Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-09-22, 15:06
  #25
Medlem
ming är dåligt, typisk svensk kina tre små rätter friterad banan hela köret, ok inredning är ju hyffsad men iom det inte var för att stället brann för ett par år sen så hade den ju knappast varit renoverad.
Ska man käka asiatiskt så är det ju innovation som gäller.
för övrigt så kan jag påpeka att min fru som är kinesiska blåvägrar att gå in på ming eftersom maten enligt henne är oätlig.
innovation å andra sidan säger hon att maten smakar som hennes mamma lagat den, gissa vilket ställe jag rekomenderar folk att gå och äta på.

tillägg är väl kanske att eftersom jag är inflyttad och dessutom käkar nästan alla mina luncher ute på stan i stockholm så är väl kraven snäppet högre än dom inföddda som tycker att gå på donken är fine dining i etuna
__________________
Senast redigerad av ikeo 2013-09-22 kl. 15:07. Anledning: stavning
Citera
2013-09-22, 17:05
  #26
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikeo
ming är dåligt, typisk svensk kina tre små rätter friterad banan hela köret, ok inredning är ju hyffsad men iom det inte var för att stället brann för ett par år sen så hade den ju knappast varit renoverad.
Ska man käka asiatiskt så är det ju innovation som gäller.
för övrigt så kan jag påpeka att min fru som är kinesiska blåvägrar att gå in på ming eftersom maten enligt henne är oätlig.
innovation å andra sidan säger hon att maten smakar som hennes mamma lagat den, gissa vilket ställe jag rekomenderar folk att gå och äta på.

tillägg är väl kanske att eftersom jag är inflyttad och dessutom käkar nästan alla mina luncher ute på stan i stockholm så är väl kraven snäppet högre än dom inföddda som tycker att gå på donken är fine dining i etuna

Nästan så jag kan gissa vilka din frus kompisar jobbar hos/äger i alla fall
Citera
2013-09-22, 17:45
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikeo
ming är dåligt, typisk svensk kina tre små rätter friterad banan hela köret, ok inredning är ju hyffsad men iom det inte var för att stället brann för ett par år sen så hade den ju knappast varit renoverad.
Ska man käka asiatiskt så är det ju innovation som gäller.
för övrigt så kan jag påpeka att min fru som är kinesiska blåvägrar att gå in på ming eftersom maten enligt henne är oätlig.
innovation å andra sidan säger hon att maten smakar som hennes mamma lagat den, gissa vilket ställe jag rekomenderar folk att gå och äta på.

tillägg är väl kanske att eftersom jag är inflyttad och dessutom käkar nästan alla mina luncher ute på stan i stockholm så är väl kraven snäppet högre än dom inföddda som tycker att gå på donken är fine dining i etuna

Är allt du köper Tre små rätter? Haha.
Din "fru" Kanske helt enkelt ogillar sötsur mat?

Själv tycker man det bästa är Szechuan.

Ska man äta asiatiskt, så ska det vara innovation? Förklara vad innovation är inom asiatisk mat? Vad ska vi äta? Spindlar?

Förövrigt så är det väl barnfamiljer som går till Donken då småbarn lockas av Happy Meal och leksaker. De flesta jag känner tar BK eller Max, själv föredrar jag Max's hamburgare samt Dipp, men BKs pommes. Mitt i centrum så finns det dock inte så mycket att välja på om vi snackar burgare.


Pratar du om Spicy Hot? De har EN rätt som är god, och det är #4
__________________
Senast redigerad av JamesMay 2013-09-22 kl. 17:49.
Citera
2013-09-22, 18:54
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMay
Är allt du köper Tre små rätter? Haha.
Din "fru" Kanske helt enkelt ogillar sötsur mat?

Själv tycker man det bästa är Szechuan.

Ska man äta asiatiskt, så ska det vara innovation? Förklara vad innovation är inom asiatisk mat? Vad ska vi äta? Spindlar?

Förövrigt så är det väl barnfamiljer som går till Donken då småbarn lockas av Happy Meal och leksaker. De flesta jag känner tar BK eller Max, själv föredrar jag Max's hamburgare samt Dipp, men BKs pommes. Mitt i centrum så finns det dock inte så mycket att välja på om vi snackar burgare.


Pratar du om Spicy Hot? De har EN rätt som är god, och det är #4

Bor du verkligen i etuna? innovation ligger i nyfors.
Nej jag köper aldrig tre små rätter men det beskriver rätt bra vad det är för nåt ställe och vad man kan förvänta sig. Ming är en typisk svensk låtsas kina om du skulle försöka driva ett sånt ställe nere i asien skulle du kursa på en vecka för ingen skulle gå dit.
På spicy hot beställer vi alltid utanför menyn och då brukar det bli ok, dock ska man handla snabbmat så är vietnamesen på gillbergavägen att rekomndera hyffsat käk för nästan inga pengar går inte att äta där dock.
medans man ändå håller på så är väl frågan varför i hela världen finns det ingen bra indier i etuna efter att ha ätit mig igenom alla indier på söder i stockholm kan jag definitivt säga att den sämsta indiern som man undviker att gå till där slår den som finns i etuna med hästlängder
Citera
2013-09-22, 20:18
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikeo
Bor du verkligen i etuna? innovation ligger i nyfors.
Nej jag köper aldrig tre små rätter men det beskriver rätt bra vad det är för nåt ställe och vad man kan förvänta sig. Ming är en typisk svensk låtsas kina om du skulle försöka driva ett sånt ställe nere i asien skulle du kursa på en vecka för ingen skulle gå dit.
På spicy hot beställer vi alltid utanför menyn och då brukar det bli ok, dock ska man handla snabbmat så är vietnamesen på gillbergavägen att rekomndera hyffsat käk för nästan inga pengar går inte att äta där dock.
medans man ändå håller på så är väl frågan varför i hela världen finns det ingen bra indier i etuna efter att ha ätit mig igenom alla indier på söder i stockholm kan jag definitivt säga att den sämsta indiern som man undviker att gå till där slår den som finns i etuna med hästlängder

Eftersom du vägrar skriva korrekt svenska så var det inte uppenbart att Innovation var ett namn.
Citera
2013-09-22, 22:03
  #30
Medlem
muppsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Eftersom du vägrar skriva korrekt svenska så var det inte uppenbart att Innovation var ett namn.

Nog för att han skriver väldigt illa, men man måste nog vara lite halvslö för att inte förstå att det rör sig om en restaurang efter denna mening: "innovation å andra sidan säger hon att maten smakar som hennes mamma lagat den, gissa vilket ställe jag rekomenderar folk att gå och äta på."
Citera
2013-09-23, 00:09
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppson
Nog för att han skriver väldigt illa, men man måste nog vara lite halvslö för att inte förstå att det rör sig om en restaurang efter denna mening: "innovation å andra sidan säger hon att maten smakar som hennes mamma lagat den, gissa vilket ställe jag rekomenderar folk att gå och äta på."

http://www.restaurang-innovation.se/index.html

Ingen jag känner har hört talats om denna "restaurang".
Citera
2013-09-23, 16:36
  #32
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMay
http://www.restaurang-innovation.se/index.html

Ingen jag känner har hört talats om denna "restaurang".

Inte jag heller skumt nog, ligger visst vid järntorget så kan det skyllas på att man inte varit där på flera år.

Håller mig utanför i ämnet ifråga, den senaste "resutaurangen" man gillade var o'clock, förutom billys då samt kina-stället vid tågstationen tills man hörde rykten om.
Citera
2017-08-11, 17:27
  #33
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvovovvevilla
Grappa
Dyrt men jättebra mat och service

Papas tapas
Fantastisk mat om man gillar texmex
Om du bekantar dig med någon av kockarna på Grappa och får honom att avslöja lite om hur mathanteringen går till och var råvavorna kommer i från, hur de förvaras etc etc så kommer du inte att äta på Grappa igen.

Papas tapas är ett jävla skämt i matväg, det duger endast för att gå till för att supa ner sig. En Mexikan skulle känna sig väldigt förolämpad om du tog honom dit för att äta.

Casa Nostra är ett nytt hak med bra läge vid ån, har någon varit där? Det talar för att det är arab ägt, med tanke på att dom har över 20 pizzor på menyn och endast tre kötträtter. Och är så fallet, så tar man väl helst bara en öl eller två om man besöker stället.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback