Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-26, 07:11
  #1
Avstängd
Vad betyder Mainstream? många säger att musiken idag är mainstream o.s.v...t.e.x Lady gaga är mainstream...vad fan betyder mainstream??!?
Citera
2013-06-26, 07:27
  #2
Medlem
cbatbhs avatar
Det som "alla" gör är mainstream.

Facebook är mainstream t.ex.

Hipsters är emot allt som är mainstream, dock har ju det blivit mainstream..
Citera
2013-06-26, 07:28
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Det som "alla" gör är mainstream.

Facebook är mainstream t.ex.

Hipsters är emot allt som är mainstream, dock har ju det blivit mainstream..

aha så Mainstream är inget dåligt alltså?
Citera
2013-06-26, 07:29
  #4
Medlem
MeanMEs avatar
Det som är lättkonsumerat och vanligt.
Hamburgare är mainstream snabbmat.
Pölsa, fläskkotletter med potatismos inte så mycket.
Citera
2013-06-26, 07:38
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det som är lättkonsumerat och vanligt.
Hamburgare är mainstream snabbmat.
Pölsa, fläskkotletter med potatismos inte så mycket.


aha okey tack! fattar nu ungefär vad det betyder!
Citera
2013-06-26, 07:48
  #6
Medlem
ihelps avatar
Det är det som är typ normen.
Citera
2013-06-26, 09:17
  #7
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippleGreenX
Vad betyder Mainstream? många säger att musiken idag är mainstream o.s.v...t.e.x Lady gaga är mainstream...vad fan betyder mainstream??!?

Gillar man "mainstream" så har man antagligen inte testat så mycket själv, utan gör bara det som alla andra gör. Folk som lyssnar på Swedish House Mafia nu gör det för att alla andra gör det, men Swedish House Mafias första fans var inte mainstream.

Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Hipsters är emot allt som är mainstream, dock har ju det blivit mainstream..

Dumheter, det är en logisk omöjlighet att "anti-mainstream" kan bli "mainstream" eftersom "anti-mainstream" alltid är motpolen. Hade det blivit mainstream att vara anti-mainstream så hade ju de anti-mainstreama valt att bli mainstream för att inte vara mainstream, och då hade de ju fortfarande varit anti-mainstream.

You catch the drill?

Själv skiter jag i mainstream, men jag ser till att testa så mycket som möjligt själv innan jag bestämmer mig för vad jag gillar. Folk som sticker till Thailand vet ju vad de får, men det är ju inte spännande. Jag testar hellre andra, mindre mainstream, länder och ser om jag kan hitta ett guldkorn där istället.
Citera
2013-06-26, 10:53
  #8
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Gillar man "mainstream" så har man antagligen inte testat så mycket själv, utan gör bara det som alla andra gör. Folk som lyssnar på Swedish House Mafia nu gör det för att alla andra gör det, men Swedish House Mafias första fans var inte mainstream.



Dumheter, det är en logisk omöjlighet att "anti-mainstream" kan bli "mainstream" eftersom "anti-mainstream" alltid är motpolen. Hade det blivit mainstream att vara anti-mainstream så hade ju de anti-mainstreama valt att bli mainstream för att inte vara mainstream, och då hade de ju fortfarande varit anti-mainstream.

You catch the drill?

Själv skiter jag i mainstream, men jag ser till att testa så mycket som möjligt själv innan jag bestämmer mig för vad jag gillar. Folk som sticker till Thailand vet ju vad de får, men det är ju inte spännande. Jag testar hellre andra, mindre mainstream, länder och ser om jag kan hitta ett guldkorn där istället.
Du kanske inte fattade vad jag menade... Hipsters från början var emot allt som var mainstream, nu har den inställningen och deras klädstil blivit mainstream. De "riktiga" hipsterserna har antagligen gått vidare.

Jag känner en del hipsters/alternativa som har haft denna klädstilen och "livsstilen" väldigt länge och har kvar den idag också. Ändå säger de att de är alternativa.. Jo visst.
Citera
2013-06-26, 11:13
  #9
Medlem
TheBoots avatar
Mainstream = den breda flodfåran där det mesta skräpet flyter med strömmen, medan en minoritet hamnar i fina små åar och bäckar.
Citera
2013-06-26, 11:30
  #10
Medlem
Adelaides avatar
Det är när musiken är superkänd så det blir uttjatat.
Citera
2013-06-26, 11:34
  #11
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Du kanske inte fattade vad jag menade... Hipsters från början var emot allt som var mainstream, nu har den inställningen och deras klädstil blivit mainstream. De "riktiga" hipsterserna har antagligen gått vidare.

Jag känner en del hipsters/alternativa som har haft denna klädstilen och "livsstilen" väldigt länge och har kvar den idag också. Ändå säger de att de är alternativa.. Jo visst.

Jag uppfattade det som att du tyckte att det hade blivit mainstream att vara anti-mainstream, men menar du att alla har kopierat det gamla anti-mainstream och att de som var anti-mainstream då fortfarande är det (har polariserats till det nya mainstream) så är förstås din uppfattning korrekt.

Indie är fortfarande relativt icke-mainstream, det är bara folk som lyssnat mycket på musik själva som hittar indie eftersom det knappt spelas på radion.
Citera
2013-06-26, 11:40
  #12
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Det som "alla" gör är mainstream.

Facebook är mainstream t.ex.

Hipsters är emot allt som är mainstream, dock har ju det blivit mainstream..

Hipsters är efterblivna.



Citat:
Ursprungligen postat av TrippleGreenX
aha så Mainstream är inget dåligt alltså?


Beror ju på vad man gillar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback