Flashback bygger pepparkakshus!
2005-06-14, 19:11
Medlem
gakushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varning
såna här varningar borde klistras... i en gemensam tråd.. för vad
man absolut inte skall göra....
Good idea.

Otur med polaren din
Citera
2005-06-14, 19:42
Medlem
Dr. Löhks avatar
Beklagar.
Det är tur att jag av princip alltid valt att inte blanda opiater med något. Detta efter att fått grymt taskig andning efter en kväll med moffe och öl.
Citera
2009-05-29, 08:15
Bannlyst
allmänkänt att man inte blandar sub och diazepam!
Citera
2009-05-29, 08:24
Medlem
VONKANs avatar
Ska inte blandas med ikto heller. Det gjorde en kompis, tuppade av. Tur hunden väckte henne så hon lyckades ringa ambulans.
Citera
2009-05-29, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VONKAN
Ska inte blandas med ikto heller. Det gjorde en kompis, tuppade av. Tur hunden väckte henne så hon lyckades ringa ambulans.
tur att hon hade hund alltså!
Citera
2009-05-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainsick
allmänkänt att man inte blandar sub och diazepam!
Jasså?
Vad gör just Diazepam och Buprenorfin så farligt?
Nej det är CNS depressanter i allmänhet man inte ska mixa med varandra.

Men har man lite vett(inget illa menat mot någon smo har avlidit eller anhörig) och kanske även tolerans så går det utmärkt.

Tex. anväder jag Sub och mina dagliga benso som jag allt som ofta överskrider, kan komma upp i doser om 100mg Diazepam till Suboxone + 10-15mg Alprazolam + pilsner.
Det är ingen skryttråd utan ett uttalande om att det går att mixa allt men du får ha vätt och veta din egen kropp osv. Tolerans är en viktig fråga.

Klart en gröngöling som tar en tung opioid för första gången + drar i sig en annan CNS depressant som tex benso och/eller alkohol kan avlida... har hänt förr och kommer hända igen pga missinformation.
Citera
2009-05-29, 10:51
Medlem
Dickweeds avatar
Lider med dig beklagar..
Citera
2009-05-29, 11:40
Medlem
Jaaaas avatar
En av mina närmsta vänner dog troligen på dettsa sätt i början av året (valium,imovane,alkohol + subutex eller kanske metadon ) ..

Själv fick jag en överdos i april på 8 mg subuxone + alkohol + 10 ikto eller xanor2mg , slutade andas och åkte in på akuten höll på dö har jag för mej de sa .
Fast jag är alltid med folk och offtast på tunnelbanan/stan när jag doserar krafftigt .
Så jävla smart man är ...
Citera
2009-09-15, 20:34
Medlem
w.W.ws avatar
Är detta någon fara för mig ?

1 mg buprenorfin
10mg Diazepam
Intaget nu i kväll.
(opioidtollerans från 1g tram för 3-4 dagars sedan och diazepamtollerans fårn 10-20 mg var å varannan dag i en vecka)

Det är ingen fara eller hur, ny på detta med "sub", så säkte å såh en tråd där de stod att de var lugnt i och boostade varandra..
Sen såg jag denna tråden om en som dött och där de skrev "allmänt kännt att diazepam och buprenorfin är inget man blandar".. :/

Varit väldigt olika om detta o trådar, få frågar här och på ett ställe till för å vara nästan 100 på att de e lugnt.. då jag e själv i en lägenhet och ingen lär komma förbi på nån dag, om vi inte pratar om det dvs menar jag..

Så är det lugnt för mig om jag inte tar mer diazepam..
Käkar de alltid med med tram, men som sagt ny på "sub", läser alltid på massor före innan jag testar nånting, men kännde relativt lite av "subben" så tänkte boosta, och såd tråden om de var farligt efter..
Men 10 mg ? INte speciellt mkt, men med subben kanske de e de ?

Snabba svar vore väldigt uppskattat..

Tack!

MVH.

PS. Visst bör han i denna tråden, RIP, dom dog för flera år sedan, ha tagit flera mg än 10 mg valium ?

Och tung andning har jag haft förrut, med nån som vet om det är "början till andningsdeppression" ? Eller är de inte realaterade då, jag å många andra fått det förr utan andn. dep. , eler var det då bara åga doserna inte varit så kraftiga att de "gått över gränsen" från tung andning till andnigsdeppression ?

Även, upptagningsförmågan av syre, alltså man "tar andetag men tar inte upp allt syre man andas in ? Är det samma sak som "tung andning" eller beror det på andra saker när de blir så ? (Som t.ex. med lustgas (od) )
Senast redigerad av w.W.w 2009-09-15 kl. 20:42.
Citera
2009-09-16, 00:52
Medlem
Juggen-92s avatar
Är rätt övertygad om att jag hade änglavakt när jag satt vid datorn och noddade nu i veckan...

Vaknade nämligen av att jag höll på att kvävas av att min tunga hade vikt sig dubbelt och ramlat bakåt.
Det som intogs vas Sub, Lyrica, grapefrukt och lite alkohol.
Min tolerans är relativt hög då jag intar Sub flera dagar i veckan och ändå hände detta som en blixt från klar sky! Buprenorfin skall trots allt inte vara lika andningsdepressivt som andra tunga opiater/opioider. Trots att man har koll och bara tar enstaka piller eller bärs extra så kan det förändra allt.

Trodde faktiskt att andningsdepp på Sub knappt existerade så det var riktigt läskigt.
Senast redigerad av Juggen-92 2009-09-16 kl. 00:57.
Citera
2009-09-16, 00:56
Medlem
henke1984s avatar
Oj fan

Tur det gick bra för dig mannen.

Hände det alldeles nyss eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Juggen-92
Är rätt övertygad om att jag hade änglavakt när jag satt vid datorn och noddade.

Vaknade nämligen av att jag höll på att kvävas av att min tunga hade vikt sig dubbelt och ramlat bakåt.
Det som intogs vas Sub, Lyrica, grapefrukt och lite alkohol.
Min tolerans är relativt hög då jag intar Sub flera dagar i veckan och ändå hände detta som en blixt från klar sky! Buprenorfin skall trots allt inte vara lika andningsdepressivt som andra tunga opiater/opioider. Trots att man har koll och bara tar enstaka piller eller bärs extra så kan det förändra allt.

Trodde faktiskt att andningsdepp på Sub knappt existerade så det var riktigt läskigt.
Citera
2009-09-16, 01:00
Medlem
Juggen-92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Oj fan

Tur det gick bra för dig mannen.

Hände det alldeles nyss eller?
Jo. Jag la till det i mitt inlägg. Börjar bli trött och då glömmer man lätt att skriva ned allt man tänker på.

Har använt Sub ofta under sisådär ett halvår och tagit betydligt högre doser i olika blandningar men nu senast så gick det inge vidare trots att jag tog relativt låga doser av allt jämfört mot vad jag vanligtvis tar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in