Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-27, 17:09
  #1
Medlem
Tjenare.

Jag band mig för inte så längesen med Comhem stadsnät då jag flyttat till staden. När jag band mig var det inget tal om varken uppsägningstid eller bindningstid. Då jag förstod att detta var inkluderat.

Jag har nu under de senaste bestämt mig för att flytta hem igen till min farsa som äger ett hus på förorten. Han är inte bunden längre då han varit bunden tillräckligt länge för bindningstiden gått ut.

Jag ringde nu Comhem idag för jag ville veta hur det skulle fungera ifall jag nu skulle säga upp mitt abonnemang / flytta mitt abonnemang och så vidare. Då visar det sig jag är bunden till april nästa år, och så vidare och kunde inte bryta detta kontrakt. Comhem kan häller inte leverera sin internet hem till min far.
Då jag vet att Comhem inte kan leverera stadsnät till där min fars villa ligger, så kan det självklart inte leverera sin produkt till mig, men de yrkar på att jag är tvungen att betala för något jag inte kan få levererat. Vilket för mig låter HELT SINNE SJUKT.

Jag hade ett liknande problem med Telia för inte mer än 1 år sedan, detta löste sig genom att de fixade helt enkelt en kabel till min lya. Så de kunde leverera sin produkt till mig under hela bindnings tiden. Detta är en lösning jag kan förstå, men Comhem verkar ge fan i detta och kommer tvinga mig betala oerhört mycket pengar för en produkt jag inte får tillgång till...

Vafan ska jag göra? detta rör sig om 6000-7000kr...

De sa att jag kunde skriva över bredbandet till nästa person som flyttar in, men hur många bor i en 1:a vill ha 100/100 bredband? och betala så pass mycket som jag gör för det?
__________________
Senast redigerad av dailg 2013-06-27 kl. 17:13.
Citera
2013-06-27, 17:22
  #2
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dailg
Tjenare.

Jag band mig för inte så längesen med Comhem stadsnät då jag flyttat till staden. När jag band mig var det inget tal om varken uppsägningstid eller bindningstid. Då jag förstod att detta var inkluderat.

Jag har nu under de senaste bestämt mig för att flytta hem igen till min farsa som äger ett hus på förorten. Han är inte bunden längre då han varit bunden tillräckligt länge för bindningstiden gått ut.

Jag ringde nu Comhem idag för jag ville veta hur det skulle fungera ifall jag nu skulle säga upp mitt abonnemang / flytta mitt abonnemang och så vidare. Då visar det sig jag är bunden till april nästa år, och så vidare och kunde inte bryta detta kontrakt. Comhem kan häller inte leverera sin internet hem till min far.
Då jag vet att Comhem inte kan leverera stadsnät till där min fars villa ligger, så kan det självklart inte leverera sin produkt till mig, men de yrkar på att jag är tvungen att betala för något jag inte kan få levererat. Vilket för mig låter HELT SINNE SJUKT.

Jag hade ett liknande problem med Telia för inte mer än 1 år sedan, detta löste sig genom att de fixade helt enkelt en kabel till min lya. Så de kunde leverera sin produkt till mig under hela bindnings tiden. Detta är en lösning jag kan förstå, men Comhem verkar ge fan i detta och kommer tvinga mig betala oerhört mycket pengar för en produkt jag inte får tillgång till...

Vafan ska jag göra? detta rör sig om 6000-7000kr...

De sa att jag kunde skriva över bredbandet till nästa person som flyttar in, men hur många bor i en 1:a vill ha 100/100 bredband? och betala så pass mycket som jag gör för det?

I grunden så har du ju bundit upp dig på 1års kontrakt så är det väl inte mer alternativ än antingen låta kontraktet löpa ut eller att köpa dig ur kontraktet. Båda alternativen kostar ju pengar.

Är det så att Comhem inte kan leverera den tjänsten, som du har uppbunden på 1 år, till den plats du kommer att flytta till så det inte mer Comhem kan göra.
Citera
2013-06-27, 17:52
  #3
Medlem
rakarnas avatar
precis som killen ovan säger, är man bunden så är man bunden. men ifall du ringer in och är snäll mot dem på supporten så skall du nog se att du får köpa dig ur kontraktet när du förklarar att du inte kommer kunna utnyttja denna tjänst på din nya bostad fast du jätte gärna vill.

det kommer kosta men det kommer kosta mindre än vad det abonemmanget kommer kosta dig på ett år, nackdelen är att du kommer få betala allt på en faktura (ifall det är något problem?)
Citera
2013-06-27, 23:45
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
En 1:a med 100/100 är nog attraktiv så det blir väl inget problem med att överlåta det.
Citera
2013-06-28, 08:39
  #5
Medlem
datajesuss avatar
har en polare som flyttade från helsingborg över till köpenhamn. det var inga problem att bliav med comhem då. inte heller tele2 mobilabbonemang osv. frågan är bara vad det kostar.

en sluträkning får man alltid räkna med.
Citera
2013-06-28, 10:28
  #6
Medlem
Mr.bonzos avatar
Ja, Visst går de flesta bolagen med på att man köper sig ur kontraktet. Det är ju faktiskt så att företaget får pengar för någonting dom slipper att leverera. Beloppet brukar motsvara månadskostnaden för resterande del av abonnemanget.
Citera
2013-06-29, 22:23
  #7
Medlem
kaylass avatar
Lustigt att man hittade denna tråden ... detta hände mig idag när jag ringde till Comhem supporten.

Jag: Hej, jag skulle vilja sänka min hastighet från 200Mbit till erat 30Mbit abbonemang istället.
Comhem: Absolut, ska bara kolla så att du inte har någon bindningstid.
Comhem: Nej, det hade du inte... men då ändrar jag till 30Mbit istället för 329kr/mån så slår det igenom den 2:de nästa månad.
Jag: Men vänta nu lite... Jag behöver väl inte binda upp mig igen bara för att jag sänker hastigheten?
Comhem: Nej, du kommer inte ha någon bindningstid alls.
Jag: Okej, tack för all din hjälp.

*plopp* nytt mail i inboxen "Tack för din beställning - Comhem = Bindningstid 24 mån 2014-07-02"

Så ringer upp dem igen och får prata med någon annan som säger "Det borde du som kund ha vetat... öhhh"

Aja, slutade med att jag sa upp helvetet istället
Citera
2013-06-29, 22:49
  #8
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaylas
Lustigt att man hittade denna tråden ... detta hände mig idag när jag ringde till Comhem supporten.

Jag: Hej, jag skulle vilja sänka min hastighet från 200Mbit till erat 30Mbit abbonemang istället.
Comhem: Absolut, ska bara kolla så att du inte har någon bindningstid.
Comhem: Nej, det hade du inte... men då ändrar jag till 30Mbit istället för 329kr/mån så slår det igenom den 2:de nästa månad.
Jag: Men vänta nu lite... Jag behöver väl inte binda upp mig igen bara för att jag sänker hastigheten?
Comhem: Nej, du kommer inte ha någon bindningstid alls.
Jag: Okej, tack för all din hjälp.

*plopp* nytt mail i inboxen "Tack för din beställning - Comhem = Bindningstid 24 mån 2014-07-02"

Så ringer upp dem igen och får prata med någon annan som säger "Det borde du som kund ha vetat... öhhh"

Aja, slutade med att jag sa upp helvetet istället
Spännande med ett avtal som löper över 24 månader men som slutar 2014-07-02.
Citera
2013-06-30, 11:19
  #9
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Spännande med ett avtal som löper över 24 månader men som slutar 2014-07-02.

Uppenbarligen ett skrivfel!

Citat:
Ursprungligen postat av kaylas
Lustigt att man hittade denna tråden ... detta hände mig idag när jag ringde till Comhem supporten.

Jag: Hej, jag skulle vilja sänka min hastighet från 200Mbit till erat 30Mbit abbonemang istället.
Comhem: Absolut, ska bara kolla så att du inte har någon bindningstid.
Comhem: Nej, det hade du inte... men då ändrar jag till 30Mbit istället för 329kr/mån så slår det igenom den 2:de nästa månad.
Jag: Men vänta nu lite... Jag behöver väl inte binda upp mig igen bara för att jag sänker hastigheten?
Comhem: Nej, du kommer inte ha någon bindningstid alls.
Jag: Okej, tack för all din hjälp.

*plopp* nytt mail i inboxen "Tack för din beställning - Comhem = Bindningstid 24 mån 2014-07-02"

Så ringer upp dem igen och får prata med någon annan som säger "Det borde du som kund ha vetat... öhhh"

Aja, slutade med att jag sa upp helvetet istället

Jag hade gjort som du, sagt upp avtalet direkt!
Citera
2013-06-30, 11:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaylas
Lustigt att man hittade denna tråden ... detta hände mig idag när jag ringde till Comhem supporten.

Jag: Hej, jag skulle vilja sänka min hastighet från 200Mbit till erat 30Mbit abbonemang istället.
Comhem: Absolut, ska bara kolla så att du inte har någon bindningstid.
Comhem: Nej, det hade du inte... men då ändrar jag till 30Mbit istället för 329kr/mån så slår det igenom den 2:de nästa månad.
Jag: Men vänta nu lite... Jag behöver väl inte binda upp mig igen bara för att jag sänker hastigheten?
Comhem: Nej, du kommer inte ha någon bindningstid alls.
Jag: Okej, tack för all din hjälp.

*plopp* nytt mail i inboxen "Tack för din beställning - Comhem = Bindningstid 24 mån 2014-07-02"

Så ringer upp dem igen och får prata med någon annan som säger "Det borde du som kund ha vetat... öhhh"

Aja, slutade med att jag sa upp helvetet istället

Vet inte hur det är i ditt fall då du har ett abo redan.
Men beställer man via distans, t.ex. internet så har man 14 dagars ångerrätt.
Testa och åberopa det.

Men troligen så finns det någon finstilt rad där det står att "Comhem har alltid rätt, oavsett vad som händer"
(OBS! Lite ironi, men med en gnutta sanning i).
Citera
2013-06-30, 14:01
  #11
Medlem
.Dead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaylas
Lustigt att man hittade denna tråden ... detta hände mig idag när jag ringde till Comhem supporten.

Jag: Hej, jag skulle vilja sänka min hastighet från 200Mbit till erat 30Mbit abbonemang istället.
Comhem: Absolut, ska bara kolla så att du inte har någon bindningstid.
Comhem: Nej, det hade du inte... men då ändrar jag till 30Mbit istället för 329kr/mån så slår det igenom den 2:de nästa månad.
Jag: Men vänta nu lite... Jag behöver väl inte binda upp mig igen bara för att jag sänker hastigheten?
Comhem: Nej, du kommer inte ha någon bindningstid alls.
Jag: Okej, tack för all din hjälp.

*plopp* nytt mail i inboxen "Tack för din beställning - Comhem = Bindningstid 24 mån 2014-07-02"

Så ringer upp dem igen och får prata med någon annan som säger "Det borde du som kund ha vetat... öhhh"

Aja, slutade med att jag sa upp helvetet istället

Då gjorde dom fel. Om man nedgraderar/uppgraderar utan någon kampanj av något slag ska man inte få bindningstid.

För TS är det antingen överlåtelse, slutfaktura eller fortsätta betala varje månad som gäller.
Citera
2013-06-30, 20:12
  #12
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dead.
Då gjorde dom fel. Om man nedgraderar/uppgraderar utan någon kampanj av något slag ska man inte få bindningstid.

För TS är det antingen överlåtelse, slutfaktura eller fortsätta betala varje månad som gäller.
Varför skulle man inte få bindningstid för att man nedgraderar? Det torde ligga i operatörens intresse att undvika nedgraderingar och en bindningstid eller avgift kan vara ett sätt motverka det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback