Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-30, 20:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Varför skulle man inte få bindningstid för att man nedgraderar? Det torde ligga i operatörens intresse att undvika nedgraderingar och en bindningstid eller avgift kan vara ett sätt motverka det.

Om inte operatören uppfyller de krav som ställs, dvs uppfyller hastighetsbestämmelserna, så får man utan omständigheter, byta till en lägre fart och i värsta fall säga upp sitt abonnemang.

Så har man av den anledning valt att nedgradera sig, så ska det självklart vara utan bindningstid.
Citera
2013-06-30, 20:45
  #14
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clooak
Om inte operatören uppfyller de krav som ställs, dvs uppfyller hastighetsbestämmelserna, så får man utan omständigheter, byta till en lägre fart och i värsta fall säga upp sitt abonnemang.

Så har man av den anledning valt att nedgradera sig, så ska det självklart vara utan bindningstid.
Jo så är det ju givetvis men detär ju inte riktigt det vi talar om nu.
Citera
2013-08-02, 18:30
  #15
Medlem
Tja, eftersom det skett över telefon har man ångerrätt och kan återgå till det tidigare "obundna" abonnemanget för att säga upp det. Så hade jag också gjort.
Citera
2015-04-18, 20:43
  #16
Medlem
Gammal tråd, MEN..

Kan Comhem säga upp mitt abonnemang? ...

För mitt tivo funkar men bredbandet har ett stort rött kors! ;P HAHA
Citera
2015-05-29, 17:59
  #17
Medlem
Undvik COMHEM, de är värre än "Asfaltsläggare" , tycker jag.

Undvik ComHem, de kommer bara att försöka lura in dig i olika avtal med bindningstid. Dessa avtal kommer du inte ur. Inte ens om du flyttar och CH inte kan leverera till ditt nya boende. Du kommer att ständigt få nya avtalsförslag med olika "småändringar". Då påbörjas ny bindningstid.
Jag har varit kund hos CH i typ 15 år men tvingas nu betala i över ett år för något jag inte kan få levererat. De har ingen anslutning till min nya adress. För ca 1 år sen uppgraderade jag till lite snabbare abonnemang, det får jag nu dyrt betala. Trots att jag inte får ett dugg av CH.

Det rimliga vore ju att om de inte kan levera till kund så ska ingen avgift tas ut.


ALDRIG mer COMHEM.
Citera
2016-06-22, 15:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordStapleton
Undvik COMHEM, de är värre än "Asfaltsläggare" , tycker jag.

Undvik ComHem, de kommer bara att försöka lura in dig i olika avtal med bindningstid. Dessa avtal kommer du inte ur. Inte ens om du flyttar och CH inte kan leverera till ditt nya boende. Du kommer att ständigt få nya avtalsförslag med olika "småändringar". Då påbörjas ny bindningstid.
Jag har varit kund hos CH i typ 15 år men tvingas nu betala i över ett år för något jag inte kan få levererat. De har ingen anslutning till min nya adress. För ca 1 år sen uppgraderade jag till lite snabbare abonnemang, det får jag nu dyrt betala. Trots att jag inte får ett dugg av CH.

Det rimliga vore ju att om de inte kan levera till kund så ska ingen avgift tas ut.


ALDRIG mer COMHEM.

Citat:
Ursprungligen postat av tvilingdeckarna
Bra.talat


Dum som fan, TÄNK EFTER lite människa.. herregud.
GIVETVIS får du betala någonting du bundit upp dig på - du valde faktiskt själv att flytta.
Att comhem inte kan leverera till din nya adress har ingenting med det att göra, synd för dig.


Köper jag asfaltering utav dig till min villa, men bestämmer mig att sälja huset och flytta till USA förväntar jag mig inte att du ska åka till USA och fixa asfalten till det nya huset..
Är typ samma sak.
Citera
2016-07-13, 10:34
  #19
Medlem
Spana in http://minatjanster.se, dom hjälper dig genomföra uppsägningar av alla möjliga abonnemang gratis och du behöver bara signera med BankID
Citera
2016-11-21, 23:15
  #20
Medlem
tigerrakets avatar
Knuffa!

Har också insett att ComHem satt mig på ett kontrakt med bindningstid.
DOCK! Så band jag mig för två år sedan, i våras vad ComHem mig bara att bevisa att jag var student, sagt och gjort. Jag visade att jag var student. Och de väljer då att sätta mig på tolv nya månader, utan att meddela mig detta i förväg. Har även kvar mejlet där de ber mig ringa och bevisa att jag är student.

Kan tycka det är lite kaxigt av ComHem att de väljer att lura på mig tolv månader till utan att jag har bekräftat detta på något sätt. Första gången hade de ett avtal som jag skickade elektroniskt.
Nu har de bara valt att teckna om mig utan någon förvarning. Det samtalet jag ringde då var heller inget "säg JA nu". Utan det var bara ett: "Hej, jag vill meddela att jag fortfarande är student. Inga problem, vad är ditt studentnummer. Blablabla. Tack, vi uppdaterar dina uppgifter"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback