Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-02, 02:24
  #1
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Med tanke på New World Orders agenda så låter det inte osannolikt att Peak Oil kommer bli den triggande faktorn för maktskiftet?

Eller när tror ni den nya världsregeringen eventuellt kommer träda i kraft?

USA är ju praktiskt taget redan där.
Citera
2013-07-02, 03:06
  #2
Medlem
BeeGeesnoses avatar
En sak till jag kom att tänka på,- Hur tror ni NWO kommer ta form här i Europa då världen är upp och ner?

En plötslig förändring? - Ingen som helst förvarning från medborgarnas sida,
(liknande som inträffade judarna) med valet att skriva under ett papper
eller "åka iväg på kollo"?

Eller ett mer passivt skifte med krypande lagändringar fast under nytt styre?
__________________
Senast redigerad av BeeGeesnose 2013-07-02 kl. 03:09.
Citera
2013-07-02, 03:48
  #3
Medlem
Maltuss avatar
Det är en långsam transformering, alltså inget som händer över en natt!
Citera
2013-07-02, 04:48
  #4
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Det är en långsam transformering, alltså inget som händer över en natt!

Det finns rapporter om att en av dom svenska deltagarna på årets Bilderbergmöte uttalade sig om att "Maktskiftet är mer eller mindre klart".
Citera
2013-07-02, 05:01
  #5
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Vad tror du att Peak Oil kommer ha för betydelse för utvecklingen av NWO?

Jag tänker att när väl den nya världsordningen är ett faktum för länderna som
är inblandade (globen?), så kommer det ske förändringar snabbt.

Exempelvis David Rockefeller, 1994.

“All we need is the right Major Crisis, & the Nations will accept the New World Order”

Behöver ju å andra sidan inte betyda att människor tvingas chippas morgonen därpå,
men samtidigt så varför skulle dem inte ta tillfället i akt?

Dokumentären "Collapse" från 2009 gav mig en helt ny bild av vad
"Peak Oil" troligtvis kan komma att innebära också.

Om spelplanen varit i obalans mellan den styrande promillen och resten av befolkningen innan, så är det inget mot vad som väntar.

Bristen på oljan lär göra en stor del av jobbet åt NWO.
__________________
Senast redigerad av BeeGeesnose 2013-07-02 kl. 05:06.
Citera
2013-07-02, 05:10
  #6
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Det finns rapporter om att en av dom svenska deltagarna på årets Bilderbergmöte uttalade sig om att "Maktskiftet är mer eller mindre klart".

Ok då kanske du skulle du ju kunna förklara vad detta "maktskifte" består i.
Citera
2013-07-02, 10:39
  #7
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Det finns rapporter om att en av dom svenska deltagarna på årets Bilderbergmöte uttalade sig om att "Maktskiftet är mer eller mindre klart".
Det låter spännande, men du glömde källan/länken - för det var väl inte bara ett påhitt du drog fram ur röven?
Citera
2013-07-02, 10:50
  #8
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Med tanke på New World Orders agenda så låter det inte osannolikt att Peak Oil kommer bli den triggande faktorn för maktskiftet?

Eller när tror ni den nya världsregeringen eventuellt kommer träda i kraft?

USA är ju praktiskt taget redan där.

Vad är det för agenda du tänker på, du kan väl redogöra i korthet vad du pratar om och vilka som ligger bakom denna agenda? (Det finns ju ett antal olika definitioner av nwo så det vore bra att veta vilken du avser).

Vore det inte troligare att ett sådant maktskifte skulle kunna ske när oljan blir en riktigt dyr och eftertraktad, exklusiv råvara? När folket inte längre har tillgång till olja och t.ex inte kan använda fordon, värma sina bostäder etc på samma sätt som idag pga oljepriset då kan jag tänka vore ett lämpligt tillfälle för revolution, men att peak oil uppnås betyder väl inte särskilt mycket i dessa sammanhang?

Var är USA redan praktiskt taget menar du? Peak oil? Nwo? Om du menar nwo/världregering är det väl lite motsägelsefullt att påstå att ETT land har en världregering...?
Citera
2013-07-02, 11:44
  #9
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Det finns ju ett antal olika definitioner av nwo

Du får gärna berätta det för mig? Visste inte ens att det var större skillnader
i tolkningar?

Angående peak oil så pratar vi om samma sak, benämningen används ofta som
rubrik för det större sammanhanget och startskottet för kommande krasch i media
så därför jag skrev så.

Citat:
Om du menar nwo/världregering är det väl lite motsägelsefullt att påstå att ETT land har en världregering...?

Med hänsyn till filosofin.
Citera
2013-07-02, 12:25
  #10
Medlem
Efter att ha sett flera dokumentärer har jag förstått att Israel är det landet som tar över makten, problemet just nu är Iran som styr 20% av världens oljetillgånger.

1) Religionen måste bort.
2) Samtliga länder måste ansluta sig till USA och hålla med de, annars blir man stämplad som terrorist.
3) Kontantahndeln måste bort, ett stort steg för framtidens makt, på så sätt kan de styra världen bättre.
4) 2020 sägs det att Israel kommer ta över världen.

Min slutsats: Vi kommer ha en enda makt som vi kan kalla för diktator. USA gör allt för att fälla Iran och på så sätt säkra Israel.
Citera
2013-07-02, 12:38
  #11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Du får gärna berätta det för mig? Visste inte ens att det var större skillnader i tolkningar?

Rätt av från Wikipedia (finns dock som vanligt nästan lika många fler tolkningar/varianter som det finns foliehattar):
Citat:
Den nya världsordningen (engelska: New World Order) är ett begrepp med olika betydelser. Dels används begreppet av politiker för att beskriva ett framtida samhälle, dels används det i vissa konspirationsteorier för idén att ett hemligt sällskap planerar global dominans genom en världsregering. Denna regering skulle göra sig av med dagens stater och skapa en världsdiktatur.

Vilken variant av nwo är det du syftar på? Vad skall uppnås och av vem/vilka?

Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
..... Med hänsyn till filosofin.
Utveckla gärna detta också, svårt att diskutera utifrån så luddiga begrepp som "filosofin". Vems filosofi avseende vad?
Citera
2013-07-02, 12:46
  #12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noproblem88
Efter att ha sett flera dokumentärer har jag förstått att Israel är det landet som tar över makten, problemet just nu är Iran som styr 20% av världens oljetillgånger.

1) Religionen måste bort.
2) Samtliga länder måste ansluta sig till USA och hålla med de, annars blir man stämplad som terrorist.
3) Kontantahndeln måste bort, ett stort steg för framtidens makt, på så sätt kan de styra världen bättre.
4) 2020 sägs det att Israel kommer ta över världen.

Min slutsats: Vi kommer ha en enda makt som vi kan kalla för diktator. USA gör allt för att fälla Iran och på så sätt säkra Israel.

Va? Är det USA eller Israel som tar över? Du verkar pendla mellan dessa, eller menar du tillsammans?

Varifrån har du fått informationen att detta kommer ske 2020? Är det tillförlitligare källor än alla som påstod att jorden gick under i december förra året eller är det fria fantasier som vanligt?

Hur menar du att det blir lättare för Israel(?) att styra världen om det inte finns kontanter? Kommer vi fortfarande få byta kossor mot ägg etc? Eller förbjuder de byteshandel också, och i sånt fall hur ska det gå till?

Vad menar du med att religionen måste bort? Dels ge du inga förklaringar, och dels påstår du att USA ska hjälpa Israel mot nwo, menar du att de kommer göra det oavsett Israels religiösa ståndpunkt, och i sånt fall varför? Om all religion förbjöds skulle väl usa's intresse av Israels existens försvinna?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback