Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-21, 20:55
  #1729
Medlem
IT-snubbens avatar
Har fått höra av kollegor (tjejer) att jag är snäll och omtänksam. Det betyder dock inte att jag är en mes som tar skit från folk. Tvärtom är jag rätt bra på att vara rak och säga vad jag tycker om det krävs.

Hos vissa kanske snällhet är synonymt med mesighet, och ja i så fall förstår jag att det inte är bra att vara snäll. Men om man nu är en person som är genuint snäll (d.v.s. trevlig, omtänksam, vänlig) så är det väl inget fel. Skulle aldrig få för mig att spela "kaxig" eller nåt för att få en tjej intresserad.
Citera
2020-07-21, 23:49
  #1730
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Har fått höra av kollegor (tjejer) att jag är snäll och omtänksam. Det betyder dock inte att jag är en mes som tar skit från folk. Tvärtom är jag rätt bra på att vara rak och säga vad jag tycker om det krävs.

Hos vissa kanske snällhet är synonymt med mesighet, och ja i så fall förstår jag att det inte är bra att vara snäll. Men om man nu är en person som är genuint snäll (d.v.s. trevlig, omtänksam, vänlig) så är det väl inget fel. Skulle aldrig få för mig att spela "kaxig" eller nåt för att få en tjej intresserad.

Att vara snäll behöver inte alls innebära att man är en mes som tar emot all skit som kastas mot en. Allt beror på varifrån snällheten kommer. Det är!!! bra att vara snäll och omtänksam, alla som säger nåt annat är dumma i huvet.

Allt beror på kontexten.
Är du snäll bara för att, är du en schyst och en anständig människa så är det bara bra!

Är du däremot en sk nice guy vars taktik går ut på att vara snäll för att tjejer ska bli kära i dig, det är då det fallerar.

Sen är det skillnad på att vara snäll och vara snäll. Man ska alltid vara en snäll och schyst person, men det innebär absolut inte att man ska ta emot en massa skit, alltid ställa upp när ens crush vill något eller ”göra allt” och stå ut med allt hon vill utan att säga ifrån bara för att visa henne att du är den som kommer vara så snäll och behandla henne som en gudinna så att hon blir kär i dig.

Man ska vara snäll och schyst, men att vara snäll på så sätt att man ställer upp för en tjej man tycker om och gör något för henne (vare sig det är en tjänst, bjuda på nåt eller ge henne mycket uppmärksamhet), det gör man först när hon har förtjänat det. Det är mycket där skillnaden ligger mellan attraktiva grabbar och nice guys. De förstnämnda ställer inte upp på allt i ur o skur, sen är de såklart schysta men samtidigt vågar de stå upp för sig själva och säga emot när det behövs medans mr nice guy inte gör det för att han är rädd att tjejen ska lämna om han inte är så snäll längre.


Lite svårt att förklara då allt beror på varifrån snällheten kommer och kontexten, men i grund och botten så funkar det inte att vara snäll och göra grejer för att attrahera tjejer, sånt funkar bara när tjejen redan är attraherad av killen.

Ni nice guys som kanske råkar läsa det här måste lära er skillnaden mellan att vara snäll och att vara snäll helt enkelt.
Citera
2020-07-22, 11:38
  #1731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Hädanefter kommer det här att vara den enda tråden för debatt om fenomenet "snälla män" och deras relation till kvinnor. Andra trådar med samma/liknande ämne kommer att papperskorgas och hänvisas hit.

/Mod


Det tycks vara en väldigt obekväm sanning för nästintill alla. Nämligen den att ingen tjej vill ha en snäll kille. Alla vet om att det ligger till på det sättet men ingen vill prata om det. Och ingen säger absolut något till en snäll kille om hur det fungerar. Det tycks nästan vara likt hur man inte berättar för små barn att det inte existerar någon tomte för att inte förstöra deras världsbild och göra de ledsna. På samma sätt säger man ingenting till alla snälla killar om vad det är tjejer verkligen tycker om dem.

En snäll kille får istället reda på sanningen själv. Det är först när snälla killar efter år av förnedrande behandling börjar ställa obehagliga frågor som någon vill berätta hur det egentligen är. Att komma till insikt som snäll kille är verkligen förkrossande och för min egen del gjorde det att jag i princip hatade allt och alla innan jag slutligen kunde acceptera det. Det hade besparat mig en väldigt massa lidande om någon bara sagt från början till mig att ingen tjej vill ha en snäll kille.

Det tror jag också är en väldigt stark grogrund till bitterheten hos alla snälla killar. Alltså inte det faktumet att ingen tjej vill ha en snäll kille utan att de har blivit lurade. Att det ständigt ska hymlas, rationaliseras, bortförklaras och hyschas. Det är ingen som sagt sanningen rakt ut. Snälla killar blir lurade och allt som oftast på sina bästa år i livet innan de tragiskt och bittert får upptäcka sanningen själva. Men då är det redan försent när bitterheten sitter som en sten och ungdomen borta.

Visst kan man vara snäll och få många kvinnor.
en man som har egen vilja, knasiga ifrån samt både charmig, med självkänsla får ofta tjejer.
Elaka män kvinnomisshandlare kan ju visst få många kvinnor men inte ett måste.
__________________
Senast redigerad av mikael2 2020-07-22 kl. 11:40.
Citera
2020-07-22, 12:11
  #1732
Medlem
DixieDs avatar
Hatar när vissa män ska fejka sin snällhet
Jag är en snäll man... Varför behandlar du mig så illa? Vänta tills man hamnar i ett argument och får verkligen smaka på den snälla mannen. Det bara sprutar eld ur munnen på honom

Man tänker vart fan kom det här ifrån
Citera
2020-07-22, 12:16
  #1733
Avstängd
skorpionkings avatar
jag är en snäll man till en viss gräns , och där rinner det över lätt

kvinnor älskar att tassa på just den gränsen , för det kan både bli puss eller dask med slak
Citera
2020-07-22, 18:39
  #1734
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Hatar när vissa män ska fejka sin snällhet
Jag är en snäll man... Varför behandlar du mig så illa? Vänta tills man hamnar i ett argument och får verkligen smaka på den snälla mannen. Det bara sprutar eld ur munnen på honom

Man tänker vart fan kom det här ifrån
För att han pressas av narcissistiska dioter som du. När du ser en snäll människa ser du plötsligt dina egna tillkortakommanden eller känner du dig som skit i jämförelse. Eller att den snälle faktiskt står upp för sig själv är inte samma som att den inte är snäll.
Citera
2020-07-22, 19:01
  #1735
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
För att han pressas av narcissistiska dioter som du. När du ser en snäll människa ser du plötsligt dina egna tillkortakommanden eller känner du dig som skit i jämförelse. Eller att den snälle faktiskt står upp för sig själv är inte samma som att den inte är snäll.


Nej för att hans snälla beteende är falskt och lögnaktigt och man ser igenom det. Han förväntar sig ett ligg för att han är ”snäll”. Du är ful och inte min typ. Get it

Jag är inte socialförvaltningen i Sverige
Citera
2020-07-22, 21:17
  #1736
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Text
Alright, jag fattar hur du menar
Citera
2021-07-19, 08:58
  #1737
Medlem
Fittheligeandes avatar
Nog märker man att svin till killar med självförtroende har större framgång med brudarna än snälla men osäkra killar. De flesta tjejer verkar finna osäkerhet avtändande hos en kille. Vilket är förståeligt ur en evolutionär synvinkel. Det är därför en halvkriminell kaxig man med tatueringar har större framgång med brudarna än någon med en personlighet som Stig-Helmer i Sällskapsresan.
Citera
2021-07-19, 09:25
  #1738
Medlem
dooeys avatar
Snäll och svag/mesig är inte samma sak. Att inte smsa/ringa jämt eller ge komplimanger etc. är inte elakhet heller. Man ska inte vara en omanlig toffel som är utstrålar svaghet bara. Samt veta vad man vill ha, vilken typ av tjej, förhållande man söker etc. Vet man det kan man approacha tjejer varenda dag tills man då lyckas. Jag bryr mig inte så mkt om att lyckas med det och har heller aldrig gjort så mkt. Insett detta med åren och att detta även är grundorsaken till att inte heller lyckas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback