Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-01-20, 20:14
  #61
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
De gamla kommunisterna är bergis avundsjuka på att Islam har dödat fler än dom.

1. Islam = 270 miljoner döda.
2. Kommunism 85-100 miljoner döda.
3. Nazismen 20 miljoner döda.

Tveksamma siffror, men låt oss fortsätta med flera:

4. Liberalismen har dödat 1 miljard.
Citera
2017-01-20, 22:16
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Tveksamma siffror, men låt oss fortsätta med flera:

4. Liberalismen har dödat 1 miljard.

Hur?
Citera
2017-01-24, 13:31
  #63
Medlem
Brigatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Hur?

Siffran 1 miljard är nog lite dragen ur röven, på samma sätt som tidigare nämnda siffror är dragna ur röven. Vilket troligen är poängen, nämligen att liberalism och kapitalism har lett till samma sorts förföljelser, katastrofer, svält, hungersnöd och fattigdom som liberaler så ofta anklagar kommunismen för.

Hela denna spekulation är f.ö bara OT, och den här tråden borde ha avslutats i och med att de enda relevanta svaren redan har presenterats. Läs dem istället för att göra irrelevanta utsvävningar:

(FB) Kommunister, varför försvarar ni islam och muslimer?

samt

(FB) Kommunister, varför försvarar ni islam och muslimer?
Citera
2017-01-25, 13:14
  #64
Medlem
Kanske att det kan bli farligt för en som person eller grupp om man öppet kritiserar islam? Kolla t.ex. på attacken i Paris med vänstertidningen Charlie Hebdo, dom är/var säkert lika röda som vänsterpartiet här i Sverige. Dom brydde sig inte om att någon religös grupp tog illa upp eller blev riktigt förbannad men det kan lätt blossa upp en konflikt. Kolla bara hur det gick för South Park för inte allt för längesen. Jag är inte kommunist eller vänstermänniska så bli inte arg på mig, bara min teori.
Citera
2017-01-25, 15:49
  #65
Medlem
Brigatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Kanske att det kan bli farligt för en som person eller grupp om man öppet kritiserar islam? Kolla t.ex. på attacken i Paris med vänstertidningen Charlie Hebdo, dom är/var säkert lika röda som vänsterpartiet här i Sverige. Dom brydde sig inte om att någon religös grupp tog illa upp eller blev riktigt förbannad men det kan lätt blossa upp en konflikt. Kolla bara hur det gick för South Park för inte allt för längesen. Jag är inte kommunist eller vänstermänniska så bli inte arg på mig, bara min teori.

Vad hände med South Park?
Citera
2017-01-25, 18:07
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brigata
Vad hände med South Park?

Skaparna av serien blev dödshotade av arga muslimer runt om i mellanöstern. Precis som med Saladim Rushdie på 80-talet.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback