Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-15, 17:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup
det gäller ca 2 promille av vissa böcker. om du tycker att det räcker för att man måste läsa böckerna i rätt ordning så får du väl tycka det.... håller på att läsa Inferno och hittills har det funnits en pytteliten referens till Änglar och demoner som är helt försumbar.

Inte jag som tycker det, däremot författaren själv och förlaget som anser det. Jag skiter i vilket, det är skitböcker som är skrivna för människor med en läsförståelse på en 10årings nivå.
Citera
2018-09-25, 09:53
  #14
Medlem
ni som tycker böckerna är för 10 åringar, vad referear ni till för litteratur, vad löser ni för ´smarta böcker.?? intressant.... tycker de håller en rätt hög nivå, inget man skummar o läser på 2 dagar som annat, som kan vara bra, men troligt lätt att läsa i språk och handlimg.
Dan Brown är inte överskattad alls, han håller en högre nivå än de flesta, helt ärligt och jag läser mycket och olika, 2-3 böcker i veckan om det inte är 800 sidors....smäller inte 3 sådana i veckan.. haha

jag hade samma funderingar, tror bara att det är upp till en själv vad gäller dessa även om jag själv är rätt nördig och vill hels läsa i ordning, har likxom 10 tal "serier" påbörjade.. måste variera mig mellan svensk & utländsk litteratur, har överlag svårre för engelsk litteratur/ japp nu svävAR JAG IVÄG, MEN DET ÄR OFTAST, SEGT, det är språket är trist, då öven översatt.....vissa andraländer med..segt segt… så vi svenskar är rätt bra på att skriva, vi har inte överlag något segt i vare sig skrivande eller berättande, karaktärer, jistorien, miljöer mm.=) kommmerntarer på det, väntar spänt på svar från ovan smarta personer. ha en fin dag alla bok skukare/älskare, själv får jag lämna böckernas värld och dra till kolonin, ett annat intresse, som just nu känns smått, tungt.!! hellre inne och läser, men …
Citera
2018-09-25, 11:38
  #15
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikkorrigering för att fixa felstavningar och syftningsfel.

/Mod.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback