Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-13, 05:00
  #1
Medlem
Jag söker nämligen retrospelsbutiker, eller ''hemmabutiker'' om man får säga så. T.ex en butik som säljer retrospel osv, som ser lite slarvigt och som ser lite huller om buller ut. Eller bara en butik som Kaptenkrok.se fast då i fysisk butik. Det finns så lite information om sådana butiker.

Det jag söker är då helt enkelt en tv-spelsbutik där de säljer retrospel, konsoler och/eller tillbehör. Det spelar ingen roll om det är mycket eller litet sortiment med retrospel osv eller vars dessa fysiska butiker ligger, och det skadar inte om lite instruktioner om hur man tar sig dit och vars det ligger.

Jag minns själv att Game i Umeå säljer några få Nintendo 64-spel men detta var dock ett bra tag sedan. Så om ni har några tips om vars man kan bege sig på en liten roadtrip i hopp om att få hitta gamla godingar att mysa ner sig i soffan med (Nu pratar jag självklart om tv-spel och inte fagra damer )

Tack på förhand! Hoppas verkligen jag kan få några svar, om inte många, låt det vara i alla fall några få svar!

Edit: Tänkte, kan vara enklast om ni kanske får några ställen jag kommer att förflytta mig runt i under sommaren så ni har något att gå på. Hela Skåne, Göteborg och hela Västernorrland är tre specifika områden jag kommer någon gång under sommaren att befinna mig under en lång period. Men har ni något att ställe utanför dessa tre så go for it!
__________________
Senast redigerad av PackHesten 2013-06-13 kl. 05:23.
Citera
2013-06-13, 06:00
  #2
Medlem
Jag har för mig att Blacklist i Halland sysslar med retrospel och annat
Citera
2013-06-13, 11:03
  #3
Medlem
timoshenkos avatar
Ploppsi i Örebro har riktigt mycket retro

Kolla videon nedan och sedan del 2 så kan du se hur mycket som finns där.

http://www.youtube.com/watch?v=C00pJdZJAWQ
Citera
2013-06-13, 16:51
  #4
Medlem
M0wes avatar
inget supertips men ja va på Game här om dagen och de köper numera och säljer retrokonsoller och retrospel hade en hel del NES och SNES ja kan inte lova att de gäller för alla Gamebutiker i sverige men testa
Citera
2013-06-13, 20:56
  #5
Medlem
Tack så mycket för de svar jag fått hittills! Då vet jag några butiker jag skall kika efter!
Citera
2013-06-16, 23:32
  #6
Medlem
Bret-Harts avatar
Backlist ligger i Halmstad.......
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback