Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-06-13, 20:03
  #25
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohammedSvensson
Haha, du har rätt. Men med annat "skit" att skriva om då menar jag skiten de alltid kommer med. Sjunker dem såhär lågt för att skriva en artikel?
Frågan är hur djupt kan man sjunka? Även Aftonbladet måste ha en botten även om den är djupare än Marianergraven. Man slutas aldrig förvånas
Citera
2013-06-13, 22:28
  #26
Medlem
nimrod666s avatar
Ja halledudane vilket lyxvin! Nu vet jag inte vad för viner AH vanligtvis samlar på men detta får väl betraktas vara mellanklass. Knappast något aftonblaskan behöver oja sig över i en tendentiös artikel.
Även i motgång kan man vara värd saker såsom ett glas gott vin t.ex.
Det var aldrig tal om att festa sig till redlöst tillstånd med några schyssta Margaux.
Citera
2013-06-14, 19:24
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag hatar hela Aftonbladet och alla som jobbar där. Finns absolut inget försonande. Den där "indignationsstormen" man försöker piska fram är bara så typisk för hur Aftonbladets journalister fungerar. Jag kan mycket väl tänka mig att de hycklande svinen själv smörjer kråset med gåslever och Chateua d'Yquem om man kommer åt, men här har man sin agenda: Väck avundsjukan hos vårdbiträden, arbetslösa och förtidspensionerade. Få dem att rösta rött!

Jävla horande pack, Aftonbladet! Må de dö av loppbett!

Jaha, kul. Och hur tror du din trovärdighet ska skattas när du inte ens kan stava rätt? Ska man kritisera så ska man också kunna vara trovärdig om vad det handlar om. Det heter Fois Gras och Chateau d'Yquem. Dessutom så glömde du vikten av Huitres de Marennes eller dÓrleans. Eller varför inte Utah Beach, fine de claires?

Och vad fan är det för fel på ett glas Hennessy XO Paradis och en Davidoff Masters Edition Club House Toro?

Så, kryp tillbaka. Återgå till din magnum-cola och ditt chips-paket. Du kommer ändå inte längre än så. Loser.
Citera
2013-06-14, 19:36
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Ja halledudane vilket lyxvin! Nu vet jag inte vad för viner AH vanligtvis samlar på men detta får väl betraktas vara mellanklass. Knappast något aftonblaskan behöver oja sig över i en tendentiös artikel.
Även i motgång kan man vara värd saker såsom ett glas gott vin t.ex.
Det var aldrig tal om att festa sig till redlöst tillstånd med några schyssta Margaux.

Enligt Systembolagets försäljningsstatistik, som du så klart borde ha kollat, så är försäljningen för vin över 100 kronor bara 12 procent. Så för oss vanliga så skulle jag vilja säga att 800 spänn PLUS mons är typ hyfsat lyxigt. Fast nu vet jag inte vilka vanor du har...
Citera
2013-06-14, 20:16
  #29
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Jaha, kul. Och hur tror du din trovärdighet ska skattas när du inte ens kan stava rätt? Ska man kritisera så ska man också kunna vara trovärdig om vad det handlar om. Det heter Fois Gras och Chateau d'Yquem. Dessutom så glömde du vikten av Huitres de Marennes eller dÓrleans. Eller varför inte Utah Beach, fine de claires?

Och vad fan är det för fel på ett glas Hennessy XO Paradis och en Davidoff Masters Edition Club House Toro?

Så, kryp tillbaka. Återgå till din magnum-cola och ditt chips-paket. Du kommer ändå inte längre än så. Loser.
Hej! Såg att du hade synpunkter på stavningen. Kul, hörru, men jag skrev GÅSLEVER och inte FOIE GRAS högst medvetet därför att kaffetrippade trapphallickar som Bullen inte har en aning om vad fan som åsyftas eljest. Sedan är det ju onekligen ofrivillig humor när en överspänd liten fitta som du häver ur dig stavningsprospoer, samtidigt som du själv inte klarar av att stava rätt. Det heter FOIE GRAS och inte foies gras. Lite på gränsen till lyteskomik där, inte sant? Båda fötterna i klaveret....

Vill min herre diskutera feinschmeckerei så finns det forum för det. Dock är väl knappast M&J kanske det första lämpliga alternativet som ploppar upp, eller hur?
Sedan sitter jag och trummar fram texten med tummarna på en mobiltelefon och då är det emellanåt lite si och så med lingua culinaris, men det bjuckar jag på.

Dig skulle jag utanvidare växla till en grogg på genever och Loranga däremot bara för att du är så jävla dryg utan att ha täckning!
Citera
2013-06-17, 15:19
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hej! Såg att du hade synpunkter på stavningen. Kul, hörru, men jag skrev GÅSLEVER och inte FOIE GRAS högst medvetet därför att kaffetrippade trapphallickar som Bullen inte har en aning om vad fan som åsyftas eljest. Sedan är det ju onekligen ofrivillig humor när en överspänd liten fitta som du häver ur dig stavningsprospoer, samtidigt som du själv inte klarar av att stava rätt. Det heter FOIE GRAS och inte foies gras. Lite på gränsen till lyteskomik där, inte sant? Båda fötterna i klaveret....

Vill min herre diskutera feinschmeckerei så finns det forum för det. Dock är väl knappast M&J kanske det första lämpliga alternativet som ploppar upp, eller hur?
Sedan sitter jag och trummar fram texten med tummarna på en mobiltelefon och då är det emellanåt lite si och så med lingua culinaris, men det bjuckar jag på.

Dig skulle jag utanvidare växla till en grogg på genever och Loranga däremot bara för att du är så jävla dryg utan att ha täckning!

Kära vän, jag är ledsen att jag gjorde dig förvirrad genom att använde pluralformen Foies Gras istället för det singulära Foie Gras. Trodde inte att det skulle vara överkurs men där ser man. Man får tydligen tala med bönder på bönders vis och med vise på latin. Sedan får du gärna skriva med öronen vad mig anbelangar. Det är inte på vilket sätt du gör det utan vad det är som kommer på pränt som är det viktiga. Och jag är inte ute efter något word-battle, det får andra syssla med. Men att inte ha koll på singularis och pluralis...Lite på gränsen till lyteskomik där. Och jag tänker inte att sänka mig till att kalla dig för en liten fitta, den nivån är alldeles för låg och oacceptabel. Även om du kanske är det...
Peace, love and happiness!
Ps. Din namne Jozef, var riktigt grym på sin tid. Ds
__________________
Senast redigerad av Begadan 2013-06-17 kl. 15:43.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback