Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-13, 19:29
  #1
Medlem
Bahnhof har skrotat Anonine och går nu över till Integrity.st.
Det är en VPN-tjänst från 5th of July Foundation.
Bahnhof Press Release

"Bakom stiftelsen står bland andra Bahnhofs medgrundare, samhällsdebattören och internetpionjären Oscar Swartz. Styrelsen består av en rad namnkunniga personer; från forskare till opinionsbildare. 5 juli-stiftelsens VPN-lösning utgår från Bahnhofs nordiska fibernät, Bahnhofs gedigna tekniska kunnande och Bahnhofs egna trafikkrav. Integrity VPN vilar på en betydligt stabilare plattform, med bättre upptid och högre transmissionshastigheter."

Hur bra är den? Vad får ni för resultat. Jag har varit kund hos Bahnhof i ett år och de har mycket stabila nät åtminstone.
__________________
Senast redigerad av BadRedBunny 2013-06-13 kl. 20:17.
Citera
2013-06-13, 19:42
  #2
Medlem
salxars avatar
Har dom skrotat Anonine? Varför...?
Citera
2013-06-13, 20:03
  #3
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Har dom skrotat Anonine? Varför...?
Var det Bahnhof som stod bakom Anonine?
Citera
2013-06-13, 20:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Var det Bahnhof som stod bakom Anonine?

De sålde abonnemang hos Anonine och har bytt till Integrity. Vad deras förhållande med Anonine var vet jag inte. Det fungerar men just nu ligger jag på 1,8Mbit/s ner och 0,7Mbit/s upp men det säger ingenting egentligen eftersom det säkert är i testfast just nu. Jag återkommer framöver med resultat.
__________________
Senast redigerad av BadRedBunny 2013-06-13 kl. 20:11.
Citera
2013-06-13, 20:32
  #5
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Var det Bahnhof som stod bakom Anonine?
Bahnhof var en samarbetspartner till Anonine, om jag förstått saken rätt. Har även läst någon gång att Anonine hade sina servrar på samma ställe som Bahnhof. Om det var samma företag som ägde både Bahnhof och Anonine vet jag inte.
Citera
2013-06-13, 23:11
  #6
Medlem
Surnisses avatar
Testat Integrity och får precis samma hastighet som Anonine.
Handlar naturligtvis om pengar, med egna servar kan Bahnhof tjäna mer.
Citera
2013-06-14, 10:15
  #7
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surnisse
Testat Integrity och får precis samma hastighet som Anonine.
Handlar naturligtvis om pengar, med egna servar kan Bahnhof tjäna mer.

Fast integrity.st är en stiftelse så Bahnhof behöver inte nödvändigtvis tjäna mer än tidigare. Mao är det ingen som äger integrity.st. Fast det är ju inte osannolik att Bahnhof indirekt tjänar deg genom att hyra ut bandbredd/servrar mm, men jag tycker ändå det verkar hyffsat lovande.
Citera
2013-06-15, 08:42
  #8
Medlem
Just nu ligger jag på 68,31 Mbit/s ner och 70,07 Mbit/s upp
Mätserver Stockholm,
Citera
2013-06-15, 11:22
  #9
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLT
Just nu ligger jag på 68,31 Mbit/s ner och 70,07 Mbit/s upp
Mätserver Stockholm,

Inte speciellt bra värden på en lördag klockan 08:42. Gör gärna ett test på kvällen, det är då det börjar gå långsamt.
Citera
2013-06-17, 19:38
  #10
Medlem
Fungerar integrity.st bra för er som använder det? Mitt fungerar väldigt, väldigt dåligt. Oftast får jag ingen anslutning över huvud taget. Men det är klart, tjänsten är ju fortfarande ny.. Trist att betala fullpris bara.
Citera
2013-06-17, 20:45
  #11
Medlem
Latrotoxins avatar
Det fungerar inte för mig heller just nu, surt
Citera
2013-06-17, 21:05
  #12
Medlem
Testar integrity (Open VPN), ser ut som den kopplar up men när jag söker på whats my IP, visar den glatt mitt ip och min adress! Har ringt suport men inte fått besked ännu. Var försiktiga!
Om jag går tillbaka till Anonine fungerar det som tänkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback