2013-06-17, 21:08
Medlem
iwlss avatar
Hej, är ny inom iPhoto och likaså Mac. Jag sorterar mina bilder i iPhoto under fliken Bilder i biblioteket, där jag har 100-150 mappar med olika namn. När jag importerat bilderna så hamnar alla bilder i Senast Import där jag sorterar bort de jag inte skall ha kvar. Sedan vill jag alltså lägga in bilderna i olika mappar med olika namn, som dessutom inte verkar kunna ligga i bokstavsordning sedan jag importerade dem till iPhoto (1. Hur lägger jag alla mappar i bokstavsordning?).

Jag vet hur fan man flyttar bilder från Senast Import till biblioteket men hur fan lägger jag sedan in dem i de olika mapparna(2)? Får det inte att fungera hur mycket jag än provat. Går inte ens att markera en bild och sedan försöka dra in dem i mapparna.

Om någon som sitter där ute har svar på mina två lätta frågor så snälla hjälp mig, måste fan få detta att fungera, annars är det tack och adjö till iPhoto som gäller.
Citera
2013-06-17, 21:17
Medlem
Du skapar album som du lägger bilderna i, albumen kan du sedan sortera i mappar om du känner för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in