Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-29, 08:47
  #2017
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Vad vet vi om Niklas Lindgrens uppväxt?

Enligt Wikipedia är han född 1972-07-26. Tittar man i släktforskningsprogrammet "Sveriges Befolkning 1980" så hittar man en person vid namn Kurt Niklas Lindgren född detta datum.

Men tittar man i motsvarande mantallängd från 1990 så hittar man honom inte alls. Bodde han utomlands? Eller är det nåt annat skumt med detta?

Har nog att göra med hans skyddade identitet skulle jag tippa. Man raderar bakåt i tiden, men inte hur långt som helst.
Citera
2016-07-29, 11:54
  #2018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Instämmer. Frustrerande med människor som inte fattat hur systemet fungerar och gapar om att "han ska fan ha fängelse och ingen jävla vård".
När det gäller människor som är farliga för samhället är alltid rättspsykiatrisk vård det bättre alternativet.

Ja, för då finns det chans att de inte kommer ut så fort, får skyddade personuppgifter och kan fortsätta verksamheten med skydd från samhället... Rättspsyk kan ju hålla folk så länge de anses farliga - men inom vanliga rättssystemet är man oskyldig igen när man suttit av sin tid... Så det blir ju rätt viktigt att göra rätt bedömning där - kan människan bakom brottet lära sig av ett straff eller inte?
Citera
2016-07-29, 12:04
  #2019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Har nog att göra med hans skyddade identitet skulle jag tippa. Man raderar bakåt i tiden, men inte hur långt som helst.

Så var det tydligen. De som hade skyddad identitet 2010 finns inte med i utgåvan "Sveriges befolkning 1990", det trodde jag inte men det stod visst i instruktionerna.
Citera
2016-08-21, 08:16
  #2020
Medlem
Hagamannen, vad gör han för någonting idag?

Pluggar han fortfarande, i sådana fall med vad?

Om det är så att han jobbar, vad jobbar han med?

Och hur skulle en sådan här människa komma tillbaks till arbetsmarknaden igen. Så länge det inte finns någon släkting som kan hjälpa honom med det. Men för övrigt, hur skall han överhuvudtaget lyckas komma in på arbetslivet igen?

Vi respekterar självklart reglerna, och skriver icke vart någonstans han pluggar, eller vart han jobbar. Utan jag är mer nyfiken vad han försöker utbilda sig till och vad jobbar han med, om han nu jobbar.

Tack för svar!
Citera
2016-08-23, 10:05
  #2021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hagamannen, vad gör han för någonting idag?

Och hur skulle en sådan här människa komma tillbaks till arbetsmarknaden igen. Så länge det inte finns någon släkting som kan hjälpa honom med det. Men för övrigt, hur skall han överhuvudtaget lyckas komma in på arbetslivet igen?


Finns nog tyvärr flera sätt för honom. Ny identitet, nytt utseende i någon skitbransch där dom inte gör någon bakgrundskoll. Men han sitter säkert och lökar och är "sjukskriven" efter all trauma..
Citera
2016-08-24, 11:06
  #2022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisskitfittan
Finns nog tyvärr flera sätt för honom. Ny identitet, nytt utseende i någon skitbransch där dom inte gör någon bakgrundskoll. Men han sitter säkert och lökar och är "sjukskriven" efter all trauma..
Det är nog positivt att han kan komma tillbaka till samhället och jobba. En annan femma om han skulle vara farlig under arbete. Om jag förstod det rätt, så sköte han alldeles utmärkt under sitt yrke innan och under våldtäks-förloppet.

En sak som jag dock inte förstår om honom - Han säger att han inte könner något att han gjort fel. Samtidigt som han försökte hålla sig borta från poliserna och var vansinnig nervös under DNA-Testet.

Om han nu var väldigt rädd för att bli påkommen, då måste ju han eller i hans undermedvetna förstå att han gjort fel. Varför skulle han i sådana fall vara så pass vansinnig rädd för att bli tagen?
Citera
2016-08-24, 14:09
  #2023
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

En sak som jag dock inte förstår om honom - Han säger att han inte könner något att han gjort fel. Samtidigt som han försökte hålla sig borta från poliserna och var vansinnig nervös under DNA-Testet.

Om han nu var väldigt rädd för att bli påkommen, då måste ju han eller i hans undermedvetna förstå att han gjort fel. Varför skulle han i sådana fall vara så pass vansinnig rädd för att bli tagen?
Varifrån har du fått att han inte känner att han gjort något fel? Det är klart att han vet att det han gjort är fel.
Citera
2016-09-21, 09:49
  #2024
Medlem
Hagamannen förtjänar allt negativt som hänt - och kommer hända - mot honom.

Var han än befinner sig - tydligen i en liten håla just nu - så är han hatad och riskerar grov misshandel.

Det förtjänar han.

men varför ska bara han och inte alla muslimska mördare och våldtäksmän utsättas för samma svenska behandling?
Citera
2016-09-29, 11:43
  #2025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hagamannen, vad gör han för någonting idag?

Pluggar han fortfarande, i sådana fall med vad?

Om det är så att han jobbar, vad jobbar han med?

Och hur skulle en sådan här människa komma tillbaks till arbetsmarknaden igen. Så länge det inte finns någon släkting som kan hjälpa honom med det. Men för övrigt, hur skall han överhuvudtaget lyckas komma in på arbetslivet igen?

Vi respekterar självklart reglerna, och skriver icke vart någonstans han pluggar, eller vart han jobbar. Utan jag är mer nyfiken vad han försöker utbilda sig till och vad jobbar han med, om han nu jobbar.

Tack för svar!


"Niklas Lindgren har skyddade personuppgifter. Att efterfråga eller sprida uppgifter om bostads- eller vistelseort beträffande personer med skyddade personuppgifter bryter mot regel 1.12."

Har bra koll på han idag men på grund av ovanstående regler så är det inte klokt att redogöra för något mer om NL. Bara brottet vi får diskutera men jag vet att han lever om man säger så.
Citera
2016-09-29, 20:13
  #2026
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalwie
"Niklas Lindgren har skyddade personuppgifter. Att efterfråga eller sprida uppgifter om bostads- eller vistelseort beträffande personer med skyddade personuppgifter bryter mot regel 1.12."

Har bra koll på han idag men på grund av ovanstående regler så är det inte klokt att redogöra för något mer om NL. Bara brottet vi får diskutera men jag vet att han lever om man säger så.

Det finns fler som har koll på NL. Visst lever han, men på ganska kort lånad tid.
Citera
2016-09-29, 20:25
  #2027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalwie
"Niklas Lindgren har skyddade personuppgifter. Att efterfråga eller sprida uppgifter om bostads- eller vistelseort beträffande personer med skyddade personuppgifter bryter mot regel 1.12."

Har bra koll på han idag men på grund av ovanstående regler så är det inte klokt att redogöra för något mer om NL. Bara brottet vi får diskutera men jag vet att han lever om man säger så.
Om regeln är så, så som du säger det så har jag ju fortfarande inte brytit någon regeln. Jag frågade endast vad han jobbar med, vad vill han jobba med eller om han pluggar och i sådan fall vad.

Jag ställer inte frågan vart han jobbar. Utan vad han jobbar med.

Det är nog skillnad.

Man avslöjar nog inte sp mycket om vad personen är, om man får veta vad han jobbar med eller vad han pluggar med.

Jag är bara nyfiken.
Citera
2017-03-09, 20:52
  #2028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalwie
"Niklas Lindgren har skyddade personuppgifter. Att efterfråga eller sprida uppgifter om bostads- eller vistelseort beträffande personer med skyddade personuppgifter bryter mot regel 1.12."

Har bra koll på han idag men på grund av ovanstående regler så är det inte klokt att redogöra för något mer om NL. Bara brottet vi får diskutera men jag vet att han lever om man säger så.

Dum och kanske dum fråga....men vem går i borgen för hans lägenhet?....Svårt att få boende och nån lär ju gå i borgen...soc gör det icke efter sökandede.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback