Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-11, 22:08
  #1
Medlem
Jag har några jpg-filer som verkar skadade, de har en storlek och man kan se när de är skapade och ändrade, men hittar inget program som kan öppna dem. När jag försöker öppna dem med Photoshop får jag meddelandet "Could not complete your request because an unknown or invalid JPEG marker type is found"

Finns det något program man kan reparera filer med eller kan man möjligtvis redigera detta själv?

Grymt tacksam om någon kan hjälpa mig med detta!
Citera
2013-06-11, 22:22
  #2
Medlem
Borde väl finnas nått recovery program. typ http://www.wondershare.net/
Citera
2013-06-11, 22:25
  #3
Medlem
Har provat med Pix Recovery men där får jag meddelandet "No data to recover detected."
Storleken på filen är trots allt 239 kb, så någon information borde det ju finnas i filen.
Citera
2013-06-12, 01:33
  #4
Medlem
8xxSeriess avatar
har precis samma problem med ett 50 tal semesterbilder för några år sedan... har provat olika recovery bla bla bla men inget funkar. Även provat olika program att öppna dem i etc.. Mina har också varierande storlekar så någon typ av information finns ju sparad i dem..
Citera
2013-06-24, 15:29
  #5
Medlem
Who's on firsts avatar
Hej
Graphic Converter
http://www.lemkesoft.de/en/download/
har i många år varit det kanske bästa programmet för att öppna/ändra kufiska bildformat (klarar ca 200 format, de flesta har man inte ens hört talas om )
Tyvärr Mac OSX only så sitter ni på Win får ni ta hjälp av nå'n som har Mac.
Citera
2013-06-26, 16:39
  #6
Medlem
Snöjs avatar
Jag hade samma problem för inte så länge sen, det visade sig att bilden var i ett annat format än filändelsen den hade. Visste inte riktigt hur jag skulle få reda på vilket format den hade, så testade lite olika grejer och hittade att www.tineye.com visar korrekt format trots fel filändelse. Så jag laddade bara upp den där, fick reda på rätt format, och bytte bara filändelsen direkt i Windows. Funkade super.
Citera
2013-06-26, 22:41
  #7
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Who's on first
Hej
Graphic Converter
http://www.lemkesoft.de/en/download/
har i många år varit det kanske bästa programmet för att öppna/ändra kufiska bildformat (klarar ca 200 format, de flesta har man inte ens hört talas om )
Tyvärr Mac OSX only så sitter ni på Win får ni ta hjälp av nå'n som har Mac.

Ja, detta är ett bra program, öppnar det mesta, en motsvarighet för windows är väl "irfanview" tror jag, gratis är det iaf.
Citera
2013-07-22, 16:53
  #8
Medlem
brianmolkos avatar
hm jag har kunnat öppna en del i vanlig paint som jag sen sparat ner som bmp innan jag sparat i annat format sen i xnview ..
jpg eller så som det var innan
Citera
2017-12-05, 20:51
  #9
Medlem
Något nytt på den här fronten? Har massa förstörda jpeg-filer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback