Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-07-02, 15:41
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Så du fortsätter hävda din rätt att diskutera papperslösas ev. parasiterande i en tråd om tv-avgiften kontra rasism?
Och jo nog får man acceptera vad myndigheterna säger angående tv-avgiften.
När du nu ändå suttit OT i tråden ett par sidor så kunde du väl kanske besvarat min ursprungsfråga också?

Har du någon "lista" på vilka myndighetsbeslut som man ska acceptera och vilka man inte ska acceptera?
Citera
2013-07-02, 20:27
  #74
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepskin
Hej Bullen! Vad kul att du likställer papperslösa med parasiter!

Jag tror visst att du har fel här serru, man ska visst betala redan efter två månader:



Länk till artikeln:http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5574810

Edit: Lagen säger inget om folkbokföring.



Det har alltså inget med folkbokföring att göra per se men det blir kanske svårare att kontrollera avgiftspliktighet om man inte är folkbokförd någonstans men man är likväl avgiftspliktig.

Den säger väl allt!?

"Johan Gernandt är kommunikationschef på Radiotjänst och säger att regelverket inte tar någon hänsyn till nationalitet. Den som bor i Sverige ska betala.
– Utländska studenter som har ett hushåll i Sverige är lika betalningsskyldiga som svenska medborgare, säger han."
Citera
2013-07-02, 20:27
  #75
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
När du nu ändå suttit OT i tråden ett par sidor så kunde du väl kanske besvarat min ursprungsfråga också?

Har du någon "lista" på vilka myndighetsbeslut som man ska acceptera och vilka man inte ska acceptera?

Nej.
Citera
2013-07-06, 21:37
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Nej.
Om ditt svar gäller min första fråga så undrar jag varför?
Om ditt svar gäller min andra fråga så undrar jag hur man då ska veta när man gör rätt eller fel, vilka myndigheters beslut bör man acceptera och vilka kan man med gott samvete skita i?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback