Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-01, 18:02
  #1
Medlem
logitech1337s avatar
Hej, jag går i tankarna att köpa en cross eller enduro som är snygg så klart, så inget gammalt åbäke från 90 talet, tänkte mig snarare 2002-2005.

Till att börja med vill jag inte hura några åsikter hurvida det är rätt eller fel att köra utan körkort, det kan ni hålla inom er.


Hur som helst har jag kollat runt på blocket en hel del men fattar ingenting om detta.

men den ska vara till att köra runt på vägar och även att leka med, kommer sedan sätta på falska reg-plåtar oavsett om jag nu köper en cross eller enduro, så ur den synvinkeln spelar det inge roll hurvida det är lagligt eller ej.


Det som krävs av fordonet är helt enkelt att jag kan dra snuten ifall de skulle få för sig att följa efter för har nämligen inget körkort. så kan ej bli stannad.

Hur många CC krävs egentligen för detta? det är ju framför allt accset jag behöver med tanke på att jag väljer och köra på en cross/enduro så drar jag de knappast på max-hastighet utan snarare på grund av att jag kör ut på ställen där de ej kan köra, men vill ändå ha redig max-hastighet, och en jävla acceleration

Självklart vill jag komma undan ganska billigt, så kom gärna med tips på modeller vi ska kolla efter =)
Citera
2013-07-01, 18:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logitech1337
Hej, jag går i tankarna att köpa en cross eller enduro som är snygg så klart, så inget gammalt åbäke från 90 talet, tänkte mig snarare 2002-2005.

Till att börja med vill jag inte hura några åsikter hurvida det är rätt eller fel att köra utan körkort, det kan ni hålla inom er.


Hur som helst har jag kollat runt på blocket en hel del men fattar ingenting om detta.

men den ska vara till att köra runt på vägar och även att leka med, kommer sedan sätta på falska reg-plåtar oavsett om jag nu köper en cross eller enduro, så ur den synvinkeln spelar det inge roll hurvida det är lagligt eller ej.


Det som krävs av fordonet är helt enkelt att jag kan dra snuten ifall de skulle få för sig att följa efter för har nämligen inget körkort. så kan ej bli stannad.

Hur många CC krävs egentligen för detta? det är ju framför allt accset jag behöver med tanke på att jag väljer och köra på en cross/enduro så drar jag de knappast på max-hastighet utan snarare på grund av att jag kör ut på ställen där de ej kan köra, men vill ändå ha redig max-hastighet, och en jävla acceleration

Självklart vill jag komma undan ganska billigt, så kom gärna med tips på modeller vi ska kolla efter =)

Kan du köra?

För övrigt så behöver du inte mer än 50cc.. om du nu kan köra, annars är det bara att lägga ner och ta kortet.
Citera
2013-07-01, 18:30
  #3
Medlem
logitech1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodonten1337
Kan du köra?

För övrigt så behöver du inte mer än 50cc.. om du nu kan köra, annars är det bara att lägga ner och ta kortet.


Jag har kört mycket cross men har endast en 80 cc som maxxar c.a 120. sen har jag även bilkörkort så att jag kan köra är inget du behöver fundera på, men vad att en 50 cc skulle räcka, den har väl knappast någon max-fart, jag tänkte snarare 200 knycket


Och att lägga ner är inget tips jag vill höra, detta kommer genomföras
Citera
2013-07-01, 18:38
  #4
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logitech1337
Jag har kört mycket cross men har endast en 80 cc som maxxar c.a 120. sen har jag även bilkörkort så att jag kan köra är inget du behöver fundera på, men vad att en 50 cc skulle räcka, den har väl knappast någon max-fart, jag tänkte snarare 200 knycket
Du verkar inte vara ute efter en cross. Satsa på motard istället. Den stora höjningen är väl mellan 85 och 125 kubik tror jag. Man är ju knappast ute efter en maxhastighet när du kör cross.
Citera
2013-07-01, 18:49
  #5
Medlem
logitech1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFJJPP
Du verkar inte vara ute efter en cross. Satsa på motard istället. Den stora höjningen är väl mellan 85 och 125 kubik tror jag. Man är ju knappast ute efter en maxhastighet när du kör cross.

Har kollat lite på Motard, men många verkar ha sånna slim hjul vi inte vill ha och dessutom verkar priset vara mycket högre.

Slimhjul gör att vi inte kan fly våra utänkta vägar så att säga

En cross som har ett jäkla accs och en max-hastighet på 170 ungefär tror jag skulle passa oss

Några idéer på det, gärna i så låg prisklass som möjligt
Citera
2013-07-01, 19:05
  #6
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logitech1337
Jag har kört mycket cross men har endast en 80 cc som maxxar c.a 120. sen har jag även bilkörkort så att jag kan köra är inget du behöver fundera på, men vad att en 50 cc skulle räcka, den har väl knappast någon max-fart, jag tänkte snarare 200 knycket


Och att lägga ner är inget tips jag vill höra, detta kommer genomföras

Så bara för att man har b-kort så kan man köra mc?

Jag förstår inte varför du måste ha en hoj som går i 170km/h för att dra snuten.

Kan man dra snuten med en 50cc moped, varför skulle du inte då kunna dra dom med en 125/250cc random hoj?
Citera
2013-07-01, 19:05
  #7
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logitech1337
Slimhjul gör att vi inte kan fly våra utänkta vägar så att säga
Ska ni köra i 140 km/h i skogsterräng?
Citera
2013-07-01, 19:17
  #8
Avstängd
RoktBogIBits avatar
Du är ute efter en Yamaha 660 xt eller en Honda nx 640 eller en Kawasaki klxr också den i 600 kubiksklassen.

Att "dra snuten" är mycket svårare en vad man tror, jag har klarat det både med moped och mc men då är jag jävligt badass också
Citera
2013-07-01, 19:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit

Att "dra snuten" är mycket svårare en vad man tror, jag har klarat det både med moped och mc men då är jag jävligt badass också

WORD! Kan man dra snuten behöver man inte fråga andra hur man gör.
Citera
2013-07-01, 20:18
  #10
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit

Att "dra snuten" är mycket svårare en vad man tror, jag har klarat det både med moped och mc men då är jag jävligt badass också

Svårt?

Det beror ju helt och hållet på vart man åker.
Är man kring ett samhälle så är det hyfsat lätt att dra snuten om man känner till områdena.
Cykelvägar, in i skogen, bostadsområden med bommar osv.
Citera
2013-07-01, 20:24
  #11
Avstängd
RoktBogIBits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Svårt?

Det beror ju helt och hållet på vart man åker.
Är man kring ett samhälle så är det hyfsat lätt att dra snuten om man känner till områdena.
Cykelvägar, in i skogen, bostadsområden med bommar osv.

Hört talas om mcpoliser? Snacka inte en massa skit ung/gubbjävel!

Ingen vuxen vill lyssna på dina preppade mopedhistorier!


Edit: Eller varför inte kasta hjälmen då följer dom inte efter....
__________________
Senast redigerad av RoktBogIBit 2013-07-01 kl. 20:32.
Citera
2013-07-01, 21:15
  #12
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit
Hört talas om mcpoliser? Snacka inte en massa skit ung/gubbjävel!

Ingen vuxen vill lyssna på dina preppade mopedhistorier!


Edit: Eller varför inte kasta hjälmen då följer dom inte efter....

Enklaste hade ju varit om TS skrev vart han bor.
Visst är det klurigare med mc-poliser.
Jag är 28år och har knappt sett mc poliser i dom ställen i Dalarna där jag bott.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback