Citat:
Ursprungligen postat av
kingofstyle
HAHAHAHHAHAHHAHA Nu sitter PK-miljöpartisterna till journalister med hela hipster skägget i brevlådan.
Vilket dilemma. Svenska journalister ÄLSKAR Femen och deras aktioner, MEN de älskar muslimer än mer. ojojoj vad göra????
Nu ska det bli spännande att se, om dessa tjejer straffas så är ju Sverige värre än Ryssland som fängslade medlemmar av Pussy Riot för en liknande "aktion"
HAHHA Julafton kom i juni i år. Nu är det jag som ska poppa popcorn och se hur Aftonbladet ska rapportera om detta.
Hehe, ditt inlägg gjorde mig lite full i skratt faktiskt. Nog för att jag hörde talas om händelsen redan i morse men trodde inte det skulle vara en så kaotisk nyhet för PK-media. Nu måste dom välja, antingen kämpar dom för kvinnors frihet eller så får dom påvisa vilka hycklare dom alla redan är, som önskar ett jämställd samhälle samtidigt som man låter Islam, världens mest kvinnoförtryckande religion och ideologi eskalera.
Citat:
Ursprungligen postat av
svallerbyttan
Men en modernisering av Islam i en mer humanistiskt och jämställd riktning vore önskvärd. Den utveckling i mellanöstern och afrika vi sett mot en mer konservativ ställning känns rätt problematisk. Kvinnokampen kanske blir rätt strid att ta för att modernisera islam...
En modernisering av Islam skulle jag säga är i praktiken omöjligt. Om majoriteten av muslimerna i västvärlden skulle vara toleranta och ha ett öppet sinne för andra människor och deras religioner, skulle dom bli betraktade som förrädare mot Muhammed och Islam av det stora antalet radikala muslimer som lever i mellanöstern.
Koranen skulle aldrig kunna få ett nytt testamente då majoriteten av muslimerna skulle förklara detta som ett testamente för otrogna. Hur som helst är jag övertygad om att det skulle genast uppstå blodsutgjutelse vid en modernisering av Islam, precis som det gick till då protestantismen tillkom som en gren av kristendomen.
Jag kan ju verkligen tänka mig hur ledande islamister i Saudiarabien och Iran skulle reagera om detta slog igenom. Dom skulle gå i taket och förklara jihad.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Femen ja. Det är en maskerad terrorgrupp som finansieras av judar i deras krig mot islam och kristendomen. Självklart bör påföljden bli någon form av straff.
Hur vet du att Femen sponsras av judar? Är inte insatt i denna grupp, ser dock många negativa poster i tråden om dom.
Fast jag ser ju hellre att någon tar upp kampen emot radikal Islam, även om det ligger i Israels intressen. Och vad jag har hört skall muslimer tydligen vara glada i muslimsk utvandring till Europa och tydligen var ansvariga för detta, som hämnd för förintelsen. Då känns det lite inkonsekvent om dom samtidigt skulle ha Femen som protest mot Islam.
Judefrågan är inte på min agenda direkt, nu frågar/ifrågasätter jag bara av intresse.
Personligen tycker jag den här kampanjen är bra, det stressar journalisterna till att välja sida, dom värnar ju jämt för jämställdheten men vågar inte kritisera Islam för ett skit. Om nu judar äger så mycket av världsmedian som man påstår, undrar jag varför inte medier vågar öppet kritisera religionen?
Vad kristendomen beträffar är religionen i praktiken död. Nog för att jag är född och uppvuxen i ett kristet samhälle men jag praktiserar inte min religion bara för det. Kyrkorna kommer inte utplånas och dom kämpar ju faktiskt för bra saker?