Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-29, 10:06
  #1645
Medlem
Jag har själv varit tillsammans med, dejtat samt varit vän med s.k snälla killar.

1. Ni tycker alltid synd om er själva. Ni är inte villiga att se att andra har tagit sig fram för att de är aktiva medan ni är passiva. De flesta går igenom tuffa saker i livet.
2. Ni är inte snällare än andra bara passiva. Ni har fel och brister som alla andra. Men det är svårt att vara tillsammans med någon som tror att han alltid är snällast och beter sig rätt.
3. Ni säger oftast inte er åsikt utan vill bara få glida med. Men om jag har en relation vill jag få höra er åsikt- annars kan man ju vara själv.
4. Inte heller mot andra kan ni ha en åsikt. Mina ex ville tex att jag skulle säga iftån till detas familjer och vänner.
5. Ni vill ofta att man ska vara en mamma-figur snarare än partner. Dvs man ska ta hand om er och fixa allt åt er och vara er trygghet. Men ni klarar inte om tjejen mår dåligt och ni måste vara starka. Tex när en vän dog så slängde mitt ex på luren med orden att han inte klarar att stötta mig.
Ett annat ex skulle alltid kissa utanför toaletten hemma hos mig. Jag tog upp det men det fortsatte. Då tyckte han att jag skulle påminna honom då och då att inte göra detta. Nej tack- jag är inte din mamma.
6. Ni har ofta inte så många vänner. Och då får jag alltid höra att jag ska sluta vara med vänner och bara vara med er.
7. Man ska alltid vara tacksam för att ni anser er vara snälla. Men ni är inte tacksamma för det jag ger er.

Det var mina erfarenheter.

Tips- var mer aktiva, inse att tjejer vill vara er partner och inte mamma. Ni måste alltså kunna vara trygga och starka och ge det till er partner- hon kan inte bara ge det till er.
__________________
Senast redigerad av Brac 2016-12-29 kl. 10:37.
Citera
2016-12-29, 10:36
  #1646
Medlem
Någon frågade vad kvinnor tänker när de ser en snäll kille. Jag tror många kvinnor tänker att där är en man som är krävande att vara tillsammans med. Krävande då han vill ha mycket från tjejens sida.
Han är osäker och det kommer krävas så mkt jobb från min sida att få honom att känna sig trygg i relationen och det orkar jag inte lägga ner. Han kommer vilja att jag ger honom trygghet istället för att han har det i sig själv.
Och där tror jag många kvinnor backar. Man orkar inte ta hand om en vuxen man och orkar inte ge honom det han behöver utan det behöver han skaffa själv.
Citera
2017-02-20, 23:31
  #1647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brac
Jag har själv varit tillsammans med, dejtat samt varit vän med s.k snälla killar.

1. Ni tycker alltid synd om er själva. Ni är inte villiga att se att andra har tagit sig fram för att de är aktiva medan ni är passiva. De flesta går igenom tuffa saker i livet.
2. Ni är inte snällare än andra bara passiva. Ni har fel och brister som alla andra. Men det är svårt att vara tillsammans med någon som tror att han alltid är snällast och beter sig rätt.
3. Ni säger oftast inte er åsikt utan vill bara få glida med. Men om jag har en relation vill jag få höra er åsikt- annars kan man ju vara själv.
4. Inte heller mot andra kan ni ha en åsikt. Mina ex ville tex att jag skulle säga iftån till detas familjer och vänner.
5. Ni vill ofta att man ska vara en mamma-figur snarare än partner. Dvs man ska ta hand om er och fixa allt åt er och vara er trygghet. Men ni klarar inte om tjejen mår dåligt och ni måste vara starka. Tex när en vän dog så slängde mitt ex på luren med orden att han inte klarar att stötta mig.
Ett annat ex skulle alltid kissa utanför toaletten hemma hos mig. Jag tog upp det men det fortsatte. Då tyckte han att jag skulle påminna honom då och då att inte göra detta. Nej tack- jag är inte din mamma.
6. Ni har ofta inte så många vänner. Och då får jag alltid höra att jag ska sluta vara med vänner och bara vara med er.
7. Man ska alltid vara tacksam för att ni anser er vara snälla. Men ni är inte tacksamma för det jag ger er.

Det var mina erfarenheter.

Tips- var mer aktiva, inse att tjejer vill vara er partner och inte mamma. Ni måste alltså kunna vara trygga och starka och ge det till er partner- hon kan inte bara ge det till er.

Du en del killar behöver stöd av sin kvinna och gillar de. De stödet får dem att vilja behandla sin kvinna som hon vill bli behandlad. Varför har inte en man rätt att känna sig trygg med sin kvinna skulle ju va rätt jobbigt när man måste hålla ett öga hela tiden på om man blir huggen i ryggen av sin kvinna eller andra när man är med henne gör ju väldigt ont om de händer och är extremt irrterande för man inte kan känna sig lugn när man är med henne så jag fattar inte vad du pratar tänk dig själv. Så du menar att din pojkvän är oduglig som vän om han inte vill att du umgås med andra en honom dina vänner kanske inte är så bra vänner som du tror alltid.
Citera
2017-02-20, 23:50
  #1648
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Du en del killar behöver stöd av sin kvinna och gillar de. De stödet får dem att vilja behandla sin kvinna som hon vill bli behandlad. Varför har inte en man rätt att känna sig trygg med sin kvinna skulle ju va rätt jobbigt när man måste hålla ett öga hela tiden på om man blir huggen i ryggen av sin kvinna eller andra när man är med henne gör ju väldigt ont om de händer och är extremt irrterande för man inte kan känna sig lugn när man är med henne så jag fattar inte vad du pratar tänk dig själv. Så du menar att din pojkvän är oduglig som vän om han inte vill att du umgås med andra en honom dina vänner kanske inte är så bra vänner som du tror alltid.
Ingen idé att försöka diskutera med en "Allt handlar om mig"-bitch.

Empati? Vad är det? <--- frågor som aldrig intresserar en modern kvinna.
Citera
2017-02-20, 23:53
  #1649
Medlem
DeadByDawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brac
Jag har själv varit tillsammans med, dejtat samt varit vän med s.k snälla killar. LISTA

Jag trodde att jag var en sk snäll kille... Inte en av dessa punkter stämmer in på mig. Skönt!
Citera
2017-02-21, 00:18
  #1650
Avstängd
Sett flertalet tinderprofiler som skriver i sin beskrivning "Var inte för snäll bara"

Och folk undrar varför kvinnor blir utsatta för psykiskt våld av sina män.
Citera
2017-02-21, 00:38
  #1651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Ingen idé att försöka diskutera med en "Allt handlar om mig"-bitch.

Empati? Vad är det? <--- frågor som aldrig intresserar en modern kvinna.

tror de faller ihop tillsist den atityden men man kan ju göra annat helt enkelt under tiden slipper man se de rasa samman
Citera
2017-04-03, 15:10
  #1652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Om man som jag är en ödmjuk snäll mes som börjar närma sig 30 utan att någonsin ha haft ett riktigt förhållande. Hur gör man för att sluta tänka på tjejer?

Även om jag itutas av diverse bekanta att det inte är något fel på mig är det ju helt uppenbart att så är fallet.

Egentligen har jag ju annat att göra än att tänka på tjejer som jag aldrig kommer att få. Hur gör man för att leva lite mer i nuet och ägna sig åt sådant som faktiskt ger något tillbaka (hus, jobb, träning, friluftsliv osv)

Är så jävla tragisk att jag knappt blir glad för folks skulle med diverse statusuppdateringar om giftemål osv..

Vad gör du aktivt för att hitta en tjej? Istället för att sitta hemma, ut med dig. Börja en kurs för att träffa personer med liknande intressen eller gå med i en förening. Välj något som intresserar dig. Personligen rekommenderar jag pardans. Gärna en populär som drar många människor och framför allt tjejer. Finns alltid ett överskott av tjejer som dansar.
Antar att du redan provat på krogen och internet. Internet kan fungera, tinder t.ex.
__________________
Senast redigerad av dagsvag 2017-04-03 kl. 15:15.
Citera
2017-04-03, 17:32
  #1653
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Jag är en snäll kille till 100%. Jag har aldrig haft svårt att få tjejer, men det går förstås inte att förneka att tjejer generellt drar sig till killar som behandlar dem och andra på ett dåligt sätt. Farliga killar. Kanske ligger biologi i det, att kvinnor förr i tiden kanske behövde någon som kunde skydda dem mot olika faror. Finns säkert någon trygghetskänsla i det, och därför blir de attraherade. Det slår alltid tillbaka mot dem ändå. Tråkigt.
Citera
2017-07-28, 12:04
  #1654
Medlem
arereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Hädanefter kommer det här att vara den enda tråden för debatt om fenomenet "snälla män" och deras relation till kvinnor. Andra trådar med samma/liknande ämne kommer att papperskorgas och hänvisas hit.

/Mod


Det tycks vara en väldigt obekväm sanning för nästintill alla. Nämligen den att ingen tjej vill ha en snäll kille. Alla vet om att det ligger till på det sättet men ingen vill prata om det. Och ingen säger absolut något till en snäll kille om hur det fungerar. Det tycks nästan vara likt hur man inte berättar för små barn att det inte existerar någon tomte för att inte förstöra deras världsbild och göra de ledsna. På samma sätt säger man ingenting till alla snälla killar om vad det är tjejer verkligen tycker om dem.

En snäll kille får istället reda på sanningen själv. Det är först när snälla killar efter år av förnedrande behandling börjar ställa obehagliga frågor som någon vill berätta hur det egentligen är. Att komma till insikt som snäll kille är verkligen förkrossande och för min egen del gjorde det att jag i princip hatade allt och alla innan jag slutligen kunde acceptera det. Det hade besparat mig en väldigt massa lidande om någon bara sagt från början till mig att ingen tjej vill ha en snäll kille.

Det tror jag också är en väldigt stark grogrund till bitterheten hos alla snälla killar. Alltså inte det faktumet att ingen tjej vill ha en snäll kille utan att de har blivit lurade. Att det ständigt ska hymlas, rationaliseras, bortförklaras och hyschas. Det är ingen som sagt sanningen rakt ut. Snälla killar blir lurade och allt som oftast på sina bästa år i livet innan de tragiskt och bittert får upptäcka sanningen själva. Men då är det redan försent när bitterheten sitter som en sten och ungdomen borta.

Det är sant i stora drag skulle jag säga, väldigt mycket så är det i Sverige där tjejerna gillar killar som är väldigt macho och tar för sig något extremt, ofta lite elaka killar. Jag har alltid varit en snäll kille, jag blev uppfostrad så och jag lärde mig att man ska vara snäll och det sitter djupt rotat i mig, däremot förstod jag inte att tjejer inte ville ha snälla killar förrän jag var i min mellersta tonårstid då jag blivit nekad av de tjejer jag frågat chans på.

Jag är fortfarande ung och det finns en sannolikhet att jag har många år framför mig men jag är fortfarande för snäll och jag hatar det, bitter är jag också i väldigt stora drag, bitter över livet. Jag är ganska asocial och är ofta deprimerad och det är något som jag tror många snälla killar är idag, men ge inte upp för internet finns och där kan ni vara sociala och träffa någon, lära känna den personen och sen träffas om ni som jag inte kan gå fram helt kallt och ragga.
Citera
2017-07-28, 12:05
  #1655
Medlem
arereds avatar
Jag tror att något som gör snälla killar mer sociala är att vara au-pair hos någon familj i ett annat land, lära sig ett annat språk och då tvingas man vara social och anpassa sig till olika sociala situationer, lite som att hoppa i en kall bassäng, tillslut känns temperaturen helt okej
Citera
2017-07-29, 16:41
  #1656
Medlem
Linjes avatar
Ja alltså. Det är bara att acceptera. Man kan ju inte ändra på ändra människor.

Något jag tycker är störigt som var början på "jag bryr mig inte ett jäkla skit om sex, kvinnor och förhållanden, det är kvinnorna som missar en bra man, hejdå!" var när jag dejtade en feminist på ett kollektiv och skulle en kväll bjuda henne på mat och det gillade hon fram tills att maten var klar för då sa hon att hon kände för att äta ute på resturang själv och gick. Mycket möda för ingenting. Sen flyttade det in machodude i kollektivet som hon hoppade i säng med. Han var sexistisk, jobbig och allmänt dryg och sen tog det slut med killen och sen bölade hon ut över min axel. Det var då fattade allt hur det funkade.

Jag var väldigt snäl, kärleksfull och jämnställd men det var så trodde det skulle vara men nu bryr jag mig inte skit och jag gillar inte kvinnor så mycket efter allt svek och struntar fullständigt i om det är elakt eller dumt. Jag är inte skyldig tjejer att tycka om dom och jag är inte skyldig tjejer ett jäkla skit! Om tjejen bara vill vara min vän? Fuck off! Vänskap är ingen mänsklig rättighet. Om inte tjejen bevisar sig värdig min uppmärksamhet så får hon ingen. Bitter? Ja! Välmående i mitt liv! JA!

Det lustiga är att när man slutar höra av sig, tar bort kvinnor man tidigare gillat ur ens liv så smyger dom sig in ändå och fiskar efter bekräftelse.

Så mitt råd till snälla killar är att bara gå vidare. Lämna ditt idiotiska förflutna bakom dig och skapa ett liv för ditt välbefinnande.
__________________
Senast redigerad av Linje 2017-07-29 kl. 17:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback