Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-21, 23:19
  #1
Medlem
frozendragons avatar
Jag håller på med en uppgift där jag ska göra en man page med postscript. Jag kollade på wikipedia där det stod förklarat att postscript är syntax som beskriver hur något ska se ut så jag tänkte och men då är postscript syntaxen för man sidorna och fixade bara syntaxen till man sidan. Men efter att jag hade lämnat in den så fick jag tillbaka den med kommenteraren att postscript fattades. Så jag började klura vad är postscript då när det handlar om man sidor. Jag googlade utan att hitta något bra svar så jag tänkte jag tar och prövar flashback.

Så vad är postscript när man snackar om man pages?
Citera
2013-06-22, 12:18
  #2
Moderator
vhes avatar
Jag förstår faktiskt inte vad du blivit ombedd att göra. Man-sidor skrivs generellt i troff, som sedan kan konverteras till postscript av mjukvara.
Ingen sitter och knappar in postscriptkod för hand.

Är det så att uppgiften är att skriva en man-sida (i troff) generera en postscriptfil av den? I så fall använder du kommandot mans -t-flagga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback