Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-06-09, 14:07
  #25
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
*räcker upp handen* Hej jag avskyr feminister men jag pluggar ändå statsvetenskap. Får jag en medalj nu?

Håll i er nu. Är starkt kritisk till den likriktade, lätt moraliserande samt fördömmande hållning som är högt hållen inom många feministiska läger och inom många av dess teorier. Att jag läst sociologi på det gör väl att kickan2 får klia sig i huvudet och gnugga sina ögon, slå sig på knäna och avfärda mej som en förvirrad stolle.

Guldmedaljen är min Fanatic!
Citera
2005-06-09, 14:50
  #26
Medlem
Jag svarar rubrikfrågan med en motfråga?




Varför tror vänstermänniskor/feminister alltid att dom har nåt sorts monopol på livets "mjuka frågor"???
Citera
2005-06-11, 18:12
  #27
Medlem
284366s avatar
Det här är ju faktiskt rätt spännande som en studie i läsförmåga.

Av 17 personer som svarat på inlägget har max 4 läst hela inlägget, övriga har bara läst den sista, fetstilta raden. Imponerande.

Jag spinner vidare med frågan:

Varför är alla män analfabeter? Är det bara för att de är djur? Det är i så fall en dålig ursäkt, jag såg en apa på TV som kunde läsa.

För att på ett lite seriösare vis försöka ge ett vettigt svar så kan jag bara säga att vi alla lever i våra egna små världar. Om man verkligen vill tro på något så behöver man inga vetenskapliga bevis. Det är ungefär som med religion tror jag.
Citera
2005-06-15, 09:44
  #28
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
min fråga blir nu:
varför har anti-feminister generellt sett så väldigt svårt för filosofi-ämnen och de samhällsvetenskaper som kräver abstrakt tänkande?