Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-07-03, 22:46
  #25
Medlem
Ograsts avatar
Värst vad många här i tråden var negativa. Tråkigt. Jag gillade Snowpiercer. Även om symboliken blir lite övertydlig ibland så är det en riktigt bra film.
Citera
2016-07-08, 19:24
  #26
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Gillade den också - helt ok action - men den var för ojämn för att få något högre betyg.
Citera
2016-07-08, 20:51
  #27
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Detta var en film jag hade noll förväntningar när den kom. Hade inte hört talas om den, baserade kort mina uppfattningar på omslaget på dåvarande swefilmer att det skulle vara en halvtaskig rulle.

Med de förväntningarna var det en helt otroligt fantastisk film.

Citera
2016-07-21, 00:34
  #28
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Detta var en film jag hade noll förväntningar när den kom. Hade inte hört talas om den, baserade kort mina uppfattningar på omslaget på dåvarande swefilmer att det skulle vara en halvtaskig rulle.

Med de förväntningarna var det en helt otroligt fantastisk film.


Citera
2016-08-07, 19:05
  #29
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Citera
2019-05-26, 11:10
  #30
Medlem
Mikeyjamess avatar
Man kan ju på ett långsökt sätt se det som en sequel till Truman Show. Christof kunde inte leva med att Truman lämnade hans magnum opus, så han skapade alter egot Wilford och blev fullkomligt galen
__________________
Senast redigerad av Mikeyjames 2019-05-26 kl. 11:13.
Citera
2019-05-26, 13:25
  #31
Medlem
Dobbelss avatar
Filmen finns att se på Svtplay t.o.m. 2a juni.
https://www.svtplay.se/video/9396168/snowpiercer
Ser dock ut att vara samma master som finns på Nobles utgåva, som har felaktigt blivit konverterad från videonivå till fullnivå och således är majoriteten av skuggnyanserna samt högdagrarna borta. Resultatet blir en överdrivet mörk bild i de mörkare scenerna och en alldeles för ljus bild i de ljusare scenerna. Suck...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback