Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-16, 00:11
  #1
Medlem
Hej
Har en parsun 5hk. Den går som en klocka för att nästa gång bara gå 2 min. Pumpen funkar bra, flottören är bytt. Munstyckena rengjorda 10 ggr, bensin i flottörhuset, stiften är torra. Jag fattar ingenting. Jag kan hur förgasare fungerar men detta tar livet ur mig. Av någon anledning slutar den ta till sig bensin när den stått en stund. Körde den i en timme utan problem för att sedan inte gå mer än 2 min nästa tllfälle. Snälla har du någon idé?

/Micke w ö-vik
Citera
2013-06-16, 15:04
  #2
Medlem
INTPs avatar
Utveckla mer hur den beter sig.
Citera
2013-06-19, 09:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickewestman
Hej
Har en parsun 5hk. Den går som en klocka för att nästa gång bara gå 2 min. Pumpen funkar bra, flottören är bytt. Munstyckena rengjorda 10 ggr, bensin i flottörhuset, stiften är torra. Jag fattar ingenting. Jag kan hur förgasare fungerar men detta tar livet ur mig. Av någon anledning slutar den ta till sig bensin när den stått en stund. Körde den i en timme utan problem för att sedan inte gå mer än 2 min nästa tllfälle. Snälla har du någon idé?

/Micke w ö-vik


låter som om nålen fastnar i nålsätet..... kanske..
eftersom den inte får bensin och det är bensin i flottörhuset så låter det troligt
Citera
2013-06-19, 14:56
  #4
Medlem
Grudaxs avatar
Låter som om den får något problem när den blir varm. Kan det vara någon komponent i tändsystemet som är dålig, och som pajar när motorn blir varm?

Citat:
Ursprungligen postat av mickewestman
Hej
Har en parsun 5hk. Den går som en klocka för att nästa gång bara gå 2 min. Pumpen funkar bra, flottören är bytt. Munstyckena rengjorda 10 ggr, bensin i flottörhuset, stiften är torra. Jag fattar ingenting. Jag kan hur förgasare fungerar men detta tar livet ur mig. Av någon anledning slutar den ta till sig bensin när den stått en stund. Körde den i en timme utan problem för att sedan inte gå mer än 2 min nästa tllfälle. Snälla har du någon idé?

/Micke w ö-vik
Citera
2013-06-19, 15:45
  #5
Medlem
finns en till trolig orsak... eftersom det låter på dig som att det är ett bränsleproblem så får vi spinna vidare på det... kolla så att det inte blir vacuum i tanken! öppna tanklocket och prova att köra med det öppet, i så fall kan det vara fel i tankventilationen
Citera
2013-06-19, 16:14
  #6
Medlem
Det var ett standardfel på parsun 5hk för några år sen . Problemet var att gummit i bensinkranen inte satt fast ordentligt pga för mjukt gummi. Då snurrar den med kranen och lägger sig för kanalerna i bensinkranen. Har du otur helt å hållet,men ibland bara litegrann. Koppla förbi bensinkranen och testa ska du se.
Citera
2013-08-18, 16:33
  #7
Medlem
Hej känner väl igen ditt problem.Motorn går hur fint som helst upp till en timme för att sen bara stanna.Har slutligen kommit fram till att det bästa är att koppla förbi bränslet direkt till bränslefiltret med slang till trycktanken.Då startade fanskapet på första rycket och går som ett schweitsiskt urverk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback