Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-28, 20:36
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Idag skriver DN om vad Snowden skrev på nätet för fyra år sedan. Uppgifterna kommer naturligtvis från NSA.

Samma dag får vi veta att Aftonbladet har tillgång till hela Kent Ekeroths mejlkonversation med Avpixlat.

Övervakningsstaten hade ett genomtänkt syfte verkar det som.

Som sagt - Journalisterna i Sverige fyller STASIS funktion i Östtyskland. Expo har även tidigare redovisat via Expressen hur de haft tillgång till post och tele sekretessbelagda uppgifter.

Att Aftonbladet kan redovisa privat mejltrafik och kan göra det ostraffat i egenskap av "Journalister" är horribelt. Är det ingen riktig journalist som reagerar över detta missbruk, där moraliskt befriade privata aktörer driver en politik agenda i "journalistikens" namn.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2013-06-28 kl. 20:40.
Citera
2013-06-28, 20:56
  #14
Medlem
käppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Upp med lite bevis så kan jag lova att det kommer rapporteras i media.

Och du ska kalla dig journalist? Det är ju journalisters uppgift att gräva fram bevisen. Men gräva, det har ni slutat med, istället slickar ni makten, överheten och etablissemanget i baken och sparkar på vanliga människor. Horor är ni, men ni blir arbetslösa i allt större omfattning i samma takt som ert ständiga ljugande. Ni är helt värdelösa på arbetsmarknaden för det enda ni kan är att knappa på ett tangentbord och rövslicka och ljuga. Arbetsgivare skyr journalister som pesten för de är värdelösa, så skriv inte ut journalist i ditt cv när du söker nytt jobb.

Inte konstigt att journalister är den yrkesgrupp med särklass lägst förtroende hos svenska folket. De som skulle värna folket mot korrupta politiker har blivit folkets fiender och maktens lydiga knähundar. Du och dina gelikar äcklar mig så in i h-e.
Citera
2013-06-28, 21:12
  #15
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det är ganska uppenbart att Snowden, liksom Assange, är controlled opposition. Bara faktumet att MSM gett båda två så mycket medialt uttryme säger att något inte står rätt till. Hade Snowden verkligen utgjort en fara hade han legat död någonstans.

Vad Snowden "läckte" är inget nytt, finns bl a en artikel från New Statesman från 1988 om ett globalt övervakningssystem kallat Project 415.

http://web.archive.org/web/201303081...echelon-dc.htm

Wikileaks är även det controlled opposition. Det är nog den mest rimliga slutsatsen med tanke på att CIA och Mossad aldrig skulle låta "nationella faror" bli långvariga. Massmedia kontrolleras av samma folk och man skulle aldrig tillåta granskning av en vådlig fiende.
Citera
2013-07-03, 12:31
  #16
Medlem
Passepartouts avatar
Frankrike m.fl länder, förvägrar Morales plan luftrum: "Enligt Bolivias utrikesminister tvingades Morales plan att landa i Österrike, efter att Frankrike och Portugal hade nekat det tillträde till sina luftrum på grund av misstankarna." http://www.abounderrattelser.fi/news...att-vanda.html

Frankrike och Spanien förvägrar Morales plan luftrum, och förnekar sedan detta, "anonymt"?
http://www.businessinsider.com/frenc...snowden-2013-7

Helt otroligt att detta sker och ännu inte har rapporteras om på SvT:s nyhetssida!! Nää, kattdödaren i i Högsbo är ju angelägnare läsning

Edit: NU rapporterar SvT om detta, 10 timmar efter Reuters.
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2013-07-03 kl. 12:50.
Citera
2013-07-03, 12:49
  #17
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det är ganska uppenbart att Snowden, liksom Assange, är controlled opposition. Bara faktumet att MSM gett båda två så mycket medialt uttryme säger att något inte står rätt till. Hade Snowden verkligen utgjort en fara hade han legat död någonstans.

Vad Snowden "läckte" är inget nytt, finns bl a en artikel från New Statesman från 1988 om ett globalt övervakningssystem kallat Project 415.

http://web.archive.org/web/201303081...echelon-dc.htm

Ja det är väl lite grejen med hela den här historien. Spektakulärt nog att sälja några tidningar. Men själva "avslöjandet" är egentligen inte värt ett piss. Bara tangentbordsrevolutionärer med naiv och bristande koll på världen och politiken som går bananas. För att det bekräftar deras världsbild de har lärt sig från att titta på hollywoodfilm och spela dataspel. Och dom får en serietidningshjälte som de kan identifiera sig med och drömma sig bort i sagorna.

Jag menar va fan Echelonhistorien med Airbus och Boeing, när var det 95!? Utvecklingen har ju liksom inte gått bakåt sen dess.

Det är väl det enda bra med den här historien att kanske någon ställer ifrån sig joltcolan och läser på lite om världen. Bildning är bra för både kropp och själ
Citera
2013-07-03, 13:05
  #18
Medlem
6E303062s avatar
Meh, det rör sig inte om något annat än bröd och skådespel åt folket.

Som andra har nämnt, så hade Snowden försvunnit snabbt som fan om han hade utgjort något reelt hot.

Snowden är ingen flykting - han begick medvetet ett relativt allvarligt brott, och han försöker nu fly ifrån konsekvenserna. Media vill emellertid ha en ny hjälte nu när Assange blev svartmålad och bortglömd.

Det vi mediakonsumenter borde fokusera på är det som det inte rapporteras om...
Citera
2013-07-03, 14:17
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
Meh, det rör sig inte om något annat än bröd och skådespel åt folket.

Som andra har nämnt, så hade Snowden försvunnit snabbt som fan om han hade utgjort något reelt hot.

Snowden är ingen flykting - han begick medvetet ett relativt allvarligt brott, och han försöker nu fly ifrån konsekvenserna. Media vill emellertid ha en ny hjälte nu när Assange blev svartmålad och bortglömd.

Det vi mediakonsumenter borde fokusera på är det som det inte rapporteras om...

Exakt. "visslaren" Snowden är en landsförrädare, och rysslands ursäkt är att de inte kan utlämna honom till USA för att de har dödstraff där håller inte. Det är bara vissa delstater i USA som tillämpar dödstraff. Ryssland kan visst utlämna Snowden till en massa delstater. Snowden kommer ALDRIG att få asyl i Ryssland. Ryssarna är inte sämre på att avlyssna allt och alla än tex USA, Kina, EU, FRA, etc, etc, etc. ALLA stater avlyssnar och loggar ALLT.

Problemen startar när privata företag som Robert Aschbergs piscatus gör det och säljer informationen godtyckligt till tom främmande makt enbart för att slå mynt. DÅ sitter vi alla på pottan.
Citera
2013-07-03, 16:07
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av käpps
Och du ska kalla dig journalist? Det är ju journalisters uppgift att gräva fram bevisen. Men gräva, det har ni slutat med, istället slickar ni makten, överheten och etablissemanget i baken och sparkar på vanliga människor. Horor är ni, men ni blir arbetslösa i allt större omfattning i samma takt som ert ständiga ljugande. Ni är helt värdelösa på arbetsmarknaden för det enda ni kan är att knappa på ett tangentbord och rövslicka och ljuga. Arbetsgivare skyr journalister som pesten för de är värdelösa, så skriv inte ut journalist i ditt cv när du söker nytt jobb.

Inte konstigt att journalister är den yrkesgrupp med särklass lägst förtroende hos svenska folket. De som skulle värna folket mot korrupta politiker har blivit folkets fiender och maktens lydiga knähundar. Du och dina gelikar äcklar mig så in i h-e.

Det är lustigt att ni politiskt korrekta hela tiden vet vad som görs och skrivs i inhemsk press. Speciellt när ni ju helt har slutat att läsa svenska media sedan ett antal år tillbaka. I alla fall om man ska tro på era egna utsagor. Så sluta att hyckla. Det är lite lustigt i rabiatkretsarna.
Citera
2013-07-03, 19:34
  #21
Medlem
Jag kan inte begripa varför inte Sverige erbjuder Edward Snowden att komma hit??? Är det med att "vi inte är neutrala" som vi inte längre erbjuder sådana som honom att känna sig säker? Under Vietnamkriget kom amerikaner hit för att undvika att behöva kriga. Vad är skillnaden, denne ensamme whistelblower som gjorde det för vår skull. Jag tycker det va en förbannad tur att han gjorde det han gjorde, han borde ha medaljer från en massa länder istället, tapperhetsmedaljer! Det är vad jag tycker. Ingen politiker uttalar sig?? Media bara beter sig politiskt korrekt, finns det nån journalist som stöttar honom? Jag har bara följt bevakningen i TV o radio men jag blir mer o mer irriterad på vad jag hör.

Gurgel L.
Citera
2013-07-03, 21:04
  #22
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurgell
Jag kan inte begripa varför inte Sverige erbjuder Edward Snowden att komma hit??? .

Han har valt att inte ansöka om asyl i Sverige. Han vill alltså inte hit. Vilket om man får spekulera kan ha att göra med att han delar advokat med en viss australiensare, och det skulle inte se bra ut för den herrns redan solkiga anseende ifall Snowden sökte och fick asyl i Sverige.
Citera
2013-07-03, 21:06
  #23
Medlem
ja, det har du ju rätt i. Det är synd att inte Assagne tar den fighten, om han nu är oskyldig...
Citera
2013-07-03, 22:12
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurgell
Jag kan inte begripa varför inte Sverige erbjuder Edward Snowden att komma hit??? Är det med att "vi inte är neutrala" som vi inte längre erbjuder sådana som honom att känna sig säker? Under Vietnamkriget kom amerikaner hit för att undvika att behöva kriga. Vad är skillnaden, denne ensamme whistelblower som gjorde det för vår skull. Jag tycker det va en förbannad tur att han gjorde det han gjorde, han borde ha medaljer från en massa länder istället, tapperhetsmedaljer! Det är vad jag tycker. Ingen politiker uttalar sig?? Media bara beter sig politiskt korrekt, finns det nån journalist som stöttar honom? Jag har bara följt bevakningen i TV o radio men jag blir mer o mer irriterad på vad jag hör.

Gurgel L.

Ja det är lite underligt. Snowden har ju avslöjad dokument på hur USA spionerar på sina allierade inom bl.a NATO-länderna vilket fick ett gäng europeiska ledare, inte minst frankrikes Hollande att gå i taket.
Det fanns dock inget belägg för att Storbritannien och Tyskland skulle ingå men jag antar att de båda länderna och USA har så starka band så den typen av upplysningar kommer automatiskt.

Sveriges anseende att vara ett neutralt land fick sig en rejäl törn när Egyptenaffären avslöjades i TV4:s Kalla fakta. I programmet visades hur Sveriges regering efter begäran från USA hade låtit avvisa två terroristmisstänkta egyptier från Bromma flygplats den 18 december 2001 i vad som tros vara en operation ledd av den amerikanska underrättelsetjänsten CIA.

De två avvisade egyptierna, Ahmed Agiza och Mohammed Alzery, sattes på ett amerikanskt flygplan med maskerade agenter och sedan genomgått förhör under tortyr.

Det påstås att Göran Persson ska ha yttrat att USA hotade Sverige med handelsblockad om de inte gick med på utvisningen.

Så mot den bakgrunder så förstår jag att Snowden tvekar på sverige-alternativet. Det hade säkert varit annorlunda under Palme-eram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback