Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-22, 20:06
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag vill dit under mitten av året runt 30 juni - 30 Juli lite drygt och jag vet att det är regnperiod i landet då och Mumbai är huvudmålet så varför inte åka dit?

Det var inte så dyrt att åka dit 5000 kr med hotell. Jag älskar landet och det dom gillar. Jag skulle jättegärna vilja åka dit en månads tid.
Citera
2013-06-22, 20:10
  #2
Avstängd
lexendiuss avatar
det finns många sjukdomar där att hämta.
Citera
2013-06-22, 20:32
  #3
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag vill dit under mitten av året runt 30 juni - 30 Juli lite drygt och jag vet att det är regnperiod i landet då och Mumbai är huvudmålet så varför inte åka dit?
Självklart skall du åka till Mumbai. Mumbai är världens khoolaste stad.

I Mumbai får du inte missa att gå på Tata Teatern som har föreställningar (på engelska) av mycket hög klass. Köp biljetter i god tid innan. Du bör även hinna med att besöka Sanjay Gandhi National Park, High Street Phoenix, Woodside Inn, 5 Spice, The Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya, Mani Bhavan, Sri Sri Radha Rasabihari Mandir, Haji Ali och Mahalakshmi Mandir. Gå på guidad tur i slummen.

Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det var inte så dyrt att åka dit 5000 kr med hotell. Jag älskar landet och det dom gillar. Jag skulle jättegärna vilja åka dit en månads tid.
En månad är kort tid i Mumbai. Försök stanna borta så länge som möjligt.

Köper du flygbiljetter ett 7-11 månader innan du skall resa går det att få tur och retur biljetter för runt 4000 kronor.
__________________
Senast redigerad av Matsism 2013-06-22 kl. 20:35.
Citera
2013-06-22, 21:28
  #4
Medlem
Germanofils avatar
Är det inte bättre att åka till den nordligaste delen av Indien under den perioden? Monsunen kommer väl upp dit först senare under sommaren om jag inte har fel.

Med andra ord borde en resa norrut med Dehli som utgångspunkt vara lämpligare.
Citera
2013-06-22, 23:21
  #5
Medlem
edge22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Med andra ord borde en resa norrut med Dehli som utgångspunkt vara lämpligare.

Javisst - om man tycker om att var där när det är som varmast och blötast.
Just nu 37-38 grader och regn i Delhi, 10 grader svalare i Mumbai.
Citera
2013-06-22, 23:34
  #6
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Javisst - om man tycker om att var där när det är som varmast och blötast.
Just nu 37-38 grader och regn i Delhi, 10 grader svalare i Mumbai.
Hmm, efter lite googlande inser jag att du har rätt. Fick för mig att regnperioden börjar senare där uppe men just i juli när TS vill resa så verkar mer eller mindre hela Indien drabbat av monsunen...
Citera
2013-06-23, 00:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Javisst - om man tycker om att var där när det är som varmast och blötast.
Just nu 37-38 grader och regn i Delhi, 10 grader svalare i Mumbai.


Riktigt norra Indien : under 20 grader nu i Leh , och med en chans att få se moln som omväxling , men liten chans till regn. Aldrig riktigt kallt mitt på dan , men om du väntar in till december-januari så rasar det ner till drygt minus tjugo nattetid.

Ang. flygbiljetter : jag tvingades göra allt fel sista gången jag reste ut ( kom tillbaka just före jul ) , och fick se att det gjorde väldigt lite skillnad att köpa biljett med kort varsel , och att flyga in och ut från olika platser ( kombinerade Burma & Ladakh ) . Den stora skillnaden var inte oktober eller november , utan typ måndag eller fredag. Prova att flytta runt resdatum inne i veckan.
Citera
2013-06-24, 06:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Självklart skall du åka till Mumbai. Mumbai är världens khoolaste stad.

I Mumbai får du inte missa att gå på Tata Teatern som har föreställningar (på engelska) av mycket hög klass. Köp biljetter i god tid innan. Du bör även hinna med att besöka Sanjay Gandhi National Park, High Street Phoenix, Woodside Inn, 5 Spice, The Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya, Mani Bhavan, Sri Sri Radha Rasabihari Mandir, Haji Ali och Mahalakshmi Mandir. Gå på guidad tur i slummen.


En månad är kort tid i Mumbai. Försök stanna borta så länge som möjligt.

Köper du flygbiljetter ett 7-11 månader innan du skall resa går det att få tur och retur biljetter för runt 4000 kronor.

Idel bra tips Matsism, men... High street Phoenix? Varför ta sig till Mumbai för att gå på en galleria med dyra västerländska butiker? Nä, hellre Crafoord market med sina kryddor,mat, fruktmarknad husdjur osv.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2166782

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback