Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-06, 21:01
Medlem
Sverige genom Carl Bildt ska som enda EU-land tillsammans med Storbritannien, ha blockerat samtal mellan EU och USA om anklagelserna om amerikanskt spioneri mot Europeiska institutioner och länder.
Man blir så förbannad över den flathet som våra politiker visar mot stormakterna.
Dom kan göra va fan dom vill, även om de är ett brott mot internationell lag.
Jag skäms vad gäller vår politik och agerande i rättvisefrågor . De fanns en tid när vi sa ifrån men den tiden är förbi. Nu har vi ena jävla gummiryggar som böjer sig för överheten trota att dom vet att fel begås i stort sätt varje dag av stormakterna. Sak samma gäller med vår media.
Det som tas upp i tex TV är bara en liten del av ett egentligen astromomiskt problem vad gäller dödandet av oskyldiga människor genom användandet av drönare. Eller användandet av ammunition som innehåller "utarmat uran", som tex har gjort Falluja i Irak till en stad som bestrålar invånarna med radioaktiva strålar. Där också 20% av dom nyfödda visar enorma skador eftetr att deras mödrar blivit utsatt av den radioaktiva miljö som dom vistas i dagligen.
Hade kontakt med Miljöpartiets talesman i denna fråga. Och jag påtalade problemet och sa att denna typ av ammunition har använts av USA och England i kriget i Libyen men även i Afghanistan. Han hade inte den blekaste aning om detta men lovade att kolla upp de här och återkomma. Jag sa också åthonom att bara deras partinamn förpliktar att ha mer koll på vad som händer i dom oroshärdar där även Sverige deltar. Det har väl gått 4 månader sen jag hade kontakt med honom, men något mer mail har inte kommit.
Dagens samhälle är gjort för våra politiker och inte för den vanliga människan. Vad som än händer så har våra politiker sitt på de torra. Känner bara ett förakt på dessa parasiter som aldrig satt sin fot i en akutmottagning och suttit där och väntat i upp till 15 timmar. Men varför ska dom göra de när dom kan åka upp till Sophiahemmet och få hjälp på en halvtimma. Dessa hjältar som gör allt för DERAS samhälle. Fy fan vilka kräk till människor dom är.
Citera
2013-07-07, 14:03
Medlem
I slutändan måste man välja in politiker som inte låter Carl Bildt komma undan med sånt här. Jag kan tycka att Carl Bildt är en problematisk karaktär för att han förutsätter att vi, svenska medborgare, ska finna sig i samma typ av övervakning som han uppenbarligen tycker det är okej att UD utsätts för. Liksom, nej tack.

Å andra sidan är det ju inte så att andra regeringspartier protesterar - nämnde Annie Lööf, Stefan Lövfén, Jan Björklund eller Göran Hägglund att de inte tycker att det är okej att Carl Bildt förutsätter att svenska folket inte vill bli skyddade från tredje makt utan finner sig att Bildt säljer ut oss till jänkarna? Nix.

Miljöpartiet ville tydligen avskaffa FRA-lagen: ett steg i rätt riktning, kan man tycka, men jag saknar någonting annat än symbolfrågor: problemet är väl snarare att våra politiker utgår ifrån att de inte tjänar OSS. Vi behöver politiker som vill verka för att VI ska få skydd från parter som är mycket starkare än oss.

Men det enda sättet man kan åtgärda sånt här är att välja politiker med bra värdegrund, dvs typ Piratpartiet. För vem annars finns det som drar frågan åt rätt håll? Egentligen?
Citera
2013-07-07, 17:07
Medlem
Tyvärr så kan man inte se någon ljusning vad gäller morgondagens politiker. Enligt en undersökning som gjorts så vill ungdomar som söker sig till politiken enbart bygga på sitt CV.
Tydligen så är de en merit att ha varit i typ kommunalpolitiken. Så intresset är enbart baserat på att få så bra betalt som möjligt så fort som möjligt, och inte att göra de bästa för samhället. Om man tittar på dagens politiker så kan man ju börja med sossarna. Här är de röda fanor, upp till kamp, solidaritet osv. Så kommer dom på den eminenta iden att dom ska bygga en vapenfabrik i SAUDI ARABIEN. Va fan är de frågan om?? Eller intervjun med Jonas Sjöstedt på Radio ett, där någon ringde in och ställde en fråga om 911. Och svaret som VP's ledare va följande: han visste vad som hänt för de hade han läst i New York Times. Måste vara fantastiskt att veta att alla svar på frågor som finns kan hämtas i NYT. Grattis Jonas Sjöstedt. Eller vår allians som tycker att allt som har med USA och NATO att göra är possitivt för Sverige. Och att kritisera länder som är med i NATO skulle ingen i alliansen göra. Dom sänker våra skatter på löpande band, trots att alla vet att vårt land behöver mer skatter för att vårt land ska fungera. Jag betalar mycke gärna mer skatt om jag visste att den gick till skola,sjukvård och äldrevård. Men tamefan inte för att skicka svenskt flyg till Libyen.Våra ungdomar börjar ta livet av sig, våra arbetare vet inte om dom har jobb om ett år, för de har kommit ett nytt företag som hade en lägre offert. Vilken trygghet har dom i dagens samhälle. Det enda partiet som jag kan säga något gott om är SD. Och de är inte beroende på deras politik, för den föraktar jag. Utan det är att dom åtminstone är ärliga när dom säger vilken idiotiskt och människofientlig politik dom vill genomföra.
Kan bara konstatera att vi är körda, de verkar som om de svenska folket är mer mån om sina husdjur än sina medmänniskor. Jag har gett upp. Så fort man börjar prata politik med någon så frågar dom om man vill ha en bira till eller om man såg matchen på TV. Fy fan vilket ytligt och självupptaget folk vi har blivit. Inte alla såklart, men majoriteten tyvärr, för just nu så lever vi i egoismens vagga nr:1 dvs Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in