Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Kan direkt utläsa att du inte är för något som ens med störta välvilja kan falla under jämställdhet, så fortsätt kalla dig feminist.
Avskyr denna typ av trångsynthet & idioti, attityden att det behövs tvång för att "folk inte vågar" eller "inte vet sitt eget bästa". Ni kan stoppa upp era tvång där solen inte skiner.
Du har inte funderat över vilka som står bakom dessa destruktiva idéer som pumpats in i ditt huvud, hur naket deras hyckleri är? Samma personer som vill tvinga männen att vara föräldralediga för att "barnen behöver båda föräldrarna under första levnadsåret" står & försvarar insemination av lesbiska med argumenten att det inte finns något en man kan ge ett barn som en kvinna inte kan & att det inte behövs några manliga förebilder då något manligt inte existerar. Samma personer som gastar om mäns förtryck av kvinnor & jämställer svenska män med talibaner ivrar för mer mångkultur & tolerans för främmande kulturer där kvinnans underordning är vardag - det är ju så exostiskt. När ska alla "vardagsfeminister" inse att feminismen bara är ännu ett svepskäl de använder sig av för att föra fram deras sjuka agendor? Ni är bara duktiga idioter åt dessa människor.
Det rasslade snabbt iväg där, talibaner och insemination av lesbiska

. Du lyckas till och med klämma in att jag inte kan tänka själv utan är mer eller mindre hjärntvättad, duktigt!
Det finns flera aspekter som bör vägas in, barnets rätt till båda föräldrarna, pappans rätt till barnet, mammans rätt till barnet, pappans rätt att arbeta, mammans rätt att arbeta och arbetsgivarens icke-rätt att styra detta. Det är inte för inte som det inte längre är tillåtet för en arbetsgivare att neka föräldraledighet eller ens att skjuta upp den. Det är den enda ledighet som arbetsgivaren inte kan påverka. Alla andra ledigheter har arbetsgivaren rätt att påverka men inte föräldraledigheten. Gissa varför?
Not. Jag har i detta inlägg inte skrivit någonting nedvärderande om dig. Jag skulle uppskatta om du kunde förhålla dig till sakfrågan och inte ifrågasätta min intelligens eller min förmåga till kritiskt tänkande, det är för dig okänd mark.