Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-09, 16:56
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var blod från tre olika personer.
Det betyder ju i så fall att det bör varit två personer närvarande när IF mördades, förutom henne själv då. IF's blod, AJ's blod och någon av de andra två. Har BD och FH kommit dit först efteråt för att hjälpa till att få undan kroppen så är de ju mer än lovligt klantiga i så fall...

Någon av dem, eller båda två, bör alltså ha kommit till lägenheten EFTER att IF pratade med sin pappa i telefon men FÖRE samtalet med PT? Då förutsätter jag att AJ sneat till ordentligt efter bråket med PT, men det är klart att det kan vara något som utlöst vansinnet lite senare...
Citera
2013-07-09, 17:00
  #6002
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiiaB
Undrar hur det kommer sig att FH och DB blev häktade men inte AJ?
Det skulle kunna vara att AJ, nekat till allt annat, än att han varit på besök hos IF. Men det skulle kunna vara så att AJ ringt DB och / eller, FH från sin eller IF's telefon, och dessa nekade till detta.
Sen att DB's bil hittades utbrunnen förbättrade säkert inte oddsen
Citera
2013-07-09, 17:01
  #6003
Avstängd
mypenisatraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxhunter
AJ har skrivit till min gamla tjejpolare på happypancake. Jag varnade henne dock efter att ha följt tråden sedan förra fredagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Anais
Han är online nu också. Är det inte udda att vara online på en dejtingsida just nu? Ragga borde vara det sista han tänker på.

Så typiskt psykopatbeteende, istället för att bry sig om sina kompisar, eller bekymra sig för BO så raggar den jäveln runt efter nya kvinnor att misshandla.

Se till att kukblockera den här fanskapet nu ni som har HAPPYPANCAKE !
Citera
2013-07-09, 17:01
  #6004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det behöver inte ha varit mord, kanske bara slog henne så hon ramlade olyckligt och med tanke på blödarsjukan. Nääää, jag håller fortfarande på AJ.


AJ är hos IF han tror att det kan bli nåt, kör med sitt förförande.. SB ringer, vill lappa ihop det med IF, IF kan tänka sig det när de båda mognat och tagit itu med diverse problem.. AJ börjar snedtända.. Tar telefonen, bråkar med SB genom telefonen.. Avslutar med nu ska ja pussa din son.. IF vill inte att AJ onykter ska närma sig sonen, de börjar bråka, AJ får brytet, slår inte bara en gång, flickstackarn kolar.. Han ringer sina stackars dumma kamrater, kroppen bärs ut, körs iväg, dumpas, bilen bränns.. Nu ska bara kroppen hittas och den fege stackarn sys in!
Citera
2013-07-09, 17:02
  #6005
Medlem
Peaceans avatar
Ställer frågan på nytt!

Är DB och FH dömda sedan tidigare? För vad?
Citera
2013-07-09, 17:03
  #6006
Medlem
Kan det ha funnits en fyrhjuling på gallerkärran? Äger någon av de häktad ett sådant fordon?
Citera
2013-07-09, 17:08
  #6007
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bilen hittades ju inte på söndagen utan på måndagen, eller minns jag fel, och då kan bilen ha brunnit natten mellan söndag till måndag.

Då kan både bil med kropp mellanlagrats någonstans för att under nästkommande natt dumpas.
Vet vi med säkerhet när bilen hittades då? Kan inte polisen ha hämtat den redan på söndag?
Citera
2013-07-09, 17:08
  #6008
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrie
AJ är hos IF han tror att det kan bli nåt, kör med sitt förförande.. SB ringer, vill lappa ihop det med IF, IF kan tänka sig det när de båda mognat och tagit itu med diverse problem.. AJ börjar snedtända.. Tar telefonen, bråkar med SB genom telefonen.. Avslutar med nu ska ja pussa din son.. IF vill inte att AJ onykter ska närma sig sonen, de börjar bråka, AJ får brytet, slår inte bara en gång, flickstackarn kolar.. Han ringer sina stackars dumma kamrater, kroppen bärs ut, körs iväg, dumpas, bilen bränns.. Nu ska bara kroppen hittas och den fege stackarn sys in!

det var väll inte sb som ringde till I*a!
Citera
2013-07-09, 17:10
  #6009
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty09
Kan det ha funnits en fyrhjuling på gallerkärran? Äger någon av de häktad ett sådant fordon?

Intressant fråga. Det hade nämligen kört in en fyrhjuling norrut vid ringvägen någonstans efter Fristorps gransjö (om man åker österut).
Citera
2013-07-09, 17:10
  #6010
Medlem
CityAndColour.s avatar
Man måste ändå ha rätt mycket is i magen om man faktiskt tar sig tid att låsa ytterdörren (för visst fick polisen bryta upp den?) Jag menar, har man mördat en människa så vill man väl bara därifrån, inte fan låser man om sig?
Citera
2013-07-09, 17:11
  #6011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
det var väll inte sb som ringde till I*a!

Sorry PT såklart!
Citera
2013-07-09, 17:12
  #6012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Man måste ändå ha rätt mycket is i magen om man faktiskt tar sig tid att låsa ytterdörren (för visst fick polisen bryta upp den?) Jag menar, har man mördat en människa så vill man väl bara därifrån, inte fan låser man om sig?
Det beror på hur bråttom man har, åtminstone AJ kan nog vara helt iskall föreställer jag mig. Samt att många dörrar i sådana här hus kan gå i lås automatiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback