2013-06-17, 17:01
Medlem
Dax att Sverige ansöker om medlemskap i NATO snart eller börjar upprusta på allvar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16975908.ab
Citera
2013-06-17, 17:09
Medlem
cuntbags avatar
Hoppas rysarna bombar hela Stockholm nu. Fy fan vad nice, jävla 08: or alltså. Då hjälper inte all metrosexuell smink skit er i världen. Lika bra att ni börjar öva på er ryska där uppe nu.
Citera
2013-06-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cuntbag
Hoppas rysarna bombar hela Stockholm nu. Fy fan vad nice, jävla 08: or alltså. Då hjälper inte all metrosexuell smink skit er i världen. Lika bra att ni börjar öva på er ryska där uppe nu.
Du tror att ryssarna hade nöjt sig med att bara bomba Stockholm och sen är det frid o fröjd i övriga Sverige ?

Du verkar redan vara helt bombad.
Citera
2013-06-17, 17:29
Medlem
cuntbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Du tror att ryssarna hade nöjt sig med att bara bomba Stockholm och sen är det frid o fröjd i övriga Sverige ?

Du verkar redan vara helt bombad.

Men jag tror nog när Sverige hamnar i krig så tar dom Stockholm först för det är där alla parasiter bor. Och det ger oss övriga en chans att fly. Så slipper vi stockholmare i det nya Sverige. Det är ju i Stockholm makt eliten sitter och det är dom som har genom fört dom här besluten. Så då slipper vi stockholmarnas låga IQ i vårt nya fria demokratiska Sverige, under den ryska regimen.
Senast redigerad av cuntbag 2013-06-17 kl. 17:41.
Citera
2013-06-17, 17:32
Medlem
Surtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuntbag
Men jag tror nog när Sverige hamnar i krig så tar dom Stockholm först för det är där alla parasiter bor. Och det ger oss övriga en chans att fly.

Visst jag har aldrig gillat vare sig Stockholm eller stockholmare men att vilja offra huvudstaden till fienden utan kamp borde det vara dödsstraff på....
Citera
2013-06-17, 17:41
Medlem
Ratads avatar
Kul att Calle "jag har vunnit VM i allt" Bildt lägger sig i artilleribråket och tycker att Lars Gyllenhaal är dum. Han ska hålla käft och ägna sig åt att sänka sitt egna departement.

1,3 miljarder åt helvete. Tycker svenska staten borde börja skriva vettigare avtal med leverantörerna - "Är skiten inte levererat innan datum X kommer vi och knullar era morsor och sedan er". Ja, det krävs nog något så lågt för att fittorna på BAE och andra krämarhien ska fatta att pengar det får man efter förtjänst.

Förövrigt anser jag att Carl Bildt bör förstöras.
Citera
2013-06-17, 18:03
Medlem
Det hör hörde jag redan förra året, det är inget nytt även om det är en nyhet nu. Man är så blasé på försvarets misär nu så allt verkar normalt.
Citera
2013-06-17, 18:45
Medlem
paecmakers avatar
Dessvärre inget nytt, jag tror att de flesta på Vapen och militär redan visste det.

Fast att aftonbladet uppmärksammar det är bra, fast inget kommer ändå hända.
Citera
2013-06-17, 18:46
Medlem
dANiis avatar
Man är inte förvånad, tydligen så anser politikerna att Sverige inte är något att försvara, då dom kör ner hela jävla skiten i rövhålen på sig själva.

Citera
2013-06-17, 18:50
Medlem
Efter påskincidenten trodde jag det inte kunde vara värre än så.......jag hade fel

När kommer nyheten att vi inte har stridsvagnar längre?
Citera
2013-06-17, 18:54
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sve...tilleripjaser/

I DNs kanonartikel skriver man oxå

"Av de 51 haubitsarna kommer det att bli 48 stycken nya pjäser, som kallas Archer. Dessa kommer Sverige och Norge att dela broderligt på, hälften var."

Jag antar att det innebär att man köper hälften var - eller är är det någon form av militär "time sharing"?

Norrmännen har dock fortfarande tillgång till sina gamla artilleripjäser, som man inte skrotar förrän de nya har levererats.
Citera
2013-06-17, 19:03
Medlem
Lawlines avatar
Förstår inte var problemet är?? Är det sagt ett datum dom ska vara klara så ska dom vara klar. Visste FM om att vi skulle vara helt utan artilleri under en period?

Citat:
Förseningarna beror inte på tekniska problem utan på kulturkrockar efter att Bofors köptes upp av brittiska BAE Systems 2005

Vilken kulturkrock? Jag tycker att dom får förklara sig bättre. Vem har gjort missen? Vilken person har inte gjort sitt arbete och läst kontraktet? Ställ dom mot en vägg och skjut dom som en hund!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback