Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-20, 02:42
Medlem
Hejsan

Tänkte att jag för en gångs skull tänkte tillföra något i denna del av forumet då det verkar vara många som mår dåligt. Finns en bra inspirationskälla kan jag tycka, för dom som mår dåligt och inte vill leva längre.

Exakt så var det för denna man. Han var självmordsbenägen, och valde att börja med extremsport, till en början fallskärmshoppning, sedan basejumping & nu håller han på med wingsuit - Jeb Corliss heter han, och är en av dom bästa i världen på det han gör och man märker verkligen hur han brinner för det, hur levande han verkar känna sig igen.

Så alla ni som är självmordsbenägna därute, iväg med er och hoppa, känn er levande & känn spänningen i att göra något som kan kosta er livet, men då gör ni det ni älskar iaf !

Fred.

http://www.youtube.com/watch?v=TWfph3iNC-k
Citera
2013-06-20, 10:52
Medlem
AnotherBricks avatar
En mycket bra trådstart av dig TS

Jag vill gärna tillägga min historia ganska kortfattat.

Jag har under lång tid, säkert sen jag var 17 18 ungefär, varit mycket osäker i mig själv, har aldrig riktigt vågat vara mig själv. Tiden gick och man försökte hitta sig själv och man mådde bara sämre och sämre, till slut fick man socialfobi.

Undvek vänner, hade ursäkter. Till slut så var jag självmordsbenägen.

Sen en vacker dag, 6-7 år senare så fick jag nog. Jag började vara mig själv, visade folk vem jag var och var helt enkelt inte rädd längre. Enda sen dess har mitt liv vänt drastiskt och jag är lycklig igen, lyckligare än någonsin.

Så mitt tips till er där ute om så är fallet, våga vara dig själv, du har inget att vara rädd för!

Fred!
Citera
2013-06-20, 13:03
Medlem
Går inte motivera sådär,inte för mig i alla fall.

Bra initiativ dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in