Jag spelar endast för att utvecklas. Hur mycket jag vinner är egentligen ointressant. Hellre förlorar jag as mycket och lär mig samtidigt väldigt mycket och ser det som att jag har "betalat" för en lektion, än att jag bara vinner med tur och inte lär mig ett skit. Jag satsar på pokern för att komma så långt som möjligt, jag vet att jag kan komma långt en dag eftersom att jag inte har någon respekt för pengar och har aldrig riktigt haft det heller. Jag är inte rädd för att förlora allt jag har så länge jag har betalat hyran och har fyllt på mat för månaden
Folk tycker nog att jag är galen men jag satsar hellre på något jag älskar att göra än att jobba 5 ggr i veckan på ett jobb jag hatar och hålla på att ljuga för mig själv. Jag har aldrig haft något intresse för något yrke öht. Min motivering att gå till jobbet är för att få pengar till poker, och just nu tänker jag att mitt normala jobb är bara tillfälligt tills att jag har utvecklats tillräckligt mycket för att kunna säga upp mig och satsa på poker helt och hållet. Man måste spela mot proffs för att bli proffs, och för att utvecklas så måste jag spela mot ruskigt bra spelare och då krävs ju att jag har en hel del pengar att spela för.
Dom som endast spelar poker för pengarnas skull och tycker att pengar är
allt och samtidigt är väldigt rädda att bli av med sina slantar kommer aldrig att nå toppen eftersom dom har en svaghet: pengar
Klart pengar kan vara nice också och att man kan göra roliga saker för pengar när man vill ta ledigt, men inte en liten månadslön det är inte mycket att sitta och spara. Isf ska det vara riktigt stora slantar så man kan göra riktigt galna upplevelser som att testa bo på sjustjärnigt hotell eller ha ett eget flygplan som man kan åka i när man ska på turneringar, ja ni fattar vad jag menar. Tänk er känslan.
Men vill man bara tjäna pengar och leva ett vanligt liv så är det nog vettigare att gå tillbaka till skolan, fixa en utbildning, sen satsa på det svarta guldet och jobba inom oljebranschen i Norge och tjäna ca 600 000 kr om året.
Många kommer nog höja på ögonbrynen och tycka att jag har en väldigt snedvriden bild av verkligheten kanske, och säga åt mig att drömma vidare och att jag aldrig kommer att lyckas osv. Men jag har en extremt stark vilja och försöker åtminstone få min dröm att bli sann. Pengar är endast statistik på hur bra du spelat i längden.
Mvh storsatsarN