Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 16:02
  #49
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grill-Janne
Snacka inte goja nu för fan. Whisky har ju faktiskt en riktig smak medan vodka är okryddad sprit. Du kan häva i dig vodka dagligen om du så vill, det kommer aldrig komma i närheten av skillnaden mellan olika whiskysorter även om det såklart inte smakar identiskt.

Tråden berör snarare de som envisas med att dricka "finare" vodka för en 50lapp mer när det är i princip onödigt, för att inte tala om oariskt. Stöd ditt land och drick en sailor istället för någon jävla babbevodka!

Vodka är vodka, men kan skilja på smaken precis som med vatten t.ex. Det är du som inte märker skillnaden för att har fastnat i din jävla skeppsvodka i plastflaska
Är ingen storkonsument av vodka och när jag väl dricker vodka så blandar jag alltid ut den med t.ex Red Bull och då köper jag den billigaste jävla vodkan jag kan få tag i. Förslagsvis Jelzin.

Fortsätt du att köpa din skeppsvodka, men du låter smula psykotisk när du försöker pracka på andra en specifik vodkasort bara för att du gillar den och att den är "svensk".
Citera
2015-04-02, 21:52
  #50
Medlem
GainerWheys avatar
Har smakat den en gång och den var faktiskt helt okej, men dricker hellre en hederlig explorer eller dworek då. Den får diss för flaskan är så jävulskt ful, vem fan vill göra den i en plastflaska?

OCh för er som säger att man får ta med den in på festival: det är väl bara att hälla över explorern i en loka flaska eller liknande?

Inte fan svårare än så
Citera
2015-04-02, 22:45
  #51
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Den som inte känner någon skillnad på t.ex russian standard Imperia och typ TS plastvodka borde uppsöka någon slags hjälp.
Citera
2015-04-09, 20:59
  #52
Medlem
doktorn79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Den som inte känner någon skillnad på t.ex russian standard Imperia och typ TS plastvodka borde uppsöka någon slags hjälp.

Tummen upp på det
Citera
2015-04-09, 21:05
  #53
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Den som inte känner någon skillnad på t.ex russian standard Imperia och typ TS plastvodka borde uppsöka någon slags hjälp.

Det är fan ingen skillnad.

All vodka är väl destillerad i en klockbottenkolonn. Då har man så många destilleringssteg att som Smirinoff skriva "Tripple Destiled" är bara löjligt. All vodka smakar samma, de smakar sprit.

Drick Gin eller mörk rom förfan som riktiga män.
Citera
2015-04-09, 21:15
  #54
Medlem
doktorn79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Det är fan ingen skillnad.

All vodka är väl destillerad i en klockbottenkolonn. Då har man så många destilleringssteg att som Smirinoff skriva "Tripple Destiled" är bara löjligt. All vodka smakar samma, de smakar sprit.

Drick Gin eller mörk rom förfan som riktiga män.

Man kan ju dricka lite olika, från gång till gång tex.. Jag håller Whisky högst på min lista men tar gärna en liten jäkel av nåt annat då och då..
Citera
2015-04-09, 21:59
  #55
Medlem
Tycker all vodka smakar skit och gift, det är så jag tänker
Citera
2015-04-10, 23:52
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Det är fan ingen skillnad. All vodka smakar samma, de smakar sprit.


Prova att smutta på några olika sorters vodka, rumstempererad.
Du kommer inse hur fel du haft efter det.
Citera
2015-04-11, 02:03
  #57
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Prova att smutta på några olika sorters vodka, rumstempererad.
Du kommer inse hur fel du haft efter det.

Han/hon har antagligen bara druckit smuggelvodka vilket smakar i princip samma skit, om det inte är den billigaste tysklandsvodkan så är de väl dworek från bolaget som är samma skit
Citera
2018-11-16, 17:40
  #58
Medlem
Jag köpte denna vodka idag, framförallt för att det är en PET-flaska då jag avskyr att ta hand om glasflaskor. Nu åker den i vanliga säcken för pant istället.

Smaken är över förväntan - jag tycker den är bättre än tex. Koskenkorva som är dyrare och min tidigare standardvodka.

En bra vodka ska ha en len smak utan en massa stickande sprit-toner. Denna hamnar i det övre segmentet av lågpris-vodka enligt mig.

Sedan så kan såklart vodkor i denna prisklass inte mäta sig med de bästa ryska och polska vodkorna - men de lirar i en annan liga och en annan prisklass. Priset är också inte allt - jag har druckit dyra vodkor med stickande smak också som enligt mig smakar skit.
Citera
2018-11-18, 14:37
  #59
Medlem
Njut ni av era xenoöstrogener ni blivande eller färdiga sojapojkar som dricker sprit på plastflaska.
Citera
2018-11-22, 10:40
  #60
Avstängd
sealion80s avatar
Om den är så ekologisk varför är det plastflaska?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback