2013-06-29, 18:59
Medlem
Om du inte vet hur du ska göra, så är det nog ingenting för dig.

Och förresten, eftersom du nämner att det handlar om tyngre droger, varför i helvete postar du i Cannabis forumet?
Citera
2013-06-29, 19:32
Medlem
juju_mans avatar
Det är ganska enkelt. Stor kundkrets, stor risk. Liten kundkrets, liten risk. Sälj inte till ungar och sälj inte från din bostad (blir massa spring).
Citera
2013-06-29, 19:43
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derex10

Och förresten, eftersom du nämner att det handlar om tyngre droger, varför i helvete postar du i Cannabis forumet?
Sant, känns som det är en polis som gjort ämnet för att klura ut beteende mönster i langare.
Citera
2013-06-29, 19:52
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juju_man
Det är ganska enkelt. Stor kundkrets, stor risk. Liten kundkrets, liten risk. Sälj inte till ungar och sälj inte från din bostad (blir massa spring).

Simple as that

Citat:
Ursprungligen postat av beritsterit
men det stavas väll "tjallare"

Ja men väl stavas med ett l och inte två.

Ont: Om du inte vet vad du gör så gör det inte. Att du måste fråga på FB tyder att du har dålig koll. Skaffa ett jobb istället.
Citera
2013-06-29, 20:44
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Jag funderade just över precis samma sak.

Cannabis --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2013-06-29, 20:56
Medlem
Citat:

Så enkelt är det. Har man inte koll så är frågan hur man ens ska veta att man får bra varor att sälja vidare i första steget. Sedan om man inte ens kan lista ut hur det ska säljas, ja då är det en tidsfråga innan man åker fast...
Citera
2013-06-29, 21:01
Medlem
LightClouds avatar
Nu kan jag ingenting om detta med drogförsäljning egentligen, men en tanke som slog mig och riktar sig till er som sysslar med det. Hur står ni ut med paranoian och sådant gällande att åka fast eller ni bryr er inte om den alls?

Det är nog det problemet jag hade sett som det största inom detta med drogförsäljning. Just att man hela tiden måste oroa sig över att få rejäla böter eller fängelsestraff bara genom ett enkelt misstag.
Citera
2013-06-29, 21:36
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogresuit
Tack för svaret, ännu en kunskap rikare hur man kan gå tillvida.

Dock så är jag inte så kunnig på hur man får ett säkert system via internet, och jag har inga bekanta som har sysslat via internet langning så jag är lite osäker hur jag skulle gått tillvida.

Jag tror mer på langning mellan fyra ögon.

Något annat förslag?

Absolut inte. Langning över nätet är en revolution. Langning mellan fyra ögon är dömt att skita sig om man inte är stenhård med sin kundkrets vilket man inte kan vara om man säljer gram.
Citera
2013-06-30, 13:59
Medlem
Det är svårt att sälja droger riskfritt. Jag skulle råda dig till att ha några enstaka mellanhänder som köper stora mängder av dig och sedan säljer vidare. Då blir risken mindre att du åker fast. Jag skulle aldrig våga sälja droger genom internet där vem som helst kan kontakta dig utan att du vet vad det är för människa.
Citera
2013-06-30, 15:51
Medlem
Denoms avatar
Sälja genom Silkroad är anonymt och då kunderna hittar dig på sidan så behöver du inte locka till dig kunder på något sätt. Det är helt klart det lättaste sättet att sälja droger i stort sett riskfritt idag.
Citera
2013-06-30, 18:31
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maerwin
Jag skulle aldrig våga sälja droger genom internet där vem som helst kan kontakta dig utan att du vet vad det är för människa.
Man får pengarna innan man skickar sakera. -Omöjligt att bli rånad
Man träffar inte ens personen. -Omöjligt att bli misshandlad eller rånad
Om man pratar med en snut på Silk Road. -Proxy och en anonym bank där man tar emot pengar.

Vad är så farligt med att vem som helst kan kontakta mig över internet när man sitter skyddad bakom skrivbordet?
Citera
2013-07-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Man får pengarna innan man skickar sakera. -Omöjligt att bli rånad
Man träffar inte ens personen. -Omöjligt att bli misshandlad eller rånad
Om man pratar med en snut på Silk Road. -Proxy och en anonym bank där man tar emot pengar.

Vad är så farligt med att vem som helst kan kontakta mig över internet när man sitter skyddad bakom skrivbordet?

aa men det blir nästan för lätt att få tag på dig. Du kan säkert åka fast lättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in