Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-10, 22:40
  #1
Medlem
JeffDaviss avatar
Hej FB. Jag sprang Marathon förra helgen och har nu fått ett mejl med bilder på mig från loppet. Sponsorerna till loppet vill ha flera hundra spänn för varje bild. Det tycker jag kändes dyrt. Finns det något sätt att ladda ner bilderna ändå? När jag försökte ladda ner en bild fick jag bara ner en svart ruta. Jag lyckas inte heller göra bilderna större så man kunde göra en halvrisig skärmdump.

Finns det något program att ladda ner så att jag kan ladda ner bilderna?
Citera
2013-06-10, 22:53
  #2
Medlem
.Chloes avatar
Beror ju på vart dessa bilder är, annars kan vi inte svara på den frågan.

Är dock skeptisk till att de är dumma nog att göra det möjligt att komma förbi deras spärr så de förlorar hundratals kronor.
Citera
2013-06-10, 23:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Beror ju på vart dessa bilder är, annars kan vi inte svara på den frågan.

Är dock skeptisk till att de är dumma nog att göra det möjligt att komma förbi deras spärr så de förlorar hundratals kronor.
Amen to that.

Dom flesta failar dock med att skydda bilder osv.
Citera
2013-06-11, 00:39
  #4
Medlem
Paijters avatar
I firefox, skriv about:cache
Därefter trycker du på List Cache Entries
Varsågod och leta.
Citera
2013-06-11, 00:44
  #5
Medlem
Krafses avatar
Går det inte att ta en screenshot (även kallat skärmdump) och öppna/spara bilden i paint? Det är bara att trycka på knappen "Print Scrn" som finns en bit ovanför piltangenterna. Se till att inte muspekaren är i bild, för då kommer den med. När du tryckt på Print Scrn så öppnar du paint, högerklickar på bilden och väljer "klistra in". Voila! Nu är det bara att skala bort de fula kanterna.
Citera
2013-06-11, 00:48
  #6
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Går det inte att ta en screenshot (även kallat skärmdump) och öppna/spara bilden i paint? Det är bara att trycka på knappen "Print Scrn" som finns en bit ovanför piltangenterna. Se till att inte muspekaren är i bild, för då kommer den med. När du tryckt på Print Scrn så öppnar du paint, högerklickar på bilden och väljer "klistra in". Voila! Nu är det bara att skala bort de fula kanterna.
Läs vad TS skrev i slutet.
Citera
2013-06-11, 08:47
  #7
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Läs vad TS skrev i slutet.

Oops. Jag får ta en skärmdump på det och använda som bakgrundsbild på min dator, så kan jag kanske, eventuellt, möjligtvis lära mig att läsa trådar riktigt ordentligt i fortsättningen.
Citera
2013-06-11, 10:15
  #8
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> IT-säkerhet -> ÖDIT

//Mod
Citera
2013-06-11, 10:28
  #9
Medlem
christerys avatar
Med lite pyssel så kanske http://www.gnu.org/software/wget/ kan hjälpa.
Är dom i dåligt format (thumbnails) på servern så hjälper det ju inte mycket dock...
Citera
2013-06-11, 13:35
  #10
Medlem
J4ckdanielss avatar
I google chrome.

Tryck på f12 Sen frames så kommer du att se images. Varsågod att leta.
Om det är thumbnails så hämtas dom antagligen från orginalbilden med en automatisk script och BAM bilderna är dina.
Citera
2013-06-11, 17:11
  #11
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J4ckdaniels
I google chrome.

Tryck på f12 Sen frames så kommer du att se images. Varsågod att leta.
Om det är thumbnails så hämtas dom antagligen från orginalbilden med en automatisk script och BAM bilderna är dina.
Om det är tumbnails lagras dem troligtvis på servern i det formatet eller åtminstonde sker konventeringen server-side.

Om bilderna är i bra kvalité kan jag inte se hur de skulle skydda dem dock.
Har även råkat ut för att de är namngivna klantigt, typ;
/bild.small.jpg
/bild.full.jpg
Värt att testa.
Citera
2017-01-13, 02:02
  #12
Medlem
J4ckdaniels, fungerade perfekt.

Stort tack, det här kommer jag att spara mycket tid på jämfört med att skärmdumpa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback