Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-16, 09:21
  #13
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Om han får resning, är det dåtidens eller nu aktuella lagar om våldtäkt som gäller i rättegången då?

De mildare av de två.
Citera
2006-01-16, 09:24
  #14
Medlem
Har för mig att han dömdes på basis av många, av varandra oberoende, vittnesmål.
Olika personer kan säkert rubricera det olika. Vill minnas att jag, när jag läste vittnesmålen,
tyckte det var solklart att han begått något brottsligt, sen kan man väl kalla det olika saker.

(flickorna var samtliga helt oerfarna "lantisar", stod i beroendeställning till honom, han drog samma
vals för dem efter "överraskningssamlaget" till allihopa, något om att han var skadad efter nåt krig och
detta var första gången han klarat av att ha samlag osv, och så grät han, till flickornas "nackdel" lär ha
talat att de inte skrek och sprang därifrån utan i vissa av fallen fortsatte att ha kontakt med honom,
något jag inte tycker är så märkligt med hänsyn till deras bakgrund och situationen som sådan,
fick även intryck av att flickorna mådde hemskt hemskt dåligt, han har verkligen skadat dem rejält)
Citera
2010-10-12, 01:20
  #15
Medlem
trickydicks avatar
Bump

Janne Guillou skriver att Butt råkade ut för ett justitiemord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...icle7930419.ab
Citera
2017-12-10, 11:16
  #16
Medlem
Bump.

Nu söker Billy resning för 11e gången.
Citera
2017-12-10, 11:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SladjanBukhielm
Bump.

Nu söker Billy resning för 11e gången.

Det fallet är en rättsskandal av stora mått. Kvinnornas berättelser tyder verkligen inte på våldtäkt, finns ingen objektiv bevisning alls och resonemanget att ingen ung kvinna frivilligt skulle ligga med en "ful man" för sin karriär är totalt skrattretande okunnigt.


Däremot skulle man kunna argumentera för att det var frågan om rena sexköp. Han erbjöd massa saker mot sex. Något som dock inte var olagligt vid den tiden.
Sexuellt utnyttjande kan man också argumentera för. Unga människor vars framtida karriär personen har väldigt stor påverkan över är ju minst samma typ av beroendeställning som man har till t.ex. en lärare eller präst. Kanske till och mer så.
Men våldtäkt? Nej det kan jag verkligen inte få hans agerande till.
Citera
2017-12-10, 13:03
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det fallet är en rättsskandal av stora mått. Kvinnornas berättelser tyder verkligen inte på våldtäkt, finns ingen objektiv bevisning alls och resonemanget att ingen ung kvinna frivilligt skulle ligga med en "ful man" för sin karriär är totalt skrattretande okunnigt.


Däremot skulle man kunna argumentera för att det var frågan om rena sexköp. Han erbjöd massa saker mot sex. Något som dock inte var olagligt vid den tiden.
Sexuellt utnyttjande kan man också argumentera för. Unga människor vars framtida karriär personen har väldigt stor påverkan över är ju minst samma typ av beroendeställning som man har till t.ex. en lärare eller präst. Kanske till och mer så.
Men våldtäkt? Nej det kan jag verkligen inte få hans agerande till.

Färsk intervju, där Billy berättar om fallet i 3 delar.

https://m.youtube.com/watch?v=8lJabID3gIs
Citera
2022-01-03, 16:27
  #19
Medlem
lossnuss avatar
Halkade in på detta -
https://www.youtube.com/watch?v=P7pb...ldigtD%C3%B6md
Helt klart intressant.
Oskyldig eller inte ?
Feminismen i Sverige är hur som helst inkonsekvent.
Citera
2022-01-03, 23:57
  #20
Medlem
Någon som har domen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback