Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Fler kunder utkastade från Payson

flashback.se

Företaget Payson fortsätter att stänga av kunders betaltjänster. Igår stängde de av kortbetalningen för bl.a. Gymkompaniet, Lustfull.se, Energy Fys och tidningen Nationell Idag.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2013-07-02, 14:52
  #1
Medlem
JonDs avatar
Hur kommer det sig att Payson börjat stänga av sina betalande kunder så här? Är de inte intresserade av att tjäna pengar?
Det känns ju inte som att folk väljer bort Payson för att det används av butiker med sexleksaker.
Citera
2013-07-02, 14:57
  #2
Medlem
Denoms avatar
Detta är löjligt, vad vinner de på det här?
Citera
2013-07-02, 14:59
  #3
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Detta är löjligt, vad vinner de på det här?

Jag ställer samma fråga. De förlorar ju massor utan anledning! Är Payson-ledningen full av arga småbarnsmammor? Tror de att vänsteraktivister kommer skänka pengar till Payson för att de stänger av nationalistiska sidor?

Samtidigt är det väl bra att Payson förlorar på det, företaget förtjänar inte en krona om de håller på såhär.
Citera
2013-07-02, 15:23
  #4
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Vad är det för märklig hysteri som uppstått från Paysons sida helt plötsligt?
Låter synnerligen märkligt att de har valt att tolka om sin policy och börja slänga ut kunder som de tjänar pengar på.

Är det påtryckningar från något håll?
Det låter ju orimligt med företag som ej vill tjäna pengar.
Citera
2013-07-02, 16:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Är det påtryckningar från något håll?
Det låter ju orimligt med företag som ej vill tjäna pengar.
Jag uppfattar det som att endast kortbetalningar påverkas av detta.

Kanske har Visa och Mastercard fått moralpanik?
Citera
2013-07-02, 17:29
  #6
Medlem
Claysons avatar
"Payson har nyligen uppdaterat sin policy för betalningar. I samband med detta granskades er hemsida och då uppmärksammades det att er verksamhet tyvärr inte uppfyller kraven från Payson.

Payson har restriktioner mot försäljning av sexhjälpmedel
Det har till följd av detta beslutats att Payson tyvärr inte längre kan ge era kunder möjligheten att finansiera betalningen via sitt Kort (VISA eller MasterCard). Förändringen kommer att utföras 2013-07-01 och då upphör möjligheten för er att ta emot denna typ av transaktioner via Paysons integrerade betalningslösning. Begränsningen påverkar inte övriga insättningsmetoder. Ert Paysonkonto och möjligheten att inloggad på kontot genomföra transaktioner kommer inte heller att påverkas av förändringen.
Vi beklagar om detta orsakar problem för er och finns tillgängliga för att hjälpa er lösa denna konflikt med policyn i möjligaste mån.Med vänliga hälsningar,
Payson"
Citera
2013-07-02, 18:20
  #7
Medlem
Jag fick ett mail från dem kl 10 på fredagen, med avstängning 3 dagar senare (varav två dagar var helg). Jag kontaktade deras kundtjänst och bad om att få längre tid på mig, rimlig tid att byta betalningsleverantör men det gick inte alls.

De skyller på betalkortsterminal-leverantören. Kort sagt: det finns en tredje part mellan payson och banken, det företag som har betalkortsterminalen. Har man en fysisk butik så har man själv en sån terminal i butiken och utsätts inte för samma typ av granskning.

Jag har försökt ringa vdn, hittade hans privata nummer på google men inget svar. Det är inte paysons fel att de var tvungna att "uppdatera sin policy" men sättet man gör det på är under all kritik, det kommuniceras ut helt galet. Ett mail som påverkar hela min verksamhet. Deras kundtjänst är jätteotrevlig och tidsfristen är omöjlig!
Citera
2013-07-02, 18:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maFIAn
Jag fick ett mail från dem kl 10 på fredagen, med avstängning 3 dagar senare (varav två dagar var helg). Jag kontaktade deras kundtjänst och bad om att få längre tid på mig, rimlig tid att byta betalningsleverantör men det gick inte alls.

De skyller på betalkortsterminal-leverantören. Kort sagt: det finns en tredje part mellan payson och banken, det företag som har betalkortsterminalen. Har man en fysisk butik så har man själv en sån terminal i butiken och utsätts inte för samma typ av granskning.

Jag har försökt ringa vdn, hittade hans privata nummer på google men inget svar. Det är inte paysons fel att de var tvungna att "uppdatera sin policy" men sättet man gör det på är under all kritik, det kommuniceras ut helt galet. Ett mail som påverkar hela min verksamhet. Deras kundtjänst är jätteotrevlig och tidsfristen är omöjlig!
Jag ser det som deras fel. De borde se till att byta eller erbjuda en alternativ betalningsprocessor.
Citera
2013-07-02, 18:33
  #9
Medlem
I det avseendet håller jag med, de har inte gjort någonting för att underlätta ett byte. Om de har gladeligen kvar fakturatjänsten... det är bara kortbetalningar det här gäller.
Citera
2013-07-02, 18:47
  #10
Medlem
nedboys avatar
Så hur gör drabbade för att lösa problemet?
Citera
2013-07-02, 19:04
  #11
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Noterar att han som står som VD för Payson även sitter med i sodomitblaskan QX (och site) styrelse.
Nationell Idag är ju inte direkt bögvänliga, kan detta vara varför man stänger av de?
http://www.allabolag.se/5566462858/Payson_AB
http://www.allabolag.se/befattningsh...849a77e4197ee9
Citera
2013-07-02, 19:07
  #12
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Noterar att han som står som VD för Payson även sitter med i sodomitblaskan QX (och site) styrelse.
Nationell Idag är ju inte direkt bögvänliga, kan detta vara varför man stänger av de?
http://www.allabolag.se/5566462858/Payson_AB
http://www.allabolag.se/befattningsh...849a77e4197ee9

Fast bögar gillar ju sexleksaker så det förklarar inte dom andra butikerna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback