2013-07-03, 20:52
Medlem
Upptäckt nyss att jag har lite mörkare (ljusbruna typ) fjun lite på baksidan av låren, inte hela baksidan utan bara lite. Hur kan jag ha missat det? Tror ni att någon annan ser det eller är det bara något jag tänker på? Jag fixar ju bikinilinjen som dom flesta tjejer men orkar verkligen inte börja raka/epilera baksidan på låren oxå.
Citera
2013-07-03, 20:56
Medlem
r3dstars avatar
Om det är baksida lår så tror jag faktiskt inte att det är många som sett det, förutom dom som gillar att granska varenda cm på kroppsytan. Är det något som stör DIG så är det bara att ta bort det.
Citera
2013-07-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3dstar
Om det är baksida lår så tror jag faktiskt inte att det är många som sett det, förutom dom som gillar att granska varenda cm på kroppsytan. Är det något som stör DIG så är det bara att ta bort det.

Det ända som stör mig är att folk ska se och tycka att det är äckligt. Men jag måste ju ha haft det där ett tag så ja fattar inte varför jag ska börja tänka på de nu.
Citera
2013-07-03, 21:22
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmsgirl
Det ända som stör mig är att folk ska se och tycka att det är äckligt. Men jag måste ju ha haft det där ett tag så ja fattar inte varför jag ska börja tänka på de nu.
Du tänker på det eftersom det är nu som du har märkt att du har hår där bak. Är det inte ett stort parti så är det väl bara att epilera bort det?
Citera
2013-07-03, 21:41
Medlem
Extrakts avatar
Citat:
Upptäckt nyss att jag har lite mörkare (ljusbruna typ) fjun lite på baksidan av låren, inte hela baksidan utan bara lite. Hur kan jag ha missat det? Tror ni att någon annan ser det eller är det bara något jag tänker på? Jag fixar ju bikinilinjen som dom flesta tjejer men orkar verkligen inte börja raka/epilera baksidan på låren oxå.
Troligtvis har du missat det för att man inte kollar på baksidan av låren särskilt ofta, och det har säkert kommit på senare tid.
Hurvida folk kommer lägga märke till det beror på hur mycket de är, hur tydliga dessa fjun är, samt hur mörka de är jämfört med din hudfärg.

Ifall du ändå inte orkar epilera baksidan av låren så är väl denna tråd rätt meningslös. Då kan du ju lika gärna bara leva med det och hoppas på att ingen ser.
Ligger du på stranden och solar ryggen/baksidan av kroppen så finns det väl alltid en risk att någon granskar dig ordentligt och blir äcklad av håret.
Du kan ju passa på att försöka kolla om du har hår i svanken också!

Jag rekommenderar att du epilerar bort det, och du känner dig obekväm med det förstås!
Citera
2013-07-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt
Troligtvis har du missat det för att man inte kollar på baksidan av låren särskilt ofta, och det har säkert kommit på senare tid.
Hurvida folk kommer lägga märke till det beror på hur mycket de är, hur tydliga dessa fjun är, samt hur mörka de är jämfört med din hudfärg.

Ifall du ändå inte orkar epilera baksidan av låren så är väl denna tråd rätt meningslös. Då kan du ju lika gärna bara leva med det och hoppas på att ingen ser.
Ligger du på stranden och solar ryggen/baksidan av kroppen så finns det väl alltid en risk att någon granskar dig ordentligt och blir äcklad av håret.
Du kan ju passa på att försöka kolla om du har hår i svanken också!

Jag rekommenderar att du epilerar bort det, och du känner dig obekväm med det förstås!

fjunen är typ lite ljusbruna/lite mörkare kanske och på sommarn har jag en liten brun hudton. När jag visade min mamma så sa hon att hon inte såg det men hon kanske bara sa det för att.
Citera
2013-07-03, 21:52
Medlem
Extrakts avatar
Citat:
fjunen är typ lite ljusbruna/lite mörkare kanske och på sommarn har jag en liten brun hudton. När jag visade min mamma så sa hon att hon inte såg det men hon kanske bara sa det för att.
Nu besitter jag inte så stor kunskap av epilatorer. Men visst blir hårstråna tunnare och mindre när de börjar växa ut igen efter att man har epilerat?
Isåfall kan du ju epilera nån gång då och då bara för att hålla stråna i schack
Citera
2013-07-03, 21:55
Medlem
Citat:
Nu besitter jag inte så stor kunskap av epilatorer. Men visst blir hårstråna tunnare och mindre när de börjar växa ut igen efter att man har epilerat?
Isåfall kan du ju epilera nån gång då och då bara för att hålla stråna i schack

Man måste hålla på ett antal gånger för att det ska märkas något i huvud taget så de orkar ja inte heller
Citera
2013-07-03, 22:02
Medlem
Extrakts avatar
Citat:
Man måste hålla på ett antal gånger för att det ska märkas något i huvud taget så de orkar ja inte heller
Okej, isåfall antar jag att din tråd svarade på sig själv. Ignorera det, och lev med fjunen.
Lycka till
Citera
2013-07-11, 18:57
Medlem
Citat:
Okej, isåfall antar jag att din tråd svarade på sig själv. Ignorera det, och lev med fjunen.
Lycka till

Jag får väl försöka leva med det. Men dom jag frågar säger att man inte ser det så då kanske det är jag som förstorar det
Citera
2013-07-11, 19:42
Bannlyst
Jag har också det. På vintern brukar jag inte bry mig så mycket, det märks ju inte så mycket som sagt. Så här på sommaren brukar jag använda hårborttagningsmedel.
Citera
2013-07-12, 00:00
Medlem
Stiftpennas avatar
TS har hår på benen.
TS bryr sig om sina hår på benen.
TS vill inte göra något åt sina hår på benen.
TS kompisar säger att det inte syns.
TS kommer fram till att hon får leva med problemet efter att ha diskuterat med sig själv ett tag.

...

Som en sann svensk ger jag ifrån mig ett bestämt och mycket indignerat "Mm" och knyter näven i fickan.

Mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in