2013-06-14, 06:23
Bannlyst
Folk som älskar att jobba stöter man ju på ibland "får jag inte jobba blir jag helt irrig"det är så jävla skönt att dra iväg till jobbet" mitt jobb är så otroligt givande!" jag växer som människa av att jobba och jag älskar det" blablabla osv.

Nu är frågan till er, för det finns garanterat ett par här på FB, hade ni kunnat jobba utan lön? Det borde ni väl kunna eftersom ni älskar att jobba?
Citera
2013-06-14, 06:29
Medlem
Märklig frågeställning eftersom alla behöver pengar.

Men rent hypotetiskt, ja jag skulle jobba utan lön. Men som sagt, jag måste ju få pengar från något?

Jag hoppar till och med över semestern på mitt jobb, så mycket gillar jag det.
Citera
2013-06-14, 06:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Märklig frågeställning eftersom alla behöver pengar.

Men rent hypotetiskt, ja jag skulle jobba utan lön. Men som sagt, jag måste ju få pengar från något?

Jag hoppar till och med över semestern på mitt jobb, så mycket gillar jag det.

Okej säg att du får pengar från arbetsförmedlingen för att klara maten och bostaden.
Citera
2013-06-14, 06:40
Medlem
SpiritusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Okej säg att du får pengar från arbetsförmedlingen för att klara maten och bostaden.
Jag pluggar ju men jag tror nog att jag hade jobbat ändå för jag skulle förmodligen inte ha nånting att göra på dagarna. Kanske inte om jag jobbade som rövtorkare men om man gillar jobbet som de där personerna verkar göra så varför inte?
Citera
2013-06-14, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpiritusSancti
Jag pluggar ju men jag tror nog att jag hade jobbat ändå för jag skulle förmodligen inte ha nånting att göra på dagarna. Kanske inte om jag jobbade som rövtorkare men om man gillar jobbet som de där personerna verkar göra så varför inte?

Du hade kunnat jobba 8 timmar om dagen mån-fre, vecka in och vecka ut, för 0 kr?
Citera
2013-06-14, 06:43
Medlem
Qxxys avatar
Finns människor som arbetar gratis inom industrin osv för att få erfarenhet för senare anställning...
Citera
2013-06-14, 06:52
Medlem
krakans avatar
Citat:
Du hade kunnat jobba 8 timmar om dagen mån-fre, vecka in och vecka ut, för 0 kr?
Som sagt, märklig frågeställning. Men om alla medborgare hade fått samma peng oavsett prestation så hade jag arbetat ändå för att jag gillar mitt jobb och behöver komma utanför hemmets väggar. Men jag hade gjort allt i min makt för att förändra det sjuka systemet.
Citera
2013-06-14, 06:53
Medlem
papa_smurfs avatar
Ja, utan problem. Jag har ett grymt roligt jobb med sköna kollegor. Vi kunde lika bra gjort våra projekt på vår fritid för vi tycker det är skoj och intressant.

Find a job that you love and you never have to work a Day in your life
Citera
2013-06-14, 06:58
Medlem
Hej-Partys avatar
Måste ju ha lön för att överleva. Så nej.

Men om jag hade obegränsat med pengar skulle jag gärna jobba med nått kul som sysselsättning. Skulle ju inte vara lagerarbetare eller liknande för nöjets skull.
Citera
2013-06-14, 07:01
Medlem
SpiritusSanctis avatar
Citat:
Om jag gillar jobbet, ja.
Citera
2013-06-14, 07:18
Medlem
Forbliranonyms avatar
Hade nog aldrig jobbat gratis, iaf inte på heltid. Oavsett hur bra/roligt jobbet är.
Citera
2013-06-14, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpiritusSancti
Om jag gillar jobbet, ja.

Läskigt hur hjärntvättade vissa är av samhället
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera