Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-23, 00:00
  #253
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jag känner inte igen den där beskrivningen.
I Tjeckien dricker man öl i stora mängder, men stökar och bråkar, nej.

Det kanske är en viss sorts människor som beslutar sig för att bli gästarbetare?

Tja, kanske det.
En östeuropeisk gästarbetare från Litauen, rövade ju bort och hängde en tjej i ett stall i sverige förra sommaren..
Citera
2016-08-23, 00:03
  #254
Medlem
Logisksvensks avatar
Nja har inte stött på någon, men hade nog valt att dra fram mobilkameran och gasat på. Då har jag iaf bevis på att de står framför bilen självmant. Inte fan tänker jag låta nån parasit råna mig.
Citera
2016-08-23, 13:20
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Nja har inte stött på någon, men hade nog valt att dra fram mobilkameran och gasat på. Då har jag iaf bevis på att de står framför bilen självmant. Inte fan tänker jag låta nån parasit råna mig.
Du hinner inte så mycket innan de har stuckit en kniv i alla däcken.
Citera
2016-08-23, 13:22
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Tja, kanske det.
En östeuropeisk gästarbetare från Litauen, rövade ju bort och hängde en tjej i ett stall i sverige förra sommaren..
Jag har dålig koll på folk i från baltländerna.
Kanske är det ryssar boende där?
Citera
2016-08-23, 18:41
  #257
Medlem
Logisksvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Du hinner inte så mycket innan de har stuckit en kniv i alla däcken.

Nej det är kanske sant beror ju på om man saktar ner antar jag, själv hade jag sett det att antingen är det jag eller dem. Klart man väljer sig själv och gasar på och kör över dem om man är tvungen..
Citera
2016-09-12, 16:46
  #258
Medlem
ace_secs avatar
Thomas fotokupp mot misstänkta vägpiraterna

Vägpiraterna verkar vara tillbaka i Västsverige.
– De stod och försökte stoppa min och flera andras bilar, berättar vittnet Thomas.
Han fotograferade de misstänkta vägpiraterna och skickade in bilderna till polisen


Skinnjacka och lönnfet och så de klassiska zigge-skorna
http://y.cdn-expressen.se/images/5d/...x1/1760@80.jpg

"– Sen när jag kom alldeles intill plåtade jag en av piraterna också. När han såg mig vände han sig snabbt om men skrek åt mig: fuck you, fuck you, och så hötte han med näven."

Trevliga typer de där ziggisarna
__________________
Senast redigerad av ace_sec 2016-09-12 kl. 16:48.
Citera
2016-09-22, 23:50
  #259
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
När trafikanterna blir mer erfarna blir vägpiraterna allt mer desperata – de nya strategierna är farligare och mer aggressiva än de gamla.

Bland annat väljer de bort de större riksvägarna för mindre vägar – med lägre hastigheter och färre vittnen.

– De har blivit allt mer offensiva. Ibland rent livsfarliga, säger Håkan Carlsson, chef för polisens transportsäkerhetsgrupp i region Väst.
http://www.expressen.se/gt/vagpirate...krack-metoder/
Citera
2016-09-24, 12:06
  #260
Medlem
Jag körde från Norge Oslo mot Göteborg då jag såg när en gammal gubbe stod bredvid husvagn
utanför vägen, nära tågrälsen då. Han föll bakåt ner på asfalt! Huvudet slog riktigt illa på asfalt.
Jag körde medan jag såg hur han föll... och såg en annan bil också som är på väg från husvagnen där vägen ut till motorvägen.

Jag körde ikapp efter denna bil som skulle komma ut på motorvägen!
Jag hann stoppade denna bilen som är bekanta med skadade gubbe.
Denna bilen backade och körde tillbaka mot husvagnen och
tittade efter den svimmade gubbe på asfalt!!

Jag hade låst noga i bilen och veva lite ner fönster.

Sen jag körde i väg! Hoppas att det är okej med gammal gubbe som föll på asfalt.
Bakhuvudet ner på asfalt låter inte okej!

Jag har en vis förståelsen för dom som är fattiga och vill ha "money" för att överleva.
Dom blir tvång att bli vägpirat...

Bara om ni är klok och smart när ni stannar inte! Jag stannar bara för det är så illa.
Ta aldrig med dig sedlar slantar eller dyra klocka/halsband...
Visa kort eller dylikt kort är lätt att spärra på 2 minuter.

Om man ska bli tvingad till automat då slår ni efter 3 ggr fel,
är det klippt kort med fel kod!!! Lättare att behålla pengar än ge till vägpiraterna!!!

Köp webbkamera och placera i bilen för att ta deras bil regnr och vem personer är. Häng ut dom på
Youtube
__________________
Senast redigerad av -.-zZZZ 2016-09-24 kl. 12:38.
Citera
2016-09-24, 12:27
  #261
Medlem
Zaedrewss avatar
Inte som man råkat illa ut men har några gånger stött på dessa pirater. Bägge gångerna har det varit en man och en kvinna. Mannen står liksom vid bilen och försöker meka med något sedan om man man nu antingen redan står där eller råkar stanna kommer kvinnan springande. I handen har hon en massa "guld"smycken som nu man ska få köpa till ett riktigt bra pris. Det är sedan snack i all evighet på knackig engelska om att detta typ är familjesmycken värde extremt mycket men de måste ha pengar snabbt för att ha råd med bensin...
Citera
2016-09-24, 14:00
  #262
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-zZZZ
Jag körde från Norge Oslo mot Göteborg då jag såg när en gammal gubbe stod bredvid husvagn
utanför vägen, nära tågrälsen då. Han föll bakåt ner på asfalt! Huvudet slog riktigt illa på asfalt.
Jag körde medan jag såg hur han föll... och såg en annan bil också som är på väg från husvagnen där vägen ut till motorvägen.

Jag körde ikapp efter denna bil som skulle komma ut på motorvägen!
Jag hann stoppade denna bilen som är bekanta med skadade gubbe.
Denna bilen backade och körde tillbaka mot husvagnen och
tittade efter den svimmade gubbe på asfalt!!

Jag hade låst noga i bilen och veva lite ner fönster.

Sen jag körde i väg! Hoppas att det är okej med gammal gubbe som föll på asfalt.
Bakhuvudet ner på asfalt låter inte okej!

Jag har en vis förståelsen för dom som är fattiga och vill ha "money" för att överleva.
Dom blir tvång att bli vägpirat...


Bara om ni är klok och smart när ni stannar inte! Jag stannar bara för det är så illa.
Ta aldrig med dig sedlar slantar eller dyra klocka/halsband...
Visa kort eller dylikt kort är lätt att spärra på 2 minuter.

Om man ska bli tvingad till automat då slår ni efter 3 ggr fel,
är det klippt kort med fel kod!!! Lättare att behålla pengar än ge till vägpiraterna!!!

Köp webbkamera och placera i bilen för att ta deras bil regnr och vem personer är. Häng ut dom på
Youtube

Du skriver "Jag har en vis förståelsen för dom som är fattiga och vill ha "money" för att överleva.
Dom blir tvång att bli vägpirat...


Nej, nej, nej det finns ingen förståelse för folk som lurar, prejar och hotar till sig pengar av oskyldiga människor, människor som jobbar och sliter för brödfödan,
genom att gå upp tidiga mornar, skrapa isiga bilrutor, lämna ungar på dagis för att jobba på Volvo, ICA, laga trasiga avlopp, städa skitiga toaletter på ålderdomshem och sjukhus eller plåstra ihop trafikoffer!!

Många av piraterna har också fina bilar. Vi skapar inga TABUN i samhället genom att förstå och tycka synd om.
De kan plocka bär och svamp om de måste vara här i vårat, än så länge välfungerande land de ska inte komma hit och vara vidriga.


De andra råden du ger är bra.
Citera
2016-09-24, 21:27
  #263
Medlem
Gemsamt för vägpiraterna är att Dom Är RIIKAAA och äger lyxprylar-
"guld"smycken bilar - ofta dessutom husvagnar och det är inga dåliga
bilar ofta mercedes/bmw
Citera
2016-09-24, 22:49
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Du skriver "Jag har en vis förståelsen för dom som är fattiga och vill ha "money" för att överleva.
Dom blir tvång att bli vägpirat...


Nej, nej, nej det finns ingen förståelse för folk som lurar, prejar och hotar till sig pengar av oskyldiga människor, människor som jobbar och sliter för brödfödan,
genom att gå upp tidiga mornar, skrapa isiga bilrutor, lämna ungar på dagis för att jobba på Volvo, ICA, laga trasiga avlopp, städa skitiga toaletter på ålderdomshem och sjukhus eller plåstra ihop trafikoffer!!

Många av piraterna har också fina bilar. Vi skapar inga TABUN i samhället genom att förstå och tycka synd om.
De kan plocka bär och svamp om de måste vara här i vårat, än så länge välfungerande land de ska inte komma hit och vara vidriga.


De andra råden du ger är bra.

De har varit svält och utfattiga, hade inga " money " från början. De lärde sig om hur man bli
grymt på att flå av rika människor.... De lärde sig på att använda metod... att råna människor
mer och mer.. De kom hit till Sverige, det känns så lätt eftersom svenskar är dumma och blå ögon som inte förstår... De skiter i Polisen och myndigheter, att bo var som helst, De skiter i allt vad det
skulle förbjudas.

Dags för svenskar att lära sig om hur man gör att skydda sig själv och gör sig hårdare mot de kriminella tjuvar.

De kan gå genom till ditt huset och tömma allt vad de vill ha!! Det räcker inte med en lås.
Fixa galler på fönster och dörren. Larm och webbkamera. Bil med webbkamera.
Inom huset med webbkamera. Precis som i Ryssland. Där i Rysslands folket med bilar med
alltid webbkamera och huset också!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback