2013-06-30, 14:47
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Helt onödigt tycker jag inte att det är..

Jag tycker det är på tiden att kvinnors rättigheter inom Islam i Sverige lyfts, här gäller svensk lag och jämställdhet mellan könen. Moskéer och muslimska grupper är inget undantag, verkar de i Sverige så får de anpassa sig. Sverige ska inte anpassa sig och tillåta förtryck och begränsningar av kvinnors frihet, Islam får anpassa sig i det fallet..

Din liknelse med en biograf är naiv, mig veterligen så har vi inga jämställdhetsproblem på biografer?
Men hade det varit så att kvinnorna fick sitta i en skrubb medan männen titta på film i biografen så hade det antagligen funnits fog för en protest hos SF också.

Ser inte riktigt problemet, eller rädslan för att muslimer ska bli rasande?
Det kanske är dags att de faktiskt får kritik för hur kvinnor behandlas inom den religionen och i moskéerna. Jag tror säkert de fanns män som blev sur och gapade högt när kvinnlig rösträtt krävdes, såhär i efterhand kanske även du kan ge medhåll att det var värt att trampa några på tårna för den goda sakens skull?

Nej, jag håller med dig. Frågan om kvinnors rättigheter inom islam i Sverige måste lyftas. Dock vet jag inte om detta är rätt väg, (men vilken är?). Kan tänka mig att folk mest blir irriterade över att dom beter sig så barnsligt, eller har det kommit några reaktioner från muslimerna som får media på kvinnornas sida?

Kanske kan det väcka en tanke hos folk som gör att frågan lyfts, men det tror jag inte tyvärr.
Citera
2013-06-30, 15:05
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Kvinnor tog av sig toppless i Stockholmsmoské

http://www.expressen.se/nyheter/kvinnor-tog-av-sig-toppless-i-stockholmsmoske/

Vad handlar det här om? Vilket budskap vill de framföra och framförallt, vilka är dessa kvinnor?

Nu tycker jag också att vi hjälper polisen att tyda budskapet:

Så, var någon FB-are på plats vid händelsen?
Sedär ja, feminister kan göra något bra iaf
Citera
2013-06-30, 15:05
Medlem
Dr.Krabbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Vi kommer alltså få se samma typ av stöd för dessa blottare som de som blev gripna för de blottade sig i en rysk ortodox kyrka?

Handlade inte den ryska historien snarare om att de blev kastade i en fuktig fängelsehåla på vatten och öl?
Citera
2013-06-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Femen Sweden består av en enda kvinna som bara snackar om slicka fitta.
https://www.facebook.com/pages/Femen-Sweden/303828389965

http://femen.org/en/gallery/id/216#post-content

http://www.youtube.com/watch?v=7SoZKVxy8BI&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=2LZhD596vwE&feature=player_embedded
De andra två invandrarkvinnorna är väl inhyrda.

Kollade på dessa klippen. Detta fruntimret borde fan låsas in!
Citera
2013-06-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Skönhet är den unga kvinnans värsta fiende så som samhället ser ut idag.

Burka? Kan det lösa dina problem?
Citera
2013-06-30, 15:28
Medlem
18971981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Sedär ja, feminister kan göra något bra iaf

Bra visa pattarna för massa muslimer e fan inte bra . Dom utgör en risk för andra kvinnor. Det ändå som hände var att dom kåtade upp dom som var där. Och va fan tror du händer då?. Hoppas det inte hände någon annan kvinna senare. Jag tror dom som var där får alldeles för få meter i sig.
Citera
2013-06-30, 15:39
Bannlyst
Aktionen i sig är det ju inget fel på men det är rätt lustigt med en anti-islam aktion i världens mest sekulariserad land som dessutom är fd. kristet.
Detta kommer inte överklasskärringarna bland elitfeministerna gilla, det var ju för fan bara vita män som skulle hatas!
Citera
2013-06-30, 15:41
Medlem
Vodkatryffels avatar
Jag tycker att tjejerna var modiga.
De gjorde en markering och sände en signal till medeltidsprästerna och koranlallarna.
Nästa steg för modiga stockholmare är att sätta upp en skylt utanför moskén, som förklarar att denna inrättning är en offentlig toalett, där var och en kan gå in med skorna på och förrätta sina behov varhelst det behagar.
På så sätt visar vi vad vi tycker om islam och de utövare som ägnar sig åt fritidsaktiviteter som till exempel att smälla av en tryckkokare på Drottninggatan.

Det är ont om toaletter på söder.
Senast redigerad av Vodkatryffel 2013-06-30 kl. 15:43.
Citera
2013-06-30, 16:04
Medlem
vg-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkatryffel
Jag tycker att tjejerna var modiga.
De gjorde en markering och sände en signal till medeltidsprästerna och koranlallarna.
Nästa steg för modiga stockholmare är att sätta upp en skylt utanför moskén, som förklarar att denna inrättning är en offentlig toalett, där var och en kan gå in med skorna på och förrätta sina behov varhelst det behagar.
På så sätt visar vi vad vi tycker om islam och de utövare som ägnar sig åt fritidsaktiviteter som till exempel att smälla av en tryckkokare på Drottninggatan.

Det är ont om toaletter på söder.

Man skulle kunna asfaltera över fanskapet, men din idé är bättre -- inte minst ur miljösynpunkt.
Citera
2013-06-30, 16:19
Medlem
Vodkatryffels avatar
Att "asfaltera över fanskapet" är en dålig idé.
Byggnaden är K-märkt, ritad av Ferdinand Boberg och sedermera besudlad med minaret.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholms_mosk%C3%A9

Byggnaden passar bäst som kulturverkstad för kreativa, arbetslösa konstnärer.
Fram till dess är jag med på att pissa glatt på mattor och imamer.
Citera
2013-06-30, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Har du helt missat poängen i detta? Varför skulle du vilja göra det? Får kvinnor visa fittan i offentligheten? Nej just det, men gå barbröstad på sommaren kan du göra utan problem medan kvinnor inte kan det. Där är problemet. Kvinnors kroppar är så objektifierade av patriarkatet att FEMENs demonstrationer verkligen behövs. Kvinnobröst ska i inte vara sexuella objekt utan precis som en mans bringa, en överkropp som tillhör en person som förtjänar respekt. Vi kvinnor ska inte behöva känna skam över att visa våra överkroppar så som vi blev skapta eller känna rädsla över att framstå som lösaktiga horor i mäns ögon.

Håller fullständigt med dig, att demonstrera med bara bröst är innovativt och ett effektivt sätt att belysa rådande problem. Fram för fler liknande aktioner så är jag säker på att samhället förvandlas till en bättre plats att leva i !
Senast redigerad av Wal1berg 2013-06-30 kl. 16:53.
Citera
2013-06-30, 17:09
Medlem
Detta borde svenska feminister gjort för länge sen!
Istället har man gnällt på våra fina svenska män som kanske är bland de mest jämställda i världen.

Tack Femen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in