Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-06-09, 14:07
  #25
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
*räcker upp handen* Hej jag avskyr feminister men jag pluggar ändå statsvetenskap. Får jag en medalj nu?

Håll i er nu. Är starkt kritisk till den likriktade, lätt moraliserande samt fördömmande hållning som är högt hållen inom många feministiska läger och inom många av dess teorier. Att jag läst sociologi på det gör väl att kickan2 får klia sig i huvudet och gnugga sina ögon, slå sig på knäna och avfärda mej som en förvirrad stolle.

Guldmedaljen är min Fanatic!
Citera
2005-06-09, 14:50
  #26
Medlem
Jag svarar rubrikfrågan med en motfråga?




Varför tror vänstermänniskor/feminister alltid att dom har nåt sorts monopol på livets "mjuka frågor"???
Citera
2005-06-11, 18:12
  #27
Medlem
284366s avatar
Det här är ju faktiskt rätt spännande som en studie i läsförmåga.

Av 17 personer som svarat på inlägget har max 4 läst hela inlägget, övriga har bara läst den sista, fetstilta raden. Imponerande.

Jag spinner vidare med frågan:

Varför är alla män analfabeter? Är det bara för att de är djur? Det är i så fall en dålig ursäkt, jag såg en apa på TV som kunde läsa.

För att på ett lite seriösare vis försöka ge ett vettigt svar så kan jag bara säga att vi alla lever i våra egna små världar. Om man verkligen vill tro på något så behöver man inga vetenskapliga bevis. Det är ungefär som med religion tror jag.
Citera
2005-06-15, 09:44
  #28
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
min fråga blir nu:
varför har anti-feminister generellt sett så väldigt svårt för filosofi-ämnen och de samhällsvetenskaper som kräver abstrakt tänkande?

Beror väl snarare på vem som avses bland sk antifeminister. En sak är att här på flashback så slängs ogenomtänkta tankar ut lite hursomhelst, lika ofta provocerande som sällan sakliga. Och det gäller oavsett vilket ämne som diskuteras. Det är en sak. Grisar kommer nog att lära sig flyga innan Nils Elvander eller Per Landin kommer sig för att debattera på flashback, tyvärr...

Men att överlag argumentera för att någon åsiktsriktning eller ideologi skulle kännetecknas av fler dumskallar än någon annan är bara dogmatiskt trångsynt. Eller för att ta det till sin spets: en sådan hållning i sig själv är att uppvisa svårigheter inför "filosofi-ämnen och de samhällsvetenskaper som kräver abstrakt tänkande".

Visst, i djupet av min själ föraktar jag radikalfeminister och avgrundsvänstern; det är jag den första att erkänna. Men detta till trots, eller kanske just därför, är jag till följd av intellektuell ärlighet tvingad att acceptera deras åsikter och själv argumentera emot, i stället för att kalla dem korkade och anse mig avslutat debatten.
Citera
2005-06-15, 13:29
  #29
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 284366
Det här är ju faktiskt rätt spännande som en studie i läsförmåga.

Av 17 personer som svarat på inlägget har max 4 läst hela inlägget, övriga har bara läst den sista, fetstilta raden. Imponerande.

Jag spinner vidare med frågan:

Varför är alla män analfabeter? Är det bara för att de är djur? Det är i så fall en dålig ursäkt, jag såg en apa på TV som kunde läsa.

För att på ett lite seriösare vis försöka ge ett vettigt svar så kan jag bara säga att vi alla lever i våra egna små världar. Om man verkligen vill tro på något så behöver man inga vetenskapliga bevis. Det är ungefär som med religion tror jag.

Efter detta inlägg måste jag fråga:
Är det du som är på bilden på din avatar?...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback