Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-26, 12:57
  #1
Medlem
chilipreppers avatar
Var går gränsen för vad som är reklam?

I morse visade SVT en cirka 1 minut lång film med sekvenser från spelet The last of us. Den var inte relaterad till vare sig programmet som visades innan eller programmet som visades efteråt. Det var ungefär som att de fyllde en liten lucka på 1 minut med filmen.

Någon som har fler exempel på smygreklam från SVT!? För visst klassas detta som smygreklam?
Citera
2013-06-26, 13:15
  #2
Medlem
ihelps avatar
Finns programmet uppe på play? vill gärna ta en titt på det här.
Citera
2013-06-26, 13:34
  #3
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Finns programmet uppe på play? vill gärna ta en titt på det här.

Ingen aning. Men programmet som visades precis innan klippet handlade om Snowden och programmet precis efter handlade om kost och hälsa så inget utav dem var relaterade till spelet, what so ever.
Citera
2013-06-26, 13:42
  #4
Medlem
FiveDayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiliprepper
Var går gränsen för vad som är reklam?

I morse visade SVT en cirka 1 minut lång film med sekvenser från spelet The last of us. Den var inte relaterad till vare sig programmet som visades innan eller programmet som visades efteråt. Det var ungefär som att de fyllde en liten lucka på 1 minut med filmen.

Någon som har fler exempel på smygreklam från SVT!? För visst klassas detta som smygreklam?

Kanske gjorde de reklam för ett program de ska visa senare under veckan? Om inte så är detta väldigt intressant. Jag har aldrig sett eller hört talas om något liknande.
Citera
2013-06-26, 13:47
  #5
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveDays
Kanske gjorde de reklam för ett program de ska visa senare under veckan? Om inte så är detta väldigt intressant. Jag har aldrig sett eller hört talas om något liknande.

Nejdå.

Mellan 7-8 på i morse så visade de något slags nyhetsmorgon med lite gäster i studion och första programmet handlade då om Snowden och USA. När man sen tackade för sig så rullade filmen igång. Den rullade någon minut och sedan tillbaka till studion där man då bjudit in en annan gäst.

Jag är hundra på att det var SVT. Tänkte ta upp luren och filma det först men tanken slog mig att programmet efteråt kanske skulle komma handla om spel. Men icke
Citera
2013-06-26, 14:48
  #6
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
På Lennart Hylands tid fick man inte ens nämna ett varumärke i radio eller TV. I dag är det som bekant fritt fram med reklam genom att "recensera" viner, böcker och tjänster, eller bjuda in sina kompisar så att de får komma till tals om sitt "entreprenörskap" eller sin blogg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback