Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-23, 08:26
  #1
Medlem
Islampeaces avatar
Jag får ofta läsa om att invandringen kostar mycket och att de ska vara en börda för Sverige. Ni som påstår detta, vad har ni för belägg? Jag kommer ihåg att man på 90-talet sade samma sak om invandringen och att svenskarna snart skulle vara en minoritet, det har gått mer än 10 år men fortfarande är svenskarna inte en minoritet. Sen finns det de som säger att brottsligheten är högre nu än vad det var för tex 20 år sedan och att detta beror på invandringen. Men på 70 och 80 talet hade vi inte ens internet och mobiltelefoner bland gemene man. Visst fanns det mobiltelefoner bland militärer och dylikt men vi dödliga människor hade inte tillgång till det då. Bara dessa två saker gör att brottsligheten ökar markant eftersom dessa två är bra hjälpmedel även för dessa ändamål.

Att invandringen skulle vara en börda för Sverige ekonomiskt är jag skeptisk till också. Levnadstandarden har ökar. Från 80 talet tills nu pekar pilen hela tiden uppåt trots att invandringen till Sverige ökat så har levandstandarden inte minskat utan tvärtom har den bara ökat. Vi befinner oss i en global ekonomisk kris och Sverige har klarat sig mycket bättre än många andra Europeiska länder som inte tagit emot så många invandrare; Spanien och Portugal är goda exempel. Så när ska den stora katastrofen som många av er förutspått kommer att inträffa? Ett sånt scenario förutspådde man redan på 80, 90 och i början på 2000- talet och varje gång har det slagit fel.

Sen att svenskar skulle bli en minoritet i sitt eget land? Hur tänker ni nu? Vad är en svensk? Måste man vara blond och blåögd för att anses och accepteras som en svensk? Om vi ska prata kultur så har Sverige inte haft en och samma kultur konstant. Kultur förändras vare sig de konservativa vill det eller inte. Innan kristendomen tex hade Sverige en helt annan kultur, idag har man inte längre kristna kulturer möjligen kristna högtider som firas utan att man egentligen förstår varför man firar de längre. Det har blivit en svensk kultur som inte alltid varit svensk. Ta julafton tex. Innan kristendomen kom till Sverige fanns det ingen högtid som hette julafton. Denna kultur importerades långt senare. Finns sjukligt många olika kulturer som egentligen hör hemma i mellanöstern men som Sverige och svenskarna anammat. Så vad är problemet liksom? Vad syftar ni på när ni säger att svenskarna kommer blir en minoritet i sitt eget land? Är de som kommer hit från andra länder och får barn i Sverige är inte dessa svenskar då? Skippa snacket att en katt som födds i ett stall blir inte en häst. Om Muhammed kommer till Sverige vid 28 års åldern och får ett barn i Sverige som heter Benjamin och Benjamin i sin tur kommer få ett barn som heter Isak. Är inte Isak svensk då? Eller är inte också Benjamin svensk då?

Kan man inte se ut sådär och vara svensk ändå?

http://www.google.se/search?q=nyhets...2F%3B630%3B317

http://www.google.se/search?rlz=1R2A...2F%3B230%3B274

http://www.google.se/search?rlz=1R2A...ml%3B640%3B360

http://www.google.se/search?rlz=1R2A...F%3B1280%3B720


Måste alla se ut sådär:

http://www.google.se/search?rlz=1R2A...2F%3B438%3B319 ?

http://www.google.se/search?rlz=1R2A...ab%3B485%3B279

Vad i hela friden är problemet liksom?
Citera
2013-06-23, 08:51
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Tror du vi har klarat oss tack vare invandringen? Då borde Spanien vara nästan lika bra för de har också en massa främlingar i landet. Grekland är också drabbat av invällare. Varför är de helt bankrutt nu?

Berätta vilka mellanösterkulturer som är positiva som svenskar har tagit till sig. Jag är väldigt spänd på ditt svar.
Citera
2013-06-23, 09:00
  #3
Medlem
O-Lyckligs avatar
Problemet ligger, förmodar jag, i att en del individer i samhället tyr sig till dessa grupperingar för av att finna sin plats i den modernisering som samhället har kommit att bestå utav. Alltså, då de tidigare normgivande strukturerna inte anpassar individen, söker sig individen till "egna" grupperingar såsom rasister (såväl som arga hip-hopare), det vill säga ett identitetsskapande i denna nya kontext.

Förmodligen en fullt normal utveckling om än ett oönskad utfall i fallet rasister.

Ps: Det är ju endast att titta på deras retorik så förstår man att det dem söker är att återgå till tidigare normgivande strukturer, vilket dem valt att kalla för "Svenskt".
Citera
2013-06-23, 09:01
  #4
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Bra skrivet mycket av det håller jag med om. Det är egentligen självklart att det inte är invandrarna som är problemet i Sverige/världen.

Men rasisterna fungerar lite såhär: De märker att någonting är allvarlig fel i samhället/världen, men dom har inte förmågan eller kunskapen till att förstår vad som är fel. Istället för att ta reda på vad som egentligen är orsaken till det snevridna samhälle så hittar dom på massa trams som dom matar varandra med konstant.

För er som fortfarande inte har förstått att det är den monetära ekonomin som är grundproblemet så kan jag bara säga VAKNA UPP FÖR HELVETE!!

Så länge männskligheten inte enas och tar itu med vårat verkliga problem så kommer det bara bli värre och värre. Vill man verkligen ha en förändring och en bra och fin värld så gäller det att alla går åt rätt håll

Splittringar i samhället är exakt vad dom giriga sjuka jävlarna vill se eftersom att de då kan fortsätta förslava världen utan minsta motstånd.

Så nej det finns ingen grund i att det är invandringen som är bördan för Sverige. Men världen kommer gå åt helvete om folk inte börjar förstå hur det ligger till och vilken skit vi faktiskt sitter i!
__________________
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2013-06-23 kl. 09:04.
Citera
2013-06-23, 09:08
  #5
Medlem
Citat:
Vad är en svensk? Måste man vara blond och blåögd för att anses och accepteras som en svensk?

Om vi vander staller fragan i en annan kontext fragan sa kanske det blir tydligare.

Citat:
Vad är en kines? Måste man vara gul och snedögd för att anses och accepteras som en kines?

Staller vi fragan i en kinesisk kontext blir den genast mycket enklare att svara pa, eller hur? Man ar kines om min tillhor han-folket (eller nagot av de ytterligare ~50 officiellt erkanda minoritetsfolken). Jag bor i Kina, och prata kinesiska. Gor det mig till kines? Nej, oavsett hur mycket ris jag smaller i mig, oavsett hur mycket risvin jag klunkar, oavsett hur manga 成语-jag beharskar, sa ar jag fortfarande en svensk. Jag blir inte kines bara for att jag anammar vissa kinesiska seder och bruk, eller for att jag kan kinesiska. Jag kommer inte kanna mig kinesisk, ovriga kineser kommer inte se mig som en kines.

Vad betyder det har overfort till en svensk kontext? Svaret ar att svenskheten inte sitter endast i utseendet. Du ar svensk endast om andra ursprungssvenskar ser dig som en svensk. Hur vi gor det bedomningen ar svart att beskriva. Delvis sitter det i mentaliteten, delvis i utseendet. En brunharig, brunogd person med vallonska rotter ar givetvis vid det har laget kan betraktas som pursvensk av historisk havd. En neger eller arab? Nej. Storsta skillnadet ar inte ens utseendet, det ar deras vardelosa kultur. Samma kultur som gor att man driver runt i varlden som grashoppor for att parasitera pa andra folk.

En annan viktig poang ar att: du ar inte svensk bara for att du kanner dig svensk Jag skiter i hur mycket Kalle Anka du tittar pa julafton, hur mycket julskinka du trycker i dig eller hur mycket du bara aaalskar att dansa sma grodorna. Om andra svenskar inte ser dig som svensk, sa ar du inte det. Punkt.

Se, utan att ta hansyn till judepropaganda var fragan helt plotsligt inte sa svar, eller hur?
Citera
2013-06-23, 09:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Bra skrivet mycket av det håller jag med om. Det är egentligen självklart att det inte är invandrarna som är problemet i Sverige/världen.

Men rasisterna fungerar lite såhär: De märker att någonting är allvarlig fel i samhället/världen, men dom har inte förmågan eller kunskapen till att förstår vad som är fel. Istället för att ta reda på vad som egentligen är orsaken till det snevridna samhälle så hittar dom på massa trams som dom matar varandra med konstant.

För er som fortfarande inte har förstått att det är den monetära ekonomin som är grundproblemet så kan jag bara säga VAKNA UPP FÖR HELVETE!!

Så länge männskligheten inte enas och tar itu med vårat verkliga problem så kommer det bara bli värre och värre. Vill man verkligen ha en förändring och en bra och fin värld så gäller det att alla går åt rätt håll

Splittringar i samhället är exakt vad dom giriga sjuka jävlarna vill se eftersom att de då kan fortsätta förslava världen utan minsta motstånd.

Så nej det finns ingen grund i att det är invandringen som är bördan för Sverige. Men världen kommer gå åt helvete om folk inte börjar förstå hur det ligger till och vilken skit vi faktiskt sitter i!

Tror du massarbetslöshet, vård och socialbidrag är pengar som kommer ur en outsinlig brunn, kriminaliteten självförsörjande och den sociala oron gratis? Majoriteten av de invandrare som kommit hit de senaste 20 åren har varit lågutbildade, varav många hamnat i utanförskap från dag 1. Dessa har aldrig någonsin bidragit med en krona och har istället kostat kopiöst mycket pengar. En invandrad städare eller skattefuskande pizzabagare kan inte väga upp för detta, oavsett hur mycket du önskar det.

Ska inte ens gå in på den moraliskt korrupta värdergrund som även fått fotfäste i vårt land, tack vare den oansvariga massinvandringspolitiken.
Citera
2013-06-23, 09:14
  #7
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter234
Om vi vander staller fragan i en annan kontext fragan sa kanske det blir tydligare.



Staller vi fragan i en kinesisk kontext blir den genast mycket enklare att svara pa, eller hur? Man ar kines om min tillhor han-folket (eller nagot av de ytterligare ~50 officiellt erkanda minoritetsfolken). Jag bor i Kina, och prata kinesiska. Gor det mig till kines? Nej, oavsett hur mycket ris jag smaller i mig, oavsett hur mycket risvin jag klunkar, oavsett hur manga 成语-jag beharskar, sa ar jag fortfarande en svensk. Jag blir inte kines bara for att jag anammar vissa kinesiska seder och bruk, eller for att jag kan kinesiska. Jag kommer inte kanna mig kinesisk, ovriga kineser kommer inte se mig som en kines.

Vad betyder det har overfort till en svensk kontext? Svaret ar att svenskheten inte sitter endast i utseendet. Du ar svensk endast om andra ursprungssvenskar ser dig som en svensk. Hur vi gor det bedomningen ar svart att beskriva. Delvis sitter det i mentaliteten, delvis i utseendet. En brunharig, brunogd person med vallonska rotter ar givetvis vid det har laget kan betraktas som pursvensk av historisk havd. En neger eller arab? Nej. Storsta skillnadet ar inte ens utseendet, det ar deras vardelosa kultur. Samma kultur som gor att man driver runt i varlden som grashoppor for att parasitera pa andra folk.

En annan viktig poang ar att: du ar inte svensk bara for att du kanner dig svensk Jag skiter i hur mycket Kalle Anka du tittar pa julafton, hur mycket julskinka du trycker i dig eller hur mycket du bara aaalskar att dansa sma grodorna. Om andra svenskar inte ser dig som svensk, sa ar du inte det. Punkt.

Se, utan att ta hansyn till judepropaganda var fragan helt plotsligt inte sa svar, eller hur?

Det var det sämsta jag har hört eller läst på väldigt länge och jag läser ofta och mycket. Ja, om Muhammed väljer att flytta till kina och får barn där så är barnet mer kines än vad han är arab tex. För att du lättare ska förstå. Om Muhammed flyttar till kina vid 28 års åldern och får ett barn där som heter X OCH X i sin tur får ett barn som heter Y och Y i sin tur får ett barn som heter Z så tror jag inte bara utan är helt övertygad om att Z kommer likna en kines utseendemässigt också och Z har anammat kinesisk kultur och är 99,999 %kines och resterande arab eller vad nu Muhammed kom ifrån.

Så du menar att avgörandet ligger hos svenskar och inte den som vill betrakta sig själv som svensk tex. Du menar att det beror på hur andra betraktar en och inte hur man själv betraktar sig själv och det tycker jag var det sjukaste jag har hört.
__________________
Senast redigerad av Islampeace 2013-06-23 kl. 09:17.
Citera
2013-06-23, 09:17
  #8
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Tror du massarbetslöshet, vård och socialbidrag är pengar som kommer ur en outsinlig brunn, kriminaliteten självförsörjande och den sociala oron gratis? Majoriteten av de invandrare som kommit hit de senaste 20 åren har varit lågutbildade, varav många hamnat i utanförskap från dag 1. Dessa har aldrig någonsin bidragit med en krona och har istället kostat kopiöst mycket pengar. En invandrad städare eller skattefuskande pizzabagare kan inte väga upp för detta, oavsett hur mycket du önskar det.

Ska inte ens gå in på den moraliskt korrupta värdergrund som även fått fotfäste i vårt land, tack vare den oansvariga massinvandringspolitiken.

Jag beklagar att du inte har kunskap nog för att kunna förstå och besvara mitt inlägg.

Ja just nu kommer faktiskt pengarna från en "outsinlig brunn" eftersom det egentligen är värdelösa papperslappar som man bara kan tycka nya. Det är ett bedrägeri förstå det.

Ja precis kriminalitet och andra samhällskonsekvenser har direkt koppling till den monetära ekonomins orättvisor som den medvetet medför.
Citera
2013-06-23, 09:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Om Muhammed flyttar till kina vid 28 års åldern och får ett barn där som heter X OCH X i sin tur får ett barn som heter Y och Y i sin tur får ett barn som heter Z så tror jag inte bara utan är helt övertygad om att Z kommer likna en kines utseendemässigt också och Z har anammat kinesisk kultur och är 99,999 %kines och resterande arab eller vad nu Muhammed kom ifrån.

Jag haller med dig! Det var ju darfor jag tog upp vallonerna! Notera dock att Muhammed sjalv aldrig kommer att kunna betraktas som kines.

Citat:
Så du menar att avgörandet ligger hos svenskar och inte den som vill betrakta sig själv som svensk tex. Du menar att det beror på hur andra betraktar en och inte hur man själv betraktar sig själv och det tycker jag var det sjukaste jag har hört.

Trist, men det ar sa det funkar.
Citera
2013-06-23, 09:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Jag beklagar att du inte har kunskap nog för att kunna förstå och besvara mitt inlägg.

Ja just nu kommer faktiskt pengarna från en "outsinlig brunn" eftersom det egentligen är värdelösa papperslappar som man bara kan tycka nya. Det är ett bedrägeri förstå det.

Ja precis kriminalitet och andra samhällskonsekvenser har direkt koppling till den monetära ekonomins orättvisor som den medvetet medför.
Exakt pengarna i sig betyder inte så mycket, det är produktionen som är av betydelse och den ökar inte iom invandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Bra skrivet mycket av det håller jag med om. Det är egentligen självklart att det inte är invandrarna som är problemet i Sverige/världen.

Men rasisterna fungerar lite såhär: De märker att någonting är allvarlig fel i samhället/världen, men dom har inte förmågan eller kunskapen till att förstår vad som är fel. Istället för att ta reda på vad som egentligen är orsaken till det snevridna samhälle så hittar dom på massa trams som dom matar varandra med konstant.

För er som fortfarande inte har förstått att det är den monetära ekonomin som är grundproblemet så kan jag bara säga VAKNA UPP FÖR HELVETE!!

Så länge männskligheten inte enas och tar itu med vårat verkliga problem så kommer det bara bli värre och värre. Vill man verkligen ha en förändring och en bra och fin värld så gäller det att alla går åt rätt håll

Splittringar i samhället är exakt vad dom giriga sjuka jävlarna vill se eftersom att de då kan fortsätta förslava världen utan minsta motstånd.

Så nej det finns ingen grund i att det är invandringen som är bördan för Sverige. Men världen kommer gå åt helvete om folk inte börjar förstå hur det ligger till och vilken skit vi faktiskt sitter i!
På vilket sätt blir världen bättre då vi förvandlar hela Sverige till ett sunkigt utsatt område där alla vantrivs, att vi ska göra världen medmänsklig är inget som helst argument för att förstöra det fredligaste land som funnits, hur fan tänker du egentligen?

Vore det inte bättre att vita koloniserade andra länder för att skapa välstånd som vi gjort förut?
__________________
Senast redigerad av kroppskultur 2013-06-23 kl. 09:39.
Citera
2013-06-23, 09:43
  #11
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Exakt pengarna i sig betyder inte så mycket, det är produktionen som är av betydelse och den ökar inte iom invandringen.


Just nu så är inte världens problem att det är förliten produktion. Det är exakt tvärtom faktiskt. Vi konsumerar alldelses förmycket helt i onödan och det förstår även den allra trögaste att det inte är hållbart i längden.
__________________
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2013-06-23 kl. 10:25.
Citera
2013-06-23, 09:52
  #12
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur

På vilket sätt blir världen bättre då vi förvandlar hela Sverige till ett sunkigt utsatt område där alla vantrivs, att vi ska göra världen medmänsklig är inget som helst argument för att förstöra det fredligaste land som funnits, hur fan tänker du egentligen?

Vore det inte bättre att vita koloniserade andra länder för att skapa välstånd som vi gjort förut?


Ja, alltså antingen så är du väldigt ignorant eller så saknas grundläggande kunskap om verkligheten.

Det är inte fredligt att exportera vapen som bara förstör världen. Det är inte fredligt att tömma världen på resurser på ett sådant orättvist och ohållbart sätt.

Det är inget fredligt levnadssätt att leva på andra människors bekostnad och det är exakt det man gör när man koloniserar andra länder. Man skapar inte välstånd på de sättet utan man skapar en destruktiv ont cirkel. Det är bland annat därför folk flyr fattar du väll... för att man har förstört deras länder! Krig = flyktingar.
__________________
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2013-06-23 kl. 09:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback