Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-10, 16:02
  #1
Medlem
kashats avatar
Nu är det så att jag har halebop rubbet. Ska vara gratis sms.
MEN jag har i stort sett bara använt kik messenger.

Och Nu ska jag tydligen betala för över 1000sms, enligt Telia(Halebop) har jag skickat över
5000 sms(??!!)

Jag har max skickat 20 "vanliga sms", resten på just Kik. Som ska vara gratis.

Jag bad om en specifikation på alla dom där 5000 "smsen". Och visst alla är till samma person,
som jag nästintill bara skrivit på kik till.



*********
Min fråga till er, Vad är detta??! Det ska inte räknas som sms.....??
Då kunde jag lika gärna skrivit i vanliga sms rutan?

Eller har Telia(halebop) Gjort en fuling och tagit betalt för en gratistjänst?
Citera
2013-06-10, 16:06
  #2
Medlem
Phillemans avatar
Dom tar antagligen betalt för datan som skickats
Citera
2013-06-10, 16:08
  #3
Medlem
AnonCaps avatar
Eller så gör dem en fuling.
Jag har likadant abonnemang men dem tar ej betalt för kik. Ring supporten och säg till.
Citera
2013-06-10, 16:08
  #4
Medlem
kik nessenenger är vad jag förstått en vanlig chattklient precis som msn och skype alltså över internet. Antingen har du gjort helt jävla fel eller så debiterar de internetkostnader på ett väldigt märkligt sätt.
Citera
2013-06-10, 16:16
  #5
Medlem
ihelps avatar
Använder sällan Viber/kik men har då aldrig fått något extra för samtal eller sms. Förra sommaren när min tjej åkte utomlands så smsa vi och prata nästan varje dag och fick inga extra kostnader.

Citat:
Ursprungligen postat av erajka
vissa operatörer har ju börjat spåra, viber, skype och skulle inte förvåna mig om KiK fast med i den listan.

Jaså, vilka är det och har du källa över detta?
Citera
2013-06-10, 16:26
  #6
Medlem
Är du säker på att du har använt KiK-appen och inte skrivit vanliga SMS? Det går ju inte som vanliga SMS med KiK utan som ett chattmeddelande mha datatrafik.
Citera
2013-06-10, 16:50
  #7
Avstängd
CrackThiss avatar
Ge fan i Telia/Tele2 och vad fan judebolagen heter. Kör på 3 istället. Inte billigast kanske, men de är iallafall ärliga om de ska rövknulla dig eller inte.
Citera
2013-06-10, 17:28
  #8
Medlem
lillaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Ge fan i Telia/Tele2 och vad fan judebolagen heter. Kör på 3 istället. Inte billigast kanske, men de är iallafall ärliga om de ska rövknulla dig eller inte.

Jag har haft halebop i nästan 15 år och har aldrig nånsin haft ett enda problem med dem. Har däremot haft ett 3-abonemang i ett år och det fanns inget som fungerade, fick ringa flera gånger i veckan till en otrevlig support som dumförklarade mig. Sista halvåret slängde jag skiten i soptunnan och fortsatte därmed att betala för oanvändbar skit 6 månader till! Aldrig hört något positivt om 3 och jag förstår varför.
Citera
2013-06-10, 17:31
  #9
Medlem
lillaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kashat
Min fråga till er, Vad är detta??! Det ska inte räknas som sms.....??
Då kunde jag lika gärna skrivit i vanliga sms rutan?

Eller har Telia(halebop) Gjort en fuling och tagit betalt för en gratistjänst?

Det måste ha blivit något fel. Jag har aldrig behövt betala för att använda KiK. Kontakta supporten och fråga dem rakt ut vad som hänt.
Citera
2013-06-11, 15:20
  #10
Medlem
AutofyllarNs avatar
Kik Messenger är gratis.

Förstår inte varför du måste betala, det kanske har med datatrafiken mellan dig & KIK kompis som kostar.

Kör du på WiFi eller 3G när du använder KIK?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback