2005-06-10, 17:55
Medlem
hur ser man skillnad på billiga o dyra jeans?

om man ser en person som har på sig dom..alltså utan att titta på sömmar osv
Citera
2005-06-10, 18:05
Medlem
Du måste ju kolla på jeasen för att märka något (sömmar t.ex.),
om du varken kan se sömmarna eller känna på tyget och handarbetet så är det nog svårt att bara säga de är billiga, de är dyra...

Men sedan kan man väl ganska rakt säga, billiga jeans är fula...McGordon t.ex.

Så slitningar (som ändå kostar) och passform är väl saker man kan gå på, sådant man får lära sig att evaulera

// peakk
Citera
2005-06-10, 18:09
Medlem
idorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dorrslusk
hur ser man skillnad på billiga o dyra jeans?

om man ser en person som har på sig dom..alltså utan att titta på sömmar osv
Mina enda jeans (som jag använder) just nu är ett par Wranglers som jag köpte på Carlings för 800 spänn, och det jag märkt med dem är att passformen är lika snygg efter fyra månaders dagligt användande. Gjorde detsamma med ett par Crocker's för 400 kronor innan dess: passformen höll en månad, sen blev de hängiga och trista. H&M ska vi bara inte tala om...

Kan verkligen rekommendera Wrangler's, mycket bättre denim än många andra märken.
Citera
2005-06-11, 05:25
Medlem
Alladins avatar
dyrare jeans är oftast snyggare, 500kr plus...
Citera
2005-06-11, 21:24
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idoru
Mina enda jeans (som jag använder) just nu är ett par Wranglers som jag köpte på Carlings för 800 spänn, och det jag märkt med dem är att passformen är lika snygg efter fyra månaders dagligt användande. Gjorde detsamma med ett par Crocker's för 400 kronor innan dess: passformen höll en månad, sen blev de hängiga och trista. H&M ska vi bara inte tala om...

Kan verkligen rekommendera Wrangler's, mycket bättre denim än många andra märken.

Har ett par Wranglers för 800. Mycket snygga slitningar i grönblåa nyanser. Anledningen till att Wrangler har bättre jeans är för att de måste tänka på sitt rykte i branshen. De har ju funnits i 100 år. Så vill man ha ett par kvalités jeans köper man de märken som funnits längre och bevisligen håller längre.
Citera
2005-06-13, 11:25
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Wrangler i all ära men Levis är alltid ett säkert kort (för mig i alla fall) och de är ofta ganska billiga. Speciellt om man jämför med Tiger och JL som oftast är både dyrare fulare.
Sedan sitter alla Levis så jävla bra på mig men de kanske de inte gör på alla.
Citera
2005-06-13, 11:45
Medlem
skvimpens avatar
en sak som oftast syns förutom tvätten är att billiga jeans ofta har en smal gylf, alltså att avståndet mellan 'över flärpen' ovanför gylfen är för smal..
Citera
2005-06-13, 12:31
Medlem
idorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
Wrangler i all ära men Levis är alltid ett säkert kort (för mig i alla fall) och de är ofta ganska billiga. Speciellt om man jämför med Tiger och JL som oftast är både dyrare fulare.
Sedan sitter alla Levis så jävla bra på mig men de kanske de inte gör på alla.
Vet inte varför, men jag har aldrig kommit överens med Levi's. Deras passform är inte gjord för mig, dessutom är många av deras modeller på tok för dyra.
Citera
2005-06-13, 14:57
Medlem
skvimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idoru
Vet inte varför, men jag har aldrig kommit överens med Levi's. Deras passform är inte gjord för mig, dessutom är många av deras modeller på tok för dyra.

det gjorde inte jag heller tills för nåt år sen när jag hittade deras unisex 516 och 507 men nu har idioterna slängt ut de modellerna och bytt mot typ 512 mao inga levis på skvimpen längre.. igen satan vad arg jag blev när de tog bort dom!!
Citera
2005-06-14, 00:23
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvimpen
det gjorde inte jag heller tills för nåt år sen när jag hittade deras unisex 516 och 507 men nu har idioterna slängt ut de modellerna och bytt mot typ 512 mao inga levis på skvimpen längre.. igen satan vad arg jag blev när de tog bort dom!!

501 är ju underbara det tycker i alla fall jag och de har ett bra pris sällan över 900kr
Citera
2005-06-14, 00:29
Medlem
idorus avatar
Citat:
501 är ju underbara det tycker i alla fall jag och de har ett bra pris sällan över 900kr
"Sällan över 900" är inte ett bra pris för ett par jeans, särskilt som de är sydda för att inte passa halva Sveriges befolkning.
Citera
2005-06-14, 05:54
Medlem
skvimpens avatar
Citat:

men de har inte boot-cut och oavsett om det är mode eller inte så vill jag ha lite boot-cut och ev vika byxorna lite (inte mode längre jag vet!!). Dessutom hade jag mina senaste 501or i ca 8år, de var nedärvda ifrån storebror i mellanstadiet och mkt trasiga i stutet av gymnasiet så jag har fått nog..
men tack för tipset-det är mao eg schyssta jeans..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in