Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2013-07-08, 16:09
  #49
Avstängd
OldIronsidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Jag måste kritisera dig för din usla smak nu. Hur kan du tycka Il Postino är dåligt? Det fan ett av de bästa ställen i Stockholm. Aldrig ätit hos smällfeta Kurden på Järnvägsgatan, men varje gång jag går förbi där ser det ju tomt ut. Men när vi ändå pratar sumpan kan jag rekommendera usla S - grillen. Ät där endast på fyllan! Landsvägen 53, mittemot Sats/systemet.

https://maps.google.se/maps?hl=sv&tab=ll

Sen är listan från sämsta till mindre sämst enligt min rangordning.

1. Orontes (gröna byttan). Efter att jag läste det där är jag förbannad, aldrig hört liknande. Sen smakar den inte världsbäst heller. Brukar även få en äcklig eftersmak och känslan av att magen inte vill ta emot skiten. Det förklarar ju saken. Man äter där för att tallriken är stor. JÄVLA FITTOR!!!!!
2.George pizzeria. (Tensta slasket)
3. Jerusalem kebab
4. Spånga grillen. Nu är det så att hygien vinner i detta fall. Jag har själv sett de hålla rent. Maten är inte bästa, men hellre äta om jag har bråttom än att äta på andra smågrillar.



Har varit i blackebergsgrillen ett par gånger. Världens minsta kök? hamburgaren är inget märkvärdigt?
Bra uppdaterad lista, håller ej helt med dock. Men jag tror du kan flytta Spånga Grillen upp några snäpp om du skulle göra ett återbesök och provar deras hamburgare med nötkött importerat från Syrien.
Sumpan, ja ok, åt en burgare på Järntorget där grillen ligger, härlig atmosfär bland a-laget & missbrukare. Kommer ej ihåg hur deras djupfrysta burgare smakade dock
Citera
2013-07-11, 21:24
  #50
Medlem
Smackyheads avatar
Fick idag reda på att ägarna till Spånga grillen inte är desamma som för ca: 3 månader sedan. Det var då jag åt där sist. Så jag kan egentligen inte uttala mig om kvalitén i dagsläget. Därför drar jag tillbaka alla positiva kommentarer om Spånga grillen jag haft tidigare. Måste gå förbi där någon dag och se hur det ser ut.

Kan du förklara varför Il Postino var dåligt?
Citera
2013-07-12, 14:39
  #51
Avstängd
OldIronsidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Fick idag reda på att ägarna till Spånga grillen inte är desamma som för ca: 3 månader sedan. Det var då jag åt där sist. Så jag kan egentligen inte uttala mig om kvalitén i dagsläget. Därför drar jag tillbaka alla positiva kommentarer om Spånga grillen jag haft tidigare. Måste gå förbi där någon dag och se hur det ser ut.

Kan du förklara varför Il Postino var dåligt?
Ja, jag blev lite smått förbryllad att du sa att deras mat var ok, det var faktiskt första gången jag har hört någon säga "ok" om deras mat på Spånga Grillen.

Det finns så många mer som avskyr stället, jag har bett dom att medverka, känns inte lika trovärdigt om jag berättar deras dåliga uppleveleser med Spånga Grillen.
Du frågade om det var nåt tidigare om hand hade glott på min fru, han glor på alla som går nära hans usla grill (kanske man gör öknen, bergen, vem vet?). Men det är inget sånt som jag stör mig på...Det som stör mig mest, att det finns en grill inom räckhåll och tyvär suger den som gatukök har aldrig sugit i hela mitt liv, utan att salta på! Jag har skrivit till "Kniven mot strupen" och bad dom att hjälpa denna clown, utan något gensvar. Jag kan styra upp det åt honom, (sluta snåla på usla råvaror (FOLK KÄNNER SKILLNADEN, TA ETT STUDIE BESÖK PÅ KEPS GRILLEN, TA EN ETIKETT KURS)= FRAMGÅNG

Il Postino, jag hade super höga förväntingar allt folk i V-ort hade lovordat dom länge. Jag hade ätit länge på Solsta Pizzeria, Järnvägsgatan i Sumpan, sjukt stora & flottiga pizzor, samt ett dagligt nöje att se den smäll feta kurden, ägaren smyga iväg till spel butiken med pizza cashen(han tvättar BIG TIME)!
Hur som helst, Il Postinos pizza såg ut som en barn pizza! Smaken var ok, men storleken, stort minus..Är det din pizza fav i Västerort?
Ska återbesöka pizzerian i Barkarby / kombinerad begagnad bil handlare dom var sjukt goda om den nu finns kvar, har inte varit där på länge. Sj då?
Citera
2013-07-13, 01:54
  #52
Medlem
Smackyheads avatar
Om du tycker Il postinos pizzor är barnpizzor måste jag fråga hur stora jävla pizzor du brukar bli serverad? Det alldeles för många tefatpizzor nuförtiden. Ilpostino var nog en av de första som började med det och jag har blivit mätt/inte orkat äta upp, varje gång jag besöker stället. Det är enligt mig den bästa pizzerian jag någonsin satt min fot i. Favoriträtterna inkluderar pasta primavera (tror den heter så, det är den med svart rom och citron), pizza bagarens, pizza tex mex samt avocadosalladen.

Kul att du skrev till Alexander Nilsson, hahaha! Tror dock inte han får ett skitställe som Spånga grillen på fötter igen. Jag måste gå förbi kurdjäveln på Järnvägsgatan och ta en titt. Vill även utfärda en varning för falafelkungen nära Orontes. Precis nedanför Stadsbiblioteket. Falafeln innehåller allt annat än falafel.

Känns som vi gått igenom alla snabbmatsställen i hela Stockholm snart. Skulle vara kul att få en jämförelse med usla ställen bortom västerort/söder/stan. Kom med förslag gott folk. hahaha!
Citera
2015-09-08, 17:41
  #53
Medlem
Volands avatar
haha men va? Grillen är lite över standard och personalen är jättetrevlig? Prova att äta snabbmat i Uppsala. Fyhelvete. Förutom "Gyros" bredvid Olearys.
Citera
2015-09-08, 18:31
  #54
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voland
haha men va? Grillen är lite över standard och personalen är jättetrevlig? Prova att äta snabbmat i Uppsala. Fyhelvete. Förutom "Gyros" bredvid Olearys.
Nån speciell du tänker på?
Citera
2015-09-14, 01:40
  #55
Medlem
Volands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Nån speciell du tänker på?

lilla huset, lilla asien, sportpizza, st1-macken, pinocchio, pizzeria västertorg, svamptorget pizzeria, jasmines pizzeria, studenternas pizzeria, annas mat, kåbo pizzeria.

Däremot har ju dylans öppnat. en av världens bästa hamburgare.
Citera
2015-09-14, 01:47
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Om du tycker Il postinos pizzor är barnpizzor måste jag fråga hur stora jävla pizzor du brukar bli serverad? Det alldeles för många tefatpizzor nuförtiden. Ilpostino var nog en av de första som började med det och jag har blivit mätt/inte orkat äta upp, varje gång jag besöker stället. Det är enligt mig den bästa pizzerian jag någonsin satt min fot i. Favoriträtterna inkluderar pasta primavera (tror den heter så, det är den med svart rom och citron), pizza bagarens, pizza tex mex samt avocadosalladen.

Kul att du skrev till Alexander Nilsson, hahaha! Tror dock inte han får ett skitställe som Spånga grillen på fötter igen. Jag måste gå förbi kurdjäveln på Järnvägsgatan och ta en titt. Vill även utfärda en varning för falafelkungen nära Orontes. Precis nedanför Stadsbiblioteket. Falafeln innehåller allt annat än falafel.

Känns som vi gått igenom alla snabbmatsställen i hela Stockholm snart. Skulle vara kul att få en jämförelse med usla ställen bortom västerort/söder/stan. Kom med förslag gott folk. hahaha!

Fattar inte varför man käkar mat hos muslimerna och annat pack. Lägg pengarna på att handla riktiga råvaror och laga till något som man vet kvaliteten på.
Citera
2015-09-14, 01:51
  #57
Medlem
hagsatras avatar
Skulle käka på grillen vid fridhemsplan. Beställer en 150g meny, "kocken" steker hamburgaren och när han ska ta upp den till brödet tappar han den på golvet. Det kan hända såklart, men han tittar upp lite snabbt utan att se att jag sett honom och lägger hamburgare i brödet och vill servera mig detta!!
Citera
2015-09-15, 20:22
  #58
Medlem
Volands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Skulle käka på grillen vid fridhemsplan. Beställer en 150g meny, "kocken" steker hamburgaren och när han ska ta upp den till brödet tappar han den på golvet. Det kan hända såklart, men han tittar upp lite snabbt utan att se att jag sett honom och lägger hamburgare i brödet och vill servera mig detta!!

sa du inget då?
Citera
2015-09-15, 21:50
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Skulle käka på grillen vid fridhemsplan. Beställer en 150g meny, "kocken" steker hamburgaren och när han ska ta upp den till brödet tappar han den på golvet. Det kan hända såklart, men han tittar upp lite snabbt utan att se att jag sett honom och lägger hamburgare i brödet och vill servera mig detta!!

Var med om en gång i Malmö på BK där araben skulle plocka upp fisken ur frityren och tappade prylen i golvet. Han trodde inte jag såg det och började fibbla med allt med sina skitiga fingrar. Jag sa till honom på en gång att jag ite ville ha den och att jag ville ha mina pengar tillbaka. Idioten (arab som han är) trodde att jag skulle gå med på att "få en annan"=smussla in den skitiga. Händer bara när en muslim ska laga till något. Efter det slutade jag äta ute.
Citera
2017-11-30, 05:59
  #60
Medlem
Dreamtimes avatar
Hur går det för Spånga Grillen? Vi är många som undrar🙄
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback