Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-19, 19:15
  #1
Medlem
UncredeBALEs avatar
Hej hej!

Jag är fotbollsintresserad som bara den. Jag läser/kollar fotboll varje dag. Jag skulle älska och skriva mina egna åsikter om t.ex en transferaktion eller liknande mellan en spelare till ett annat lag, eller något annat som inspirerar folk som läser fotboll. Som skribent vet jag att man måste vara bra på det svenska språket. Som sagt, jag älskar och skriva och alla lärare jag har haft genom åren har alltid älskat mina skrifter/berättelser. Det jag alltid har skrivit om är just FOTBOLL . Om jag läser en nyhet/artikel så är det bara fotboll. Jag läser absolut inget annat. Mord och sådant väderprognos skit intresserar mig inte! Jag kan själv säga att den enda tidningen jag köper i samband med Aftonbladet är Sportbladet! Har för mig att man måste köpa Aftonbladet för att få tillgång till Sportbladet.

Jag själv, spelar fotboll i ett div.4 lag. Jag är dock målvakt, men det är roligt de med! Jag har också skrivit rapporter om mitt lag på hemsidor/okända tidningar eftersom klubbägaren gillar mitt sätt att skriva! Alltid fått höra att jag ska ansöka som skribent.

Min dröm är att en dag få bli en skribent för ett känt bolag så som Sportbladet, Svenska Fotbollsfans osv. Jag skulle verkligen älska det! Vet någon hur man kan göra? Går det att skicka ett mail t.ex? Eller att bara skicka in en artikel utifrån ditt eget tänkande om något? Eller att bara på så sätt kontakta dem och bara säga hur du själv är och varför det intresserar dig om att just skriva?

TACK PÅ FÖRHAND!

/ UBALE
Citera
2013-06-19, 19:32
  #2
Medlem
Ja du verkar ju ha ett brinnande intresse, så det ska nog gå bra. Men jag måste säga att din svenska idag inte håller måttet. Där får du lägga ner en hel del möda. Läs lite svensk skönlitteratur mellan fotbollspassen.

En sak jag undrar över är om man inte kan höra med svenskafans om de har plats för någon som vill skriva lite referat eller så, oavlönat naturligtvis. Vill man inte gå journalisthögskolan så får man nog börja från botten.

Men som sagt, svenskan måste vara i det närmaste felfri om du ska få något glassigt uppdrag på en tidning, och det är den inte idag.
Citera
2013-06-19, 19:37
  #3
Medlem
UncredeBALEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Ja du verkar ju ha ett brinnande intresse, så det ska nog gå bra. Men jag måste säga att din svenska idag inte håller måttet. Där får du lägga ner en hel del möda. Läs lite svensk skönlitteratur mellan fotbollspassen.

En sak jag undrar över är om man inte kan höra med svenskafans om de har plats för någon som vill skriva lite referat eller så, oavlönat naturligtvis. Vill man inte gå journalisthögskolan så får man nog börja från botten.

Men som sagt, svenskan måste vara i det närmaste felfri om du ska få något glassigt uppdrag på en tidning, och det är den inte idag.

Ja, det förstår jag. Är inte född i Sverige så är inte hel svensk, precis. Men jag tycker själv inte att jag har några svårigheter med att skriva, men jag förstår att du måste vara mycket duktig på att skriva för att ens få ett jobb, eller att någon anställer dig som skribent. But I will work hard!

Sökte dock till läkarlinjen..
Citera
2013-06-19, 19:39
  #4
Medlem
UncredeBALEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncredeBALE
Ja, det förstår jag. Är inte född i Sverige så är inte hel svensk, precis. Men jag tycker själv inte att jag har några svårigheter med att skriva, men jag förstår att du måste vara mycket duktig på att skriva för att ens få ett jobb, eller att någon anställer dig som skribent. But I will work hard!

Sökte dock till läkarlinjen..

EDIT: Men jag förstår att man måste vara mycket duktig*
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback