2009-09-20, 14:27
Medlem
BRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Java kan ju "manipuleras" att visa ditt riktiga ip om du kör via proxy. Kan detta även hända om man kör tor via usb så att ditt ip visas iallafall?

Att du kör tor via usb är ingen skillnad mot hur du gör det annars.

Kör http://noscript.net/ så är du safe och stäng av java
Citera
2009-09-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BR
Att du kör tor via usb är ingen skillnad mot hur du gör det annars.

Kör http://noscript.net/ så är du safe och stäng av java

Okej tack. Men när man kör via vpn (som inte sparar loggar) är man väl säker även fast man har java igång? Finns vissa sidor där du måste ha java igång för att det ska fungera.
Citera
2009-09-21, 22:26
Medlem
BlondinBalles avatar
Funderar på om TOR kan hjälpa mig.

Vill gå över och surfa på en grannes helt öppna trådlösa nätverk. Jag tror inte det är en l33t haxXx0r som medvetet lämnat nätet öppet för han vill ha in trafik att sniffa men vem vet säkert mer än han.... Så skulle TOR kunna hjälp mig lite på vägen att göra min trafik mer svårsniffad?

Det jag framförallt är orolig för är att logga in på diverse affärer och forum där själv inloggningen sänds i klartext.
Citera
2009-09-22, 07:20
Medlem
BRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Funderar på om TOR kan hjälpa mig.

Vill gå över och surfa på en grannes helt öppna trådlösa nätverk. Jag tror inte det är en l33t haxXx0r som medvetet lämnat nätet öppet för han vill ha in trafik att sniffa men vem vet säkert mer än han.... Så skulle TOR kunna hjälp mig lite på vägen att göra min trafik mer svårsniffad?

Det jag framförallt är orolig för är att logga in på diverse affärer och forum där själv inloggningen sänds i klartext.

Då bör du nog nojja dit mer för slutnoden som kan avlyssna detta på TOR istället...
Citera
2009-10-24, 14:25
Medlem
gurglms avatar
Det tar flera minuter för mig att ladda sidor, är det normalt? (genom Tor alltså)
Något förslag på att hitta och åtgärda problemet annars?
Citera
2009-10-24, 16:33
Medlem
DifferentViews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurglm
Det tar flera minuter för mig att ladda sidor, är det normalt? (genom Tor alltså)
Något förslag på att hitta och åtgärda problemet annars?

Ja tor är apsegt.
Citera
2009-10-24, 19:54
Medlem
MissPotheads avatar
Seriöst, jag har laddat ner TOR ifrån http://www.torproject.org/. Vilka inställningar skall jag göra för att få ett svenskt IP? Hur ska jag gå tillväga? Skulle uppskatta väldigt mycket om någon kunde förklara exakt hur och vad jag ska göra från det att jag laddat ner och installerat programmet.

Pm fungerar lika bra.
Citera
2009-10-24, 23:46
Medlem
CherryDeLuxes avatar
Tor vill inte byta identitet längre, tidigare i veckan gick det bra att byta ett par gånger i minuten... går detta att fixa?
Citera
2009-10-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryDeLuxe
Tor vill inte byta identitet längre, tidigare i veckan gick det bra att byta ett par gånger i minuten... går detta att fixa?

Installera om?
Citera
2009-10-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPothead
Seriöst, jag har laddat ner TOR ifrån http://www.torproject.org/. Vilka inställningar skall jag göra för att få ett svenskt IP? Hur ska jag gå tillväga? Skulle uppskatta väldigt mycket om någon kunde förklara exakt hur och vad jag ska göra från det att jag laddat ner och installerat programmet.

Pm fungerar lika bra.
Antingen kan du manuellt ange exit-nodes genom att lägga till detta i din torrc-fil:
Citat:
ExitNodes $Nod1Fingerprint, $Nod2Fingerprint, $Nod3Fingerprint
StrictExitNodes 1

Eller så kan du lägga till detta för att bara använda svenska exit-nodes:
Citat:
ExitNodes {se}
StrictExitNodes 1

Då bör du alltså få ett IP som ser ut att komma från Sverige. Var din torrc-fil ligger kan du se under Inställningar->Avancerat i Vidalia.

Så starta Vidalia & Privoxy, gör inställningarna i torrc-filen, tryck på Tor-button i Firefox och gå in här eller här för att se om det fungerar.
Senast redigerad av Split.Horizon 2009-10-26 kl. 11:09.
Citera
2009-11-23, 02:19
Medlem
Monsterpers avatar
Jag installerade nyss TorButton, men när jag slår på Tor så blir det "anslutningen avbröts" på alla sidor jag testar. Jag är inte mer datorkunnig än gemene flashbackanvändare så inget hokuspokusprat tack.

Tack på förhand.
Citera
2009-11-23, 02:31
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterper
Jag installerade nyss TorButton, men när jag slår på Tor så blir det "anslutningen avbröts" på alla sidor jag testar. Jag är inte mer datorkunnig än gemene flashbackanvändare så inget hokuspokusprat tack.

Tack på förhand.

Och vad installerade du utöver torbutton, inget? Läs guiden, den fungerar, jag lovar. Har du problem med att installera finns det torbundles, vilket varit på tal i tråden tidigare. Med andra ord: läs den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in