Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-14, 23:24
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Tror att det är något evolutionärt med att de vill lära sig av och/eller vara trogen fårskalle till inflytelserika/kända personer.

Det ligger nog något i det, t.ex. rhesusmakaker föredrar också att titta på bilder av apor med högre status:

Citat:
Det visade sig att makakhannarna betalade relativt höga priser för att få titta på bilder av honors bakdelar, eller för bilder på ansikten tillhörande apor med hög status. Däremot ville de inte offra någon juice för bilder på lågstatusapor. Tvärtom ville de ha betalning i form av mer juice för detta (Current Biology 050127).
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/h...erkligen-vill/
Citera
2013-06-20, 11:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiritusSancti
Jag har aldrig förstått hur folk kan vara så jävla nyfikna på kändisar, visst är det inget fel med att känna sig "star struck" om man stöter på en kändis och fråga om dennes autograf eller fråga nånting men att intressera sig av varenda liten grej en person gör bara för att många personer vet vem den personen är. Paparazzis kan ju tjäna multum på att skicka in bilder till tidningar på en kändis som handlar men är det verkligen någon som bryr sig och faktiskt är underhållen av att läsa en artikel om hur en kändis handlar eller går till stranden eller äter lunch?


Om man inte har så mycket spännande i sitt eget liv får man fylla det med någon annans liv. Jag tror det är så enkelt.

Jag tycker synd om alla dessa stackare som fyller sin tid med att läsa skvaller om människor de inte känner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback