Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-26, 10:47
  #2173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Nej men den var bra.

Tycker man ska se den iaf, vissa saker val väl lite kassa... ge den en chans iaf. Tkr den blev bättre ju fler avsnitt man kollade. Rätt seg de första avsnitten.
jag tyckte säsong 1 var på gränsen till godkänt, så jag tror det blir bra om jag skippar säsong 2?
Citera
2015-08-26, 22:38
  #2174
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasherr
jag tyckte säsong 1 var på gränsen till godkänt, så jag tror det blir bra om jag skippar säsong 2?

Ja gör det!
Citera
2015-08-28, 19:26
  #2175
Medlem
Nyss sett andra säsongen, som var en besvikelse. Om man inte är så inbiten så kan man lika väl skippa denna säsong för den va knappt något att ha. De va aldrig någon riktig mystik kring morden och de fanns aldrig nån riktig mördare som dem jagade utan hela tiden dök de upp nya kriminella från höger å vänster och blandade sig in. Skulle varit mkt bättre om de va som förra säsongen där dem jagade en mördare.

Miljöombytet sög också riktigt hårt, finns tillräckligt med film och serier som utspelar sig i LA, dock så lyckades dem ganska bra med att visa nya mijöer från "LA" som man inte trodde fanns. Man fick aldrig se de typiska LA så de a ju ganska trevligt men ändå. Hade varit mycket bättre om dem spelade vidare på Louisana alt nått i midwest.

Karaktärerna var dock ganska bra och intressanta. Men dem vägde knappast upp för seriens tråkiga story.
Citera
2015-08-29, 22:45
  #2176
Medlem
Grevelings avatar
Är det tänkt att bli en tredje säsong nu med killen som poliskvinnan dumpade alla papper hos innan hon drog.
Citera
2015-09-01, 05:01
  #2177
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greveling
Är det tänkt att bli en tredje säsong nu med killen som poliskvinnan dumpade alla papper hos innan hon drog.
Nej, varje säsong of TD är fristående.
Citera
2015-09-01, 20:46
  #2178
Medlem
syndroms avatar
Serien var alldeles för amerikansk för min smak. Trött på lyxvillor, lyxbilar och lyxliv. Vissa avsnitt höll kvalité story-vis (stundom), men annars är det en i mängden storbudgeterade serier.
Citera
2015-09-02, 13:28
  #2179
Medlem
c.showalters avatar
Var verkligen inte pepp på den här serien när jag läste Vince Vaughn och Colin Farrell, inga favoritskådisar, trodde de skulle försöka upprepa McConaughey och Harrelsons roller. Därtill i Kalifornien vilket kändes fantasilöst.

Men jag gav den en chans och blev positivt överraskad. Både Vaughn och Farrel briljerade och "LA Noire"-känslan i serien var riktigt bra. Lite för mycket gangster/polis-klichéer kanske om man ska ge nån kritik. Och man ska se den som ett fristående kriminaldrama och inte en uppföljare till första säsongen för då blir man nog besviken.
__________________
Senast redigerad av c.showalter 2015-09-02 kl. 13:30.
Citera
2015-09-03, 22:26
  #2180
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Var det sjukt svårt att hänga med i storyn för er också i s2? Mycket var jobbigt att försöka komma ihåg och till slut fick man en del svar men helvete vad svårt det var att hålla reda på allt. Tyckte nästan hela storyn snubblade på sig själv och man kunde gjort den bättre.

Mycket bra skådespel och bra gjord. Men hade kunnat varit så mycket bättre. Precis som säsong 1 alltså.
Citera
2015-09-03, 22:32
  #2181
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Var det sjukt svårt att hänga med i storyn för er också i s2? Mycket var jobbigt att försöka komma ihåg och till slut fick man en del svar men helvete vad svårt det var att hålla reda på allt. Tyckte nästan hela storyn snubblade på sig själv och man kunde gjort den bättre.

Mycket bra skådespel och bra gjord. Men hade kunnat varit så mycket bättre. Precis som säsong 1 alltså.

Ja. T ex den äckliga konstapel vad-fan-han-nu-hette, eftersom man inte visste att han skulle vara så viktig i de första avsnitten lade man helt enkelt inte honom på minnet. Samma sak med mexikanmaffian som trakasserade Frank. Jag drog slutsatsen att det, liksom i klassiska noir-filmer såsom The Big Sleep, inte var så viktigt att förstå allt i storyn, utan att man mest skulle njuta av stämningen, hårda detektiver och töntcoola repliker.
Det mesta knöts ändå ihop någorlunda i slutet. Även om man inte fattade allt vid första titten var det helt okej. Den kommer väl på SVT i vår eller så, så då kan man ju se om den och se hur den håller för en omtitt.
Citera
2015-09-03, 22:51
  #2182
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Ja. T ex den äckliga konstapel vad-fan-han-nu-hette, eftersom man inte visste att han skulle vara så viktig i de första avsnitten lade man helt enkelt inte honom på minnet. Samma sak med mexikanmaffian som trakasserade Frank. Jag drog slutsatsen att det, liksom i klassiska noir-filmer såsom The Big Sleep, inte var så viktigt att förstå allt i storyn, utan att man mest skulle njuta av stämningen, hårda detektiver och töntcoola repliker.
Det mesta knöts ändå ihop någorlunda i slutet. Även om man inte fattade allt vid första titten var det helt okej. Den kommer väl på SVT i vår eller så, så då kan man ju se om den och se hur den håller för en omtitt.
Såg tom halva serien två gånger för att hänga med men nej det var fan inte lätt. Väldigt konstig serie som försökte för mycket för sitt eget bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
https://www.reddit.com/r/TrueDetecti...iculous_vince/

Kolla in det. Haha

"Some people say it's not the size of the boat but rather the motion of the ocean. Well guess what, Ray? I can't even swim. Never even had a bath."
Haha humor-guld

Ett annat citat som man kunde slängt in i serien "I never lost my cold Ray, not even when they stole my fucking freezer"

Hahaha. Lite synd om Vince som ändå spelade så bra man kunde med sina konstiga repliker. Tycker alla skådisar var bra men manuset var kasst.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2015-09-03 kl. 22:53.
Citera
2015-09-03, 23:26
  #2183
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Haha förlåt för att jag postar igen men det här var fan roligt.

https://youtu.be/RPXtOi0RCzg Alternativt slut Finns mycket att göra humor av i denna serie. Hoppas "honest trailers" gör ett försök.
Citera
2015-09-04, 12:27
  #2184
Medlem
whosgotthecracks avatar
Rätt sjukt när man tänker på att Colin farrell är två år yngre än Leonardo dicaprio. Leo ser fortfarande ut att vara 25. I TD ser ändå Colin ut att kunna vara 45+
Citera
hbo

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback