Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-27, 21:54
  #61
Medlem
flaskborstes avatar
Den finns väl lite här och var fortfarande ligger oftast tillsammans med tonfiskpastejen.. Just böcklingpastejen fungerar bra till mellanlager i en smörgåstårta om man blandar ut den med lite creme fresh eller grädde. Perfekt mellan 2 lager smörgåstårta. Så den används nog mer än vad man tror.
Citera
2018-02-03, 04:46
  #62
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Den finns väl lite här och var fortfarande ligger oftast tillsammans med tonfiskpastejen.. Just böcklingpastejen fungerar bra till mellanlager i en smörgåstårta om man blandar ut den med lite creme fresh eller grädde. Perfekt mellan 2 lager smörgåstårta. Så den används nog mer än vad man tror.


Håller med. Den är guld i smörgåstårtan. Och gillar man den rökta smaken är den fin på mackan också.
Citera
2018-04-28, 22:36
  #63
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamtlandoffroad
då är ju Biggans bättre med 43% fisk, om man nu värderar max fiskinnehåll som högre kvalitet.

ja, men fett från fisk är bättre än fett från rapsolja, helst ska det vara någon form av balans mellan fettsyrorna och frågan är hur sammansättningen är i pastejen.
ingrediensen skall ju anges i fallande storleksordning vilket innebär att i Abbas fall är det mer rapsolja än fisk.

Japp! Biggans böcklingpastej ska det vara. Den är överlägset godast.

Sitter just nu och mumsar på en rostmacka med böcklingpastej. Livet leker!
Citera
2018-04-28, 22:50
  #64
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Japp! Biggans böcklingpastej ska det vara. Den är överlägset godast.

Sitter just nu och mumsar på en rostmacka med böcklingpastej. Livet leker!

Fan vad sugen man blir. Själv får man nöja sig med en whisky och några chokladmandlar.
Ska göra slag i saken tack vare tråden, nästa mission blir att leta reda på denna smakliga kvarleva på tub från barndomen.

Har för övrigt en arbetskamrat som sjöng böcklingpastejens lov så sent som för någon månad sedan. Han kanske också blev inspirerad av tråden. Världen är liten.
Citera
2018-04-28, 22:56
  #65
Medlem
fuskas avatar
Åt det för första gången i veckan som jag kan minnas i alla fall.
Tunnbröd med kallrökt lax och sen böckling på tub. Oväntat gott. Skulle nog göra sig fint på ägg i stället för kaviar.
Citera
2018-04-29, 12:56
  #66
Medlem
Tenedors avatar
Jag är lite sugen på böcklingpastej, det låter spännande. Man blir visserligen lite avskräckt över Abbas innehållsförteckning. Finns Biggans variant kvar?

Jag avskyr kaviar, men böcklingpastej måste väl ändå vara mer åt fiskhållet?
Citera
2021-03-20, 15:31
  #67
Medlem
Kackotopis avatar
Jag köpte en tub av "Biggans Böcklingpastej" häromdan - det var jävligt gott, enda klagomålet jag har var att det var lite för mycket salt i den, lite mindre salt och det hade varit snäppet godare.
Citera
2022-08-14, 14:53
  #68
Medlem
äter det just nu med wasa husman . inget att klaga på. Tror inte smaken riktar sig till ungdomar så mkt.. utan mer Olof, 78 som bott hela livet i skärgården..
Citera
2022-11-06, 16:38
  #69
Medlem
gärningsmans avatar
Jag hade enbart hört talas om böckling i Onkel Kånkel låtar så jag tänkte att det var något vidrigt men så läste jag denna tråd och provade med en Abbas för det det var det enda som fanns lvar, fy faaan så gott!

Nu har jag gått över till Biggans och det är lätt det bästa pålägget som finns. Jag köper en ny tub var fjärde dag 😍
Citera
2022-11-06, 16:48
  #70
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag hade enbart hört talas om böckling i Onkel Kånkel låtar så jag tänkte att det var något vidrigt men så läste jag denna tråd och provade med en Abbas för det det var det enda som fanns lvar, fy faaan så gott!

Nu har jag gått över till Biggans och det är lätt det bästa pålägget som finns. Jag köper en ny tub var fjärde dag 😍
Biggans ska det vara! Jag äter det varje dag.
Citera
2022-11-06, 17:12
  #71
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Fan vad sugen jag blev nu när jag såg den här tråden, tror inte jag har käkat böcklingpastej på 8-10 år. Det är fan dags nu.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Och jag som inte är någon fiskfantast i vanliga fall. Men jag är rätt säker på att fisk kan smaka olika, inte sant?

Jag kanske tar och slänger ner en tub i korgen nästa gång jag svänger förbi snabbköpet då. Det beror på vad den kostar.

Köpte du någon böcklingpastej? Vad tyckte du?
Citera
2022-11-06, 17:15
  #72
Medlem
fuskas avatar
Används på jobbet som kaviar om det saknas Kalles i kylen. Har en tub hemma men ingen större åtgång på den alls.
Kaviar med dill vinner över fiskpastej.

Edit: såg nu att jag hade svarat innan i tråden
__________________
Senast redigerad av fuska 2022-11-06 kl. 17:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback